مونولوگ

‌‌

تاریخ تولد

واسه بعضی آدما تاریخ و ماه تولد خیلی مهمه. مثلا کسی که تولدش تو اسفند و از همه بدتر آخرای اسفند باشه، همیشه افسوس می‌خوره که چرا همه سنش رو یه سال بزرگتر از واقع تصور میکنن. این موضوع تو کار ما هم یه جورایی قضیه میش میاره.

ما تو دانشگاه یه استادی داشتیم که یه دخترش دانشجوی داروسازی بود، دو تا بچه‌ی دیگه هم داشت که یادم نیست چه تحفه‌ای بودن! این استادمون می‌نشست پا میشد پز بچه‌هاشو میداد. همون روز اول ملاقاتمون هم زدیم به تیپ و تاپ هم. می‌خواست منو از زایشگاه بفرسته دانشکده پیش مدیر گروه که سرویه سعی کرد یکم جو رو آروم کنه. چقد رفتم حاشیه! القصه این استاد گرام با اینکه خودش ماما بود و راجع به بارداری و زایمان و رشد جنین و اینا اطلاعات کافی داشت، یکی از زایمان‌هاش سزارین الکتیو بدون اندیکاسیون بود. چرا؟ چون تاریخ زایمانش میفتاده تو پاییز و این باعث میشده بچه اش یه سال از مدرسه عقب بیفته! یا تاریخ یکی دیگه از زایمان‌هاش مهر بوده اما تونسته با پارتی گواهی ولادت رو واسه شهریور بگیره تا بچه‌ش از مدرسه عقب نمونه! این یه مثال بین با سوادا!

اون روز تو درمانگاه یکی از مریضا اومده بود می‌گفت من تاریخ زایمانم میفته وسط اردیبهشت. نمیشه کاری کرد که من دو هفته زودتر یا دیرتر زایمان کنم؟ پرسیدم واسه چی می‌خوای این کارو بکنی؟ گفت "چون یه دختر اردیبهشتی تو اطرافیانم هست، اردیبهشتی‌ها اصلا خوب نیستن، نمی‌خوام دخترم اون شکلی بشه!"🤐 پرونده‌شو تشکیل دادم و رفت پیش دکتر و دوباره حرفشو تکرار کرد. دکتر هم گفت "من خودم اردیبهشتی‌ام، امکان نداره، حتما زایمانت تو اردیبهشت انجام میشه والسلام!" :) این هم مثال عوامانه‌ش.

+ من خودم اعتراض دارم که چرا تو آذر به دنیا اومدم، ماه بهتر نبود؟ والا! :) این هم مثال آرتمیسانه‌اش.

  • نظرات [ ۷ ]
س _ پور اسد
۲۹ آذر ۹۶ , ۲۱:۲۳
اومانیسم ! از این واضحتر ؟
ماشاءالله و لا ماشاءالناس ....بی رنگ شده
پ ن
منم آذری م ؛ البته ماه ش :)

پاسخ :

من یه چیز خیلی سطحی از اومانیسم می‌دونم و ارتباطش با ماه تولد رو هم نمیفهمم!

پ.ن: چقد آذری زیاده تو بیان! من که ده پونزده تا وبلاگ بیشتر نمی‌خونم، پنج تا آذری میشناسم!
+ سلامتونو پس بدم؟ :)
س _ پور اسد
۲۹ آذر ۹۶ , ۲۱:۴۰
-امانیسم بطور خیلی تلگرافی مکتب اصالت انسان است و خواسته های انسان در آن اهمیت دارد ؛ مشروع و غیر مشروع هم ندارد(خودخواهی محض)
+ چه سلامی بهتر از سلام خدا و پیامبر خدا .... ممنون

پاسخ :

خوب ما خیلی چیزها دلمون می‌خواد، مشروع و غیر مشروع. یعنی اومانیستیم؟ یعنی فاکتوری وجود نداره که نوع خواسته‌ها رو از هم تمیز بده؟
س _ پور اسد
۲۹ آذر ۹۶ , ۲۱:۵۱
رضایت خدا :)

پاسخ :

یعنی هر خواسته‌ی غیرمشروعی داشته باشیم میشیم اومانیست؟ اینجوری کل مردم اومانیست میشن.
س _ پور اسد
۲۹ آذر ۹۶ , ۲۲:۰۱
اضافه کنید مشرک و کافر و ... 
شاید تفسیر وقلیل من الآخرین به تعبیری همین باشد
...وَمَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُم بِاللَّـهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِکُونَ ﴿یوسف: ١٠٦﴾

پاسخ :

از اون لحاااااظ!!
بله بله.
serek یزدان
۲۹ آذر ۹۶ , ۲۲:۵۵
آذر یه دونه باشه محض نمونه باشه ؛ )

پاسخ :

بعله بعله :)
هَشْتْ حَرْفى
۳۰ آذر ۹۶ , ۱۰:۵۸
اگر شانس داشتید احتمالا خردادی میشدید. صد حیف! :))

پاسخ :

نداشتیم دیگه! نداشتیم! دوصد حیف :)
ولی انگار ملت از خرداد هم همچین راضی نیستنا! کامنت پایینی👇
ام شهرآشوب
۳۰ آذر ۹۶ , ۱۱:۲۳
وااااا خاک عالم...
منم پسرم اسفندی میشه! یعنی میگی برم با پارتی شناسنامه اش رو نود و هفتی کنم؟؟!!!


البته من خودمم از تولدم راضی نیستم. چون هرسال دقیقا وسط امتحانای خرداد بوده. 
نمیگذرم از اونی که برا من خرداد شناسنامه گرفت :(((   :)))

پاسخ :

پارتی داری؟ حتما نود و هفت بگیر :):):)

در مورد خرداد هم کامنت بالا رو بخونین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan