مونولوگ

‌‌

روزه


از فرط گرسنگی شکمم داره به هم می‌پیچه. از وسوسه‌ی امروز رد شدم و از خونه زدم بیرون. این یعنی روزه‌مو نگه میدارم، چون خیلی کم پیش میاد بیرون چیزی بخورم. ولی فردا، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه رو فک نکنم بتونم بگیرم. چون غذا کم می‌خورم و سحر هم بلند نمیشم، بنابراین وسوسه‌ی شکستن تقویت میشه. اگه سه‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد مشهد بودم روزهای قبلش رو نمی‌گرفتم. یه‌کم پیچیده‌س، ولی فقط یه‌کم؛ بنابراین میگم تا یاد بگیرین. تو ماه رمضون چهار روز سفر رفته بودم و یک روز آخر هم آقای سیستانی رمضان اعلام کردن و ما رفتیم حد ترخص رو گذروندیم و برگشتیم. میشه؟ پنج روز قضا. سه‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد هم، کما سه شنبه‌های دیگه، مشهد نیستم ولی دوست دارم روزه بگیرم. تنها راهی که بتونم هم سفر باشم و هم روزه بگیرم اینه که قبل از فجر صادق سه‌شنبه نذر کنم که سه‌شنبه رو چه در سفر چه در حضر روزه می‌گیرم و این برای روزه‌ی مستحبی صادقه فقط. از طرفی آدم تا وقتی روزه‌ی قضایی داره نمی‌تونه مستحبی بگیره. فلذا من اگه بخوام سه‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد روزه باشم، مجبورم این پنج روز رو تا اون موقع بگیرم. یعنی امروز، فردا، شنبه، یکشنبه و دوشنبه! جمعه هم احتمالا بیرون شهریم و زمانمون متعلق به خانواده. این نقشه‌ای که کشیدم از نظر تئوری مو لادرزش نمیره، ولی عملا فک نکنم محقق بشه. آخه من خیلی گشنمه!!! در این حد که روی چهارمین پله‌برقی راه نرفتم و گذاشتم در زمان معین منو بذاره اون بالا!


اعتقادی به خالص بودن روزه‌م ندارم، از گفتن اینام قصد ریا ندارم. بنابراین روزه‌م بیشتر از اونی که هست ناخالص نخواهد شد، نگران نباشین :)


+ ساعت 17:50، ای کاش دکتر میرفت بیرون که من سرمو بذارم رو میز. نشسته جلوی میز خانم صاد، جدول حل میکنن. الانه که از فرط بیحالی غش کنم وسط کلینیک.

  • نظرات [ ۱۰ ]
ار کیده
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۱:۱۶
منم با ۴۰ تا روزه قضا فقط بهت نگاه میکنم :|

پاسخ :

چه همه! به نظرم یکی از قدم‌هایی که قبل اقدام به بارداری باید برداری اینه که روزه‌هاتو بگیری :)))) آخه بعدش احتمالا دو یا سه سال نمی‌تونی کامل بگیری اونوقت یه صد و بیست روزی رو هم جمع میشه 😂😂😂

چرا روزه‌هایی که موقع بارداری یا شیردهی از خانم‌ها قضا میشه رو پدر نمیگیره؟ :/ حداقل نصفشو که باید بگیره ;))
ار کیده
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۲:۱۰
ای بابا ای بابا... به کارهام اضافه کردی.
البته‌ مرسی :)) اصلا حواسم نبود به این موضوع

ولی ۴۰ تا رو چجوری بگیرم انصافا :(

پاسخ :

انصافا چون مرتبط با بچه‌اس، بده باباش بگیره :))

آره، سخته :( حساب کردم اگه هفته‌ای یک روز هم بگیری ده ماه طول میکشه! ولی بالاخره تموم میشه :)
برگ سبز
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۳:۰۴
سلام 
عرفه سه شنبه است؟ 
خو مرض داری نمیخوری قاطی جان؟ 

پاسخ :

سلام
بله
هم مرض دارم، هم قاطی، ولی احتمالا از فردا باز هم میخورم؛ چون مامانم تحمل دیدن جنازه نداره :)
برگ سبز
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۳:۳۷
نه بیا با هم روزه بگیریم 
ولی سحر هم بخوریم 
حاضری این کار رو بکنی؟ 

پاسخ :

جالبه :)
بزن بریم 😁

(ان‌شاءالله که مامانم نمیخورونتم 😆)
پیـــچـ ـک
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۳:۵۰
سلام
عی عی ریاکار! حالا فکر کردی با این پست روزه ت قبوله؟ خخخخخخ👿👿

پاسخ :

علیک السلام و رحمة الله و برکاته
ببخشید دارم تسبیح می‌گردونم، لطفا مزاحم نشین 😎😎😎
برگ سبز
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۴:۱۰
یعنی سحر پیغام بیدار شدنتو واسم بذاری 

پاسخ :

باوشه :)
لوسی می
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۴:۱۵
روزه از خالص ترین عباداته. ^_^

پاسخ :

روزه‌ی امروز من مرزهای خلوص رو فرسنگ‌ها جابجا کرد :)))
♫ شباهنگ
۲۴ مرداد ۹۷ , ۱۴:۱۸
قبول باشه
ما رو هم دعا کن موقع افطار

پاسخ :

قبول حق ان‌شاءالله :))
اگه چشام بجز غذا چیز دیگه‌ای هم دید چشم!

هی من میخوام نگم چیز، عدل تو جواب کامنت شما میگم!
serek Khatoon
۲۴ مرداد ۹۷ , ۲۰:۱۶
خب یه سوال عمیق‌تر پیش میاد اونم اینکه حالا چه اصراریه سه شنبه روزه بگیری حتما؟

پاسخ :

سه‌شنبه روز عرفه است :)
یه جوک بی‌مزه هم یادم اومد بگم. به یکی میگن اگه روز عرفه رو روزه بگیری انگار کل سال رو روزه بودی. اون شخص هم قصد میکنه روز عرفه رو روزه بگیره و میگیره. وسطای روز که میشه میبینه ضعف کرده، روزه‌شو میشکنه و چیزی میخوره. ازش میپرسن مگه نمیخواستی به ثواب روزه‌ی کل سال برسی؟ میگه نصف سال رو روزه بودم دیگه، کافیه :)))
serek Khatoon
۲۴ مرداد ۹۷ , ۲۰:۴۷
😂😂😂😂جوک بی نمک خوبی بود
جدا عرفه‌ست؟ یادم نبود اصلا!

پاسخ :

:)
اوهوم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan