مونولوگ

‌‌

درخت زیبای من*

 

من از طبیعت سبز خوشم میاد، ولی وقتی که مثل جنگل باشه. به گیاه توی گلدون حس خاصی ندارم. تا چند ماه پیش هم که خواهرم برامون یه گلدون پتوس بیاره (که الان شده سه گلدون) توی خونه گلدون نداشتیم. چند روز قبل، خواهرام گفتن بیاین بریم گلخونه یه گلی چیزی بخریم. منم قرار بود بعدش باهاشون برم جایی. گفتم اول بریم جایی که من می‌خوام که مجبور نباشم این همه راه تا گلخونه الکی بیام. گفتن نه و حالا بیا و این حرفا. با بی‌میلی رفتم و چند دور توی گلخونه چرخیدیم و آخرش اونا هیچی نخریدن، من یه گلدون خریدم :| :))) سه تا از گل‌ها (من بجای گیاه میگم گل 😄) نظرمو جلب کرده بودن: سیکاس، کروتون و اینی که خریدم و اسمشو نمی‌دونم 😁 نمی‌دونم چرا اسم اینو به خاطر نسپردم. از سیکاس خیلی خوشم اومد، ولی گرون بود، پونصد تومن ناقابل :) لابد باید یه گلدون دویست سیصدی هم براش می‌گرفتم. این شما و این گل زیبای من :)

 

 

میگم کسی اسمشو می‌دونه؟ و اینکه آیا مقاومتش خوبه یا نه (تو خونه راحت می‌مونه)؟

هنوز براش گلدون نخریدم. ولی دوستش می‌دارم و این ممکنه عشق اولم در بین نباتات بشه 😁

 

* از گلخونه اول رفتیم خونه‌ی خواهرم. فاطمه سادات اینو دید گفت دستت درد نکنه خاله جون که برامون درخت خریدی ^_^ وی بسیار عاشق گیاهان و جانوران می‌باشد :) مورد داشتیم می‌خواسته از این پشه‌هایی که آدمو می‌گزن، به عنوان حیوون خونگی نگه داره 😆

* و همچنین نام یک کتاب

 

  • نظرات [ ۷ ]
فاطمه ‌‌‌‌
۰۹ آذر ۹۹ , ۱۰:۰۶

چه خوشگله! مبارکه :)

معمولا از همون جایی که ازش خریدین اگه بپرسین، اسم و روش مراقبتشو می‌گن و اینکه آپارتمانیه یا نه.

پاسخ :

مرسی ^_^
آره پرسیدم، اسمشم نوشته بود. ولی من یادم رفته :(
مراقبتش یه چیزایی گفت، مثل اینکه هفته‌ای دو بار آب بدین و جای سرد نباشه و اینا. میگم شاید کافی نباشه، آخه تجربه‌ی اولمه :))
هیـ ‌‌‌ـچ
۰۹ آذر ۹۹ , ۱۰:۲۴

از گل و گیاه نه‌تنها هیچ وقت سر در نیاوردم بلکه هیچ وقت هم باهاشون ارتباط برقرار نکردم و فقط زیبایی‌شون برام جذاب بوده و این «گل» شما هم خیلی قشنگه و رنگ و رخش رو دوست دارم، مبارک باشه :)

پاسخ :

آره، منم از دور برام خوشایندن. ولی این فرق داره، این قراره من مواظبش باشم :)
ممنونم :) یکی از این "گل"ها هم روزی شما :))
عاطفه -
۰۹ آذر ۹۹ , ۱۲:۳۳

فکر کنم اینم "کروتون لکه طلا" باشه.

نام یک کتاب؟! یعنی چی؟!.

راستی! (: مبارکت باشه و سیکاس چه یه جوریه!! جدا از گرونیش فکر نکنم باهاش راحت باشم. انگار درخت نخل رو کوچیک کردن. (: ولی خوشگله آ.

پاسخ :

از خواهرم پرسیدم گفت اسمشو آکوبا نوشته بود. آکوبا و کروتون لکه طلا رو سرچ کردم، خیلی شبیه همن. ولی نوشته آکوبا کناره‌های برگش دندونه‌های ریز داره که مال من نداره. پس همون کروتون لکه طلا میشه قاعدتا.
درهرحال فکر نکنم مراقبت‌هاشون فرقی داشته باشه :)
ممنونم :)
آره، شبیه نخله، فقط تنه‌ش یه‌کم چاقه. شبیه آناناس هم هست :) برگاش هم انگار مصنوعیه :)

عنوان رو میگم، اسم یه کتاب هم هست.
دخترِ بی بی
۰۹ آذر ۹۹ , ۱۳:۰۲

فکر کنم اسمش کورتونه

منم دارم ولی از یه نژاد دیگه

گل حساسیه و با جابه جایی دچار برگ ریزون میشه

عاشق آب پاشی با آب پاش و محیط مرطوبه

نیاز به نور زیاد و آب نسبتا خوب

هرچه بیشتر بهش نور برسه برگاش پاییزی تر میشه:)

خاکشم باید خاک نرم و خاک برگ باشه

پاسخ :

عه خوب شد گفتی، از اون روز هزار بار جابجاش کردیم از دست این خواهرزاده :)
ممنون از راهنمایی‌هات :)
یه‌جا نوشته بود خیلی مقاومه، ولی تو نظرات خیلی‌ها گفته بودن که بعد مدت کمی از خرید پژمرده شده یا برگ‌هاش ریخته یا آفت زده :( کاش نظراتو نمی‌خوندم :(
آسـِ مون
۰۹ آذر ۹۹ , ۱۶:۰۵

به به چه قشنگ^_^

مبارکه

پاسخ :

ممنون :)
سلامت باشی
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۰ آذر ۹۹ , ۰۹:۳۳

گلدون که داره:/ بزرگش می‌کنید؟

فاطمه خانم راست گفته که درخته:-)

پاسخ :

نه خوشگلش می‌کنم ^_^
آره، درختچه است :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan