مونولوگ

‌‌

کجا رو دارم برم، به جز این حرم؟ نه دیگه نمیفته هوای عشقت از سرم!


با مامان معامله کردم تا اجازه داد بیام حرم. یه کار خاصی تو حرم داشتم، ولی گویا حرم کار دیگه‌ای با من داشت :) یعنی اون جایی که می‌خواستم برم رو بسته بودن، اینقد ناخواسته همه جای حرم چرخیدم (در واقع شوت شدم) تا رسیدم اونجایی که لازم بود ولی قرار نبود.

نشسته بودم و به حرف‌های یه سخنران گوش می‌دادم. جلوم خالی بود، یه خانم پیر اومد نشست، بعد برگشت که بهم بگه "ببخشید که پشتم به شماست" دید منم، نگفت :|

کش چادرم یکم تنگ و سفته و گوشم رو اذیت می‌کنه. چادر رو گذاشته بودم رو شونه‌هام. یه خادم خانم اومد گفت چادرتونو بذارین سرتون و بدون اینکه صبر کنه رفت. یعنی چند قدم که دور شد من تازه فهمیدم چی گفته! اول که خنده‌م گرفت، محیط کاملا زنانه، حجاب کاملا کامل، مشکل چی بود دقیقا؟ کم‌کم یه کم عصبانی هم شدم. گفتم اگه دوباره بیاد دلیل میخوام ازش برای اینکه این کار رو بکنم. دیگه نیومد.

تصحیح قرائت نماز هم رفتم. گفت "احسنت!" منم هی می‌گفتم "جدا؟ واقعا؟" یعنی فک نمی‌کردم ضاد رو درست تلفظ کنم. البته هنوز هم مطمئن نیستم :/

داشتن فضای حرم رو برای افطاری‌های رمضان آماده می‌کردن :))

  • نظرات [ ۶ ]
جناب قدح
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۱۳:۵۶
سلام :)

خوش به سعادت شما

حرم دلمان خواست ...

پاسخ :

سلام
ان‌شاءالله به زودی با معرفت روزیتون :)
لوسی می
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۱۴:۱۱
همون خانمه بود که براش کارت نکشیدی؟ 🤣(کارت نزدی؟ :😁) دید تویی نگفت😂😂
اولش برای حفظ حرمت حضور امامه. دورهمی که نیست، حرمه، ویوی خوبی نداره. دومش هم به خاطر دوربینهاست.
سومیش هم دمت گرم. من خوشم نمیاد برم! ولی یه بار میرم!

پاسخ :

نه اون پیر نبود :)))

دلایل محکمه‌پسندی نیست. وحی منزل که نیست چادر حتما تا روی سر بیاد، روی شونه چه اشکالی داره؟ دوربین هم می‌بینه که ببینه، اگه اونجا صدتا مرد هم می‌بودن باز هم حجابم کامل بود و واجب نبود عوضش کنم.

از اینکه جلوی کسی بخونین تا قرائتتونو تصحیح کنه خوشتون نمیاد؟ چرا؟
برگ سبز
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۱۴:۳۷
حاج‌ خانم منو دعا کردی ان شاءالله؟ 
زیارت قبول

پاسخ :

بعله حج خانوم :) اگه خدا قبول کنه :)

متشکر :)
لوسی می
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۱۴:۵۸
شما جلوی یک بزرگی بشینی چادرتو برنمیداری بندازی رو شونه ت.
شاید از اول با مانتو و حجاب بری به ملاقات اون بزرگ و مشکلی هم نیست اما این حرکت نوعی از راحتی افراطیه. البته این برداشت منه شاید اونا دلیل دیگه ای داشته باشن اما به نظر من نوعی از بی خیالی در محضر بزرگانه که انصافا خودت هم اجراش نمیکنی. مثلا فکر کن رهبر یا رئیس جمهور جلوت باشن این کار رو نمیکنی و بگی حجابم کامله. خب حرم هم محل حضور امام محسوب میشه. انی اعتقد حرمت صاحب هذا المشهد الشریف فی غیبته کما اعتقدها فی حضرته. انگار که امام حاضر اونجا نشسته ن.
البته میگم این نظر شخصیه و لزوما هم درست نیست و در هر حال با شرایط کنونی جامعه فکر میکنم بهتر بود تذکر نمیداد.
نه خوشم نمیاد. نمیدونم چرا! :/
منیتم زیاده به گمانم:)))

پاسخ :

حضور بله، به شرطی که من احساس حضور بکنم و تازه اون بیاد با دلیل با من این حرف رو بزنه. ولی خوب خادم که موظف نیست بیاد به کسی که احساس حضور نمی‌کنه بگه چرا؟ من نشسته بودم غرق سخنرانی شده بودم، میگم که طول کشید تا جمله‌شو بفهمم حتی! (اینقد تمرکز دارم :دی) فک نمی‌کردم تو حرمم، فک می‌کردم سر کلاسم مثلا :) اون وقت چطور حواسم باشه که پیش امام رضا نشستم؟ من نمی‌تونم شاید بقیه بتونن.
بعد هم همه که مراتب معرفتی یکسانی ندارن. مثلا خیلی‌ها نشسته و ایستاده براشون مهم نیست. این دیگه به حد معرفت اون شخص برمی‌گرده و چیزی نیست که خادم بتونه کسی رو مجبور کنه مثلا ایستاده زیارتنامه بخونه. اگر هم بخواد سطح معرفتی کسی رو بالا ببره راهش این نیست که یه جمله بگه و رد بشه. من چه می‌فهمم منظورش از این که چادرتو سرت کن اینه که حواست باشه در حضور امام نشستی؟
نمی‌دونم چقد تونستم منظورمو توضیح بدم :)

پس قرائتتونو به خودتون عرضه کنین :)) بعد هم بگین مرحححبا :))
شاخه سیب
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۱۵:۲۷
احترام به اشیاء با استفاده از اونها به روش درست معنی میده. استفاده درست از چادر با روی سر انداختنشه. در ضمن حضور امام رو حس کنی سختت میشه چادرتو از سرت برداری و اگه حضور رو حس نکنی اصلا رفتن به حرم یا خونه کسی که حضور نداره معنی میده؟ اون خادم میخواد به تو حضور رو القا کنه!باید ازش ممنون هم باشی! در ضمن قانون رعایت کردنیه بحث کردنی نیست.

چرا نگفت؟ اون وقت چیزی که گفته نشده تو از کجا فهمیدی؟!!
سلام :)

پاسخ :

علیکم السلام و رحمة الله :))
در مورد حضور یه کم در جواب لوسی‌می هم نوشتم. خوب من که هر لحظه احساس حضور نمی‌کنم! خیلی زور بزنم چند ثانیه!! اگه با اون کار حضور رو بهم القا می‌کرد ازش ممنون می‌شدم، ولی نکرد :)

یه نگاه به قد و قواره و سنم کرد فک کنم، بعد منصرف شد!
بهم گفتن زبان بدن بقیه رو خوب می‌خونم :) البته خودم هم به تجربه متوجهش شدم :)
serek Khatoon
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۲۱:۴۱
سلام 
زیارت قبووووول....
الان هیییییی با خودم می‌گم چرا یادم نبود بگم بیای حرم ببینمت؟؟!!هی افسوس می‌خورم :(((

پاسخ :

سلام عزیزم
ممنون :) ان‌شاءالله زیارت تو هم قبول باشه :)
واقعا چرا یادت نبود؟؟؟ :((
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan