مونولوگ

‌‌

ترشی بکنم که سرکه‌ام من


به حول و قوه‌ی الهی، دارم ترشی درست می‌کنم. فقط هنوز دبه‌شو نخریدم، گلپی (گل‌کلم) نخریدم، کرفس نخریدم، هویج نخریدم، گوجه نخریدم، سرکه نخریدم، سیر نخریدم، جعفری و گل‌پر هم نخریدم. بقیه‌ش ردیفه، آبش خریدنی نیست شکر خدا و نمک و فلفل هم داریم. بعد اینکه در حال حاضر دراز کشیدم. مامان اینام دارن تو حیاط آخرین مراحل تشک‌سازی! رو انجام میدن. مصیبتیه واقعا. من که در رفتم!
مخلص کلام اینکه چون دفعه‌ی اولِ خودم و هفت جد و آبادمه که دارم ترشی درست می‌کنم، تجربه‌دارها و ندارها، اهل عمل و اهل مشاهده، استخوان‌خردکرده‌های این حرفه و لای‌پرقوبزرگ‌شده‌هایی که فقط خوردنش، هر نکته‌ای بلدین و حتی بلد نیستین و فک می‌کنین که بلدین بیاین بگین. مباد خراب بشه و این خانواده‌ای که میگن ترشی یعنی سبزیجات گندیده و ترش‌کرده! خودمو بندازن تو دبه!


+ ترشی باشه تو سفره‌ای دوست دارم و می‌خورم، ولی کم. خانواده هم همینطورن. کلا تعداد دفعاتی که تا حالا ترشی خوردم رو شاید بتونم بشمرم! یادم نمیاد تو عمرمون ترشی خریده یا درست کرده باشیم! منم محض اینکه بلد باشم و حداقل ناآشنا نباشم و یه حرکت جدید زده باشم و کنار غذا هم یه تنوعی باشه برامون می‌خوام درست کنم. و اِللللا به قول اون خانمه، دخترِ تو خونه رو چه به ترشی درست کردن؟ خوبیت نداره! [آیکون گاز گرفتن انگشت اشاره‌ی دست راست]
+ عنوان: ترشی کردن بر وزن نان کردن؛ نان کردن معادل نان پختن.
+ ترشی نکنم، نه سرکه‌ام من/پر نم نشوم، نه برکه‌ام من؛ مولوی

  • نظرات [ ۰ ]
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan