مونولوگ

‌‌

وروجک خوش‌نمک


داشتیم با خواهرم خداحافظی می‌کردیم، از تو آشپزخونه بدون اینکه تصویرش رو داشته باشیم، بلند میگه خدافظ ممدی! چند لحظه تو هنگ بودیم تا فهمیدیم داره با محمدحسین خداحافظی می‌کنه :)) [ما محمد رو هم اینجوری تلفظ نمی‌کنیم چه برسه به محمدحسین]

دستشو میذاره رو شکم مامانش و میگه "مامان فک کنم تو هم کم‌کم داری پولاتو جمع می‌کنی، می‌خوای یه بچه به دنیا بیاری"! 😁 دلش خواهر می‌خواد، یه خواهر که "مال خودشون باشه".

امروز از دست شلوغ‌کاری‌هاش که خسته شدم، کف هر کدوم از دست‌هاش، یه دایره حنا گذاشتم، گفتم دستتو بذار رو میز و تکون نده تا خشک بشه :))

#فاطمه سادات


دیروز لوبیاقرمزپلو! پخته بودم، یه کم نمکش بیشتر شده بود. سر سفره هی غر زدن که این شور شده. گفتم شور نشده، خوش‌نمک شده. گفتنِ این کلمه همانا و دست انداختن بنده همانا که لغت اختراع می‌کنی و فلان :)) من تا جایی که یادمه این لغت رو خودم نساختم و تو همین خونه‌ی خودمون شنیدمش. ولی مامان گفتن تا حالا که همچین چیزی نشنیدن. عجیبه والا. از شانس خوبم (البته خیلی هم به شانس ربطی نداره) امروز هم غذام شور شده بود. من که دیگه چیزی نگفتم، ولی بقیه می‌گفتن، خوش‌نمک شده بابا، چیزی نیست، خوش‌نمک شده --_--


+ آقا من هم‌اکنون سرچ بکردم و بدیدم که جناب دهخدا در معنی خوش‌نمک بگفته‌اند "آنچه کمی بشوری مائل است و شوری آن زننده و مکروه نیست". فردا بدم یه بنر بزرگ برام بزنن، روش معنی خوش‌نمک رو بنویسن تا همه بدونن و بفهمن که بنده حرف بیخود نمی‌زنم و دایره لغاتم بیشتر از هممممممه‌شونه! بله! اوهوم!

  • نظرات [ ۹ ]
فاطمه م_
۱۸ فروردين ۹۹ , ۲۲:۵۴

اتفاقا لغت خوش‌نمک تو خونه‌ی ما زیاد به کار میره :دی

پاسخ :

ظاهرا خیلی معروف بوده من نمی‌دونستم. الحمدلله یکی دیگر از مزایای وبلاگ بر من آشکار گردید :))
غمی ‌‌‌
۱۸ فروردين ۹۹ , ۲۳:۱۷

چندسال بعدت رو اینجا می‌تونی ببینی:

https://www.aparat.com/v/VL0AK

پاسخ :

:))))
حالا شایدم یه روز اومدم نوشتم زیر چشمم به علت برخورد لبه‌ی بشقاب آرکوپال کبود شده :/
محمود بنائی
۱۸ فروردين ۹۹ , ۲۳:۴۳

این ویدئو خوش نمک مهران مدیری را ببین.

 https://www.didestan.com/video/z8j5M9LV

پاسخ :

:)) بله، بله. من چرا از وجود این سریال بی‌خبر بودم؟ این اصلا انصاف نیست!
پلڪــــ شیشـہ اے
۱۸ فروردين ۹۹ , ۲۳:۴۹

😂😂😂😂🤣وروجک کوچولو. بچه ها دنیای جالبی دارن

امروز تماس گرفته بودیم با پسر خواهرم صحبت کنیم، همش دل تو دل‌ نبود دکمه قرمزه گوشی رو بزنه😅😅😌یعنی صد دفعه قطع کرد تماس و😂🤣 میگفت "ممز" بعدم دکمه قرمز میزد😂

 

خوش نمک که خیلی واژه معروفیه🤣😅

خوب گفتی ای والله 👍😁😂

یه بنده خدا خانمی بود، تعریف میکردن که این خانم هر موقع غذاش بی نمک میشده میگفته "خواستم فشارتون نره بالا" هر موقع شور میشده، میگفته "گفتم یه کم دلتون ماک بگیره" [ماک گرفتن: یعنی اون خوردنی ته دلتون رو بگیره، جون بگیرین] 😂😂 خلاصه سری دیگه بگو این مدلی پختم دلتون ماک بگیره

پاسخ :

پسرخواهرتون حق داشته، اون دکمه ممزه واقعا آدمو وسوسه می‌کنه :))
خدا حفظش کنه.

متاسفانه امشب متوجه گشتم که دایره لغاتم بسیار محدود می‌باشد :(
من تو خونه، اشتباهی بکنم خیلی بهش پروبال نمیدم، یه جوری رفتار می‌کنم که انگار هیچ مهم نیست و بیخیال بابا و اینا 😁 برعکس بیرون که اگه خطام میکروسکوپی هم باشه، زیر بار عذاب وجدان و جبران و عذرخواهی خودمو له می‌کنم. به نظرم یه کم برم به کارام فک کنم 🤔 :)))
ماک ;))
Bahar 1999
۱۹ فروردين ۹۹ , ۰۰:۲۱

😂😂😂😂عاقا اصلا غذا باید خوش نمک باشه 😂😂😂والا

پاسخ :

والسلام :))
مهرآ :)
۱۹ فروردين ۹۹ , ۰۷:۱۷

ما که اصلا غذا هامون شور نمیشه...همه ماشالله خوش نمک از آب درمیان:)))

پاسخ :

اصلا واسه چی میگن "خوش"نمک؟ لابد خوبه که میگن دیگه :دی
هلما ...
۲۰ فروردين ۹۹ , ۰۶:۰۲

اتفاقا من سر خوندن بعضی از پستهات تو دلم میگم: ای جان این دختر چقدر خوش نمکه. :)

پاسخ :

خوش‌نمکی از خودتونه ^_^
جدی میگم :)
Nova :)
۲۲ فروردين ۹۹ , ۱۰:۴۹

حالا باز خوبه غذای شما خوش‌نمکه؛ من که چندین بار پیش اومده کلا یادم رفته نمک بریزم توی برنج و حتی متوجه هم نشدم :دی

اون تکنیک حنا رو هم همین الان می‌رم به مامان‌های فامیل و جغله‌هاشون که تو خونه دارن آتیش می‌سوزونن پیشنهاد بدم؛ با تشکر فراوان :)))

پاسخ :

یاد یه ماجرایی افتادم. خواهرم تعریف می‌کرد که یه دوره‌ای نمی‌دونم بعد از تولد بچه‌ش بوده یا کی، شوهرش همه‌ش غذا می‌پخته. بعد یه روز برنج پخته بوده، خواهرم که اینو می‌خوره میگه چه مزه‌ی عجیبی میده :)) حالا نمیشه هم بگی بدمزه است که :) آخرش بنده‌خدا شوهرش انقدر فکر می‌کنه، یادش میاد که برنج رو نشسته بوده :)))
این دختر خواهر منم بچه‌تر که بود این تکنیک روش جواب نمی‌داد. چون صبر نداشت و سریع می‌گفت بشورین. الان هم بزرگتر شده، هم نتیجه‌شو قبلا دیده که قراره دستش قرمز بشه، صبر می‌کنه :)
گلاویژ ...
۲۲ فروردين ۹۹ , ۱۶:۰۹

@هلما

من میگم چقدر خوش‌خوشکه:)

پاسخ :

:))))
از قضا یَک آدم گنده‌دماغی‌ام که دومی ندارم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan