مونولوگ

‌‌

از این به بعد دردانه=پاناکوتا

 

کارتمو دادم به مغازه‌دار و بعدش تو گفتن رمز به تته‌پته افتاده بودم. آقاهه میگه رمز کارتتو شک داری؟ :| آره کارتو دزدیدم آقا، مشکلی داری؟ :/ بار چندمه این اتفاق میفته. دلیلش هم اینه که رمز کارتم و cvv2 کارتم و رمز کارت خونه همه از هفت و هشت و دو تشکیل شدن و من جدیدا هی اینا رو قاطی می‌کنم. دارم آلزایمر هم می‌گیرم، می‌ترسم رمزمو عوض کنم رمز جدیدو کلا یادم بره :))

چقدر هوا سرد شده. من امروز هودی پوشیده بودم :) هودی یکی از استایل‌های موردعلاقه‌ی منه ^_^

از اون دسرهای دردانه هم درست کردم امشب. قبلا زیاد با دستور پاناکوتا برخورد داشته‌م، ولی اصلا تمایلی به درست کردنش در خودم نمی‌دیدم. چون کلا با ژله و ژلاتین و چیزای لرزون حال نمی‌کنم :) ولی تو وبلاگ دردانه که خوندم، گفتم بیا حالا یه بار درست کن. عصر که از سر کار برگشتم، چک کردم ببینم ژلاتین و شیر دارم یا نه که داشتم. خامه هم که خامه‌ی قنادی همیشه تو فریزر دارم. و چون خامه‌ش، خامه قنادی بود، دیگه شکر نریختم. به‌جای پودر کاکائو هم شکلات تخته‌ای انداختم. حالا که دارم اینو می‌نویسم سه ساعت از گذاشتنش تو یخچال می‌گذره. بذارین برم درشون بیارم ببینم قیافه و مزه‌ش چطوری شده...........

خب اینم از پاناکوتا:

 

 

من با ژله مله خیلی کار نمی‌کنم. آخرین باری که تو ذهنمه ژله درست کردم، سه چهار سال پیش، عروسی هدهد بود که ژله تزریقی واسه تو یخچالش درست کردم که چه خوشگل شده بود و به چه بزرگی بود ولی حتی یک ذره هم ازش نخوردیم (و حالا میگم چه کار عبثی کردم :|). فلذا اینکه اینجوری از تو قالب دراومده رو بر من ببخشایید :) اصلا من که فکر می‌کنم اشکال از قالب بوده در اصل :)) مزه‌شم اِی، بد نیست. یعنی بدمزه نیست، ولی هنوز لرزون هست :)) اما خب الان متوجه شدم برای قسمت پنیری چیزکیک جایگزین کاملا مناسبیه :) چون تقریبا همون بافت رو داره، طعم قابل‌قبولی هم داره، ولی مهم‌تر اینکه قیمتش مناسب‌تره :) نه روز دیگه تولد فاطمه ساداته، شاید کنار کیک، چند تا چیزکیک کوچولو هم درست کردم. حالا تا اون موقع ببینم چی میشه.

فی‌الواقع هم‌اکنون دارم به ملکوت خواب اندر میشم. شب همه بخیر، پاناکوتاهایی که الان میرین درست می‌کنین هم نوش جانتون ;)

 

  • نظرات [ ۸ ]
ناشناس
۱۸ مهر ۰۰ , ۲۱:۳۲

آی ام حسود

من دلم خاله قناد خواست :((

ولی کلا خاله ندارم 

گریه حضار 

پاسخ :

حالا فکر نکنمم که بشه دعا کنیم خدا بهتون خاله بده، وگرنه یه کمپین می‌زدیم واسه‌ش :)))
هاشم کوچیکه
۱۸ مهر ۰۰ , ۲۱:۵۵

بابا اینقدر خوشگل از توی قالب در اومده، بعد گیر هم میدی؟ به این فکر کن که مردم توانایی همینو در آوردن هم ندارن!

پاسخ :

باشه بهش فکر می‌کنم :)
دُردانه ‌‌
۱۸ مهر ۰۰ , ۲۳:۴۰

چقدر خوشگل و خوشرنگن.

جالبه که برای منم هویج = پاناکوتا هست :))

اون ژلۀ عروسی رو دور ریختین یا مهمونا خوردن؟ عکسی ازش نداری؟

 

+ من تا حالا با خامۀ قنادی کار نکردم. چند روز پیش پودر خامۀ قنادی گرفتم. روش نوشته شیر بریزید توش و انقدر هم بزنید که خامه بشه. میشه به‌نظرت؟ 

پاسخ :

خوشگلیش مال قالبه، خوشرنگیش مال شکلات.
هویج کیه؟
ریختیم دور، کلهم اجمعینشو. هیچ‌کس نخورد. نه از کیکی که اون موقع درست کردم عکس گرفتم، نه از ژله‌ش. آدم عکس‌بگیری نیستم زیاد.

نمی‌دونم والا. من تا حالا با پودر خامه‌ی تنها خامه درست نکردم. تو خونه دارم، هروقت ببینم خامه‌م خوب فرم نمی‌گیره، یه‌کم می‌ریزم که آب خامه رو جمع کنه. حالا هروقت درست کردی به منم خبر بده شد یا نه و اینکه مهم‌تر از شدن و نشدنش، طعمشم بگو چطور میشه. ممنون :)
ن. ..
۱۹ مهر ۰۰ , ۱۷:۰۱

اینکه اون ژله هه بزرگ و خوشگل بود ولی ازش نخوردی چه ربطی به اینا داره؟

بعدشم مگه چشونه الان؟ 

پاسخ :

اینا که گفتی ربط نداشت، اون قسمتی ربط داشت که گفتم آخرین بار برای عروسی خواهرم درست کردم و منظورم این بود که واسه همین تو خوب درآوردنش مهارت ندارم. بعد چون بحثش پیش اومده بود، یه‌کم حاشیه هم رفتم :)
اون کاجه رو ببین، هم تنه‌ش کنده شده هم یه‌کم از برگاش :))) اون گله هم خراب دراومده یه‌کم. قلبا خوبن، ولی اونای دیگه، صاف و صیقلی و خوشگل درنیومدن.
دُردانه ‌‌
۱۹ مهر ۰۰ , ۱۹:۳۲

درست کردم. برای ۷۵ گرم پودر خامه ۱۲۰ گرم شیر و شش قاشق شکر ریختم. خیلی شیرین شد. کلاً نباید شکر می‌ریختم. همون مزهٔ خامه رو می‌داد. شکلشم شبیه خامه شد.

هویج اسم یه بلاگره که این دسرو از اون یاد گرفتم. فانتالیزا هویجوریان صداش می‌کردن.

پاسخ :

بعد میشه بگی حجمش چقدر شد؟ چون من فکر کنم صد گرم پودر خامه رو پارسال هجده تومن خریدم، الان باید چهل اینا باشه دیگه :) می‌خوام ببینم می‌صرفه واسه این حجم خامه اینقدر هزینه کرد یا نه.
دُردانه ‌‌
۱۹ مهر ۰۰ , ۲۰:۲۸

بستگی به برندش داره. من ۱۸ تومن گرفتم این ۷۵ گرمو. برند zer. گوگل کنی عکسشو میاره. چندتا فیلم هم تو آپارات هست که یاد میده و حجمشو نشون می‌ده. به‌نظرم سه برابر مقدار شیری که می‌ریزی خامه تحویل می‌گیری. من تقریباً دو سوم لیوان شیر ریختم. بعدش اگه خامه رو تو لیوان می‌ریختم دو لیوان می‌شد.

 

 

 

پاسخ :

آره، نمی‌دونم الان این zer خوبه یا نه. پارسال که من می‌گرفتم ایرانیش بود نیم کیلو یا شایدم یک کیلو ۱۲! آلمانیش ۱۰۰ گرم ۱۸ :)) اون صد گرم هنوزم تموم نشده.
ممنون بابت اطلاعات. باید یه بارم اینو امتحان کنم حتما :)

حالا میشه بپرسم با اون خامه‌ای که فرم دادی چیکار کردی؟
دُردانه ‌‌
۱۹ مهر ۰۰ , ۲۱:۵۲

خامه رو برای رولت خامه‌ای لازم داشتم.

 

 

پاسخ :

به‌به، لولت :)
منم چند روز پیش هوس کردم درست کنم، ولی جدیدا تنبل شدم، درست نکردم :)
ن. ..
۲۱ مهر ۰۰ , ۱۸:۲۲

آهان 

ولی من گلِ رو دوست دارم :) 

پاسخ :

منم گله رو دوست دارم، حتی با اینکه لب‌پر شده :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan