مونولوگ

‌‌

مائیم و یه پیتزای مشتی!

از اوووون هفته تا الان درصددم این گردالو رو بپزم، قسمت نشد. یا بیرونم، یا خونه‌ام و کار دارم، یا مهندس شهرستانه، یا عاشورا تاسوعاست یا هزار و یک دلیل دیگه!

دلتون نخواد، دهنتون آب نیفته؛ ولی خیلی خوشمزه شده بود😋


!In progress



آخرش شد این، بدون تزئین :)


چون خوب دراومد، برآن شدم یه دفعه دوستامم دعوت کنم به صرف پیتزا :)


+ دستور مختصر و هول‌هولکی :) :

سینه‌ی مرغ رو با پیاز و زردچوبه و نمک می‌پزیم، بعد ریش می‌کنیم. قارچ و فلفل دلمه رو هم خورد می‌کنیم و تو مقدار خیلی کم روغن یه کوچولو تفت میدیم. خمیر رو هم از قبل آماده می‌کنیم. من از دستور خمیر جادویی تو پاپیون استفاده کردم که اصلا وَر نیومد! (حجمش زیاد نشد) دفعه‌ی قبل خیلی خوب شده بود همین خمیر، این دفعه نمی‌دونم چش شده بود😅 خلاصه اون خمیرو گذاشتم کنار، به مامانم گفتم یه خمیر دیگه درست کنن. بخاطر همین دستور خمیر رو نمی‌دونم.
مواد که آماده شد، خمیر رو به اندازه‌ی قالب با قطر حدودا نیم سانت پهن می‌کنیم و میذاریم تو قالب. روشو سس می‌مالیم. بعد مواد رو روش می‌ریزیم، مرغ، قارچ و فلفل دلمه و آخرش هم پنیر.
من فر ندارم، گذاشتم تو ماهیتابه بعد گذاشتم تو کیک‌پز و درش رو هم روشن کردم. حدود بیست دقیقه طول می‌کشه تا خمیر پخته بشه و پنیر ذوب بشه. اگه بخواین تو فر بپزین پنیر رو باید یه ربع آخر پخت اضافه کنین و گریل رو روشن کنین. خمیرش نمی‌دونم چند دقیقه‌ای پخته میشه.

لوسی می
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۴:۵۲
دستور بذار خب کدبانو :)

پاسخ :

چشم بفرمایید 👆
Va hid
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۴:۵۵
موفق باشید!!

پاسخ :

سپاس
ستاره جان
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۶:۰۷
مهندس کیه؟ :)

پاسخ :

ایشان برادر بنده می‌باشند که دانشجو اندر دیار غربت هستند و ترمی هفت هشت بار به منزل برمی‌گردند :)
وقتی نباشه مامانم نمیذاره چیزای خوشمزه بپزم و میگه صبر کن تا بیاد و جای تفریحی هم معمولا نمیریم.
فیش نگار
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۶:۵۲
یا خونه‌ام و کار دارم، یا مهندس شهرستانه،

برای خوانندگان توضیح بدم که منظور از مهندس شوهرشون نیست :)

پاسخ :

بله! فک نمی‌کردم گنگ باشه!
پرواز ...
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۷:۲۲
خدایا :((
پیتزا میخوام :( 

:))

پاسخ :

شما که شب قراره زنگ بزنی واست پیتزای *_* سبزیجات *_* بیارن! با شییییش تا سس!
پیتزای ما بدمزه است، پیتزای قارچ و مرغه :)
** دلژین **
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۷:۲۲
خدااایا :)))))) 
من امروز پلو مرغ بیمارستان بخورم 
اونوقت این دختره پیتزا ! اونم چه پیتزااایی...
+نوش جوونت 

پاسخ :

دلژین واقعا جات خالی!
هستی پیتزا رو دو نفره بخوریم؟؟؟ 😂😂😂
+ مرسی :):):)
** دلژین **
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۷:۴۳
پیتزا رو ۱۰ نفره هم‌میشه خورد ولی مثلا آش و برنج و خورش و خداوکیلی نمیشه بالام جان :)))) 

پاسخ :

آش حالا یه چیزی! (گرچه من آشم می‌خورم! :)) ولی آخه برنج و خورش چرا؟ این از این‌ور می‌خوره، اون از اون‌ور! 😂😂😂 [آیکون شیطونک!]
** دلژین **
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۷:۵۵
نه نه :))))))) نکن با من این کار رو... 
اصلا من دوس دارم کل بشقاب مال من باشه خو :)))) 

پاسخ :

باشه باشه! 😂😂😂 گرخید دختر! اصلا واسه تو دو تا بشقاب میذارم، هردوتاشم مال خود خودت 😂😂
serek یزدان
۱۱ مهر ۹۶ , ۱۹:۰۱
به به ...
کدبانوی کی بودی تووووو؟

پاسخ :

جات خااالی :)
من و کدبانویی؟ کدبانوها کجا برن پس؟ بدون تعارف و شکسته‌نفسی عرض می‌کنم :)
(( دایی ))
۱۲ مهر ۹۶ , ۰۰:۳۸
حقیقتا یکی از منفورترین چیزهای عالم نزد من تبعیض بین بچه هاست! بچه که بودم مامانم سه برابر دخترها هوای منو داشت، اونموقع نمیفهمیدم چون به نفعم بود...زنداداشمم همینه، غذاهای خوشمزه رو وقتی میدرسته که شازده پسرش اومده باشه خونه ... نتیجه گیری انکه کلا زنهای جامعه رو باید با گیوتین اعدام کرد! عصبی شدم واقعا

پاسخ :

تبعیض! ای امان از تبعیض! ولی استثناءً تو این یه مورد (غذا) مامان جان هوای همه‌ی بچه‌هاشو داره! نباشیمم سهممون محفوظه!
+ صغری‌تون خوب بود، اینکه چه‌جوری به کبری رسیدین یه سبحان‌الله بلننننند لازم داره! عصبانیت این قشر هم جالبه در نوع خودش!
(( دایی ))
۱۲ مهر ۹۶ , ۰۵:۵۷
ها دیگه منم یاد گرفتم استدلالهایی از نوع 'امروز ریسس سرم داد زد ، از تمام مردهای عالم متنفرم' داشته باشم :) خدارو چه دیدی شاید فردا پس فردا یه وبلاگم زدم تحت عنوان شفتالوی قرمز،شفتالوی زرد یا شفتالوی سیاه !

پاسخ :

آخه من صغری‌مو کامل نچیده بودم! باید می‌گفتم "پس از تحقیقات میدانیِ مبسوط بر نگارنده محرز شد که مرد غیرسلطه‌گر در این کره ی خاکی لاموجود آقا! لاموجود!" شمام که از غیب رسیدین خودتون دیگه! اینجا
حتما اون وب رو دنبال خواهم کرد! :)
تبارک منصوری
۱۲ مهر ۹۶ , ۱۴:۲۷
تیک خصوصییی! 😤

پاسخ :

😂😂😂 شیطونه داره حساااابی وسوسه‌ام میکنه که تایید کنم و جواب بدم هاااا!!! 😂😂😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan