مونولوگ

‌‌

بیست و هفت


آنفلوآنزا


می‌ترسم و می‌لرزم و هیچم ثمری نیست
وز دایره‌ی سبز سلامت خبری نیست

نی پاستا خورم، نی پلو و نی شکلاتی
در باسلق و شیرینی من هم شکری نیست

روغن که به کل حذف شده از کلماتم
دانم که به حالم همگی جز ضرری نیست

کم قرص نخوردم که کنم ریشه‌کن این درد
افسوس که جز تلخ‌زبانی اثری نیست

سوزن بزنم تا که کند درد مرا کم
خود درد فزوده وَثَرَش آن قَدَری نیست

گه سرد شوم چون پولوتون، گه چو عطارد
اما چه کنم، در دو مدارم قمری نیست

بارَد ز یکی منفذ بینی، تو بگو سیل
اما ولو یک قطره، درون دگری نیست

عطسه بزنم سخت که لرزد تن پیلم!
نزدیک نیایید که پیشم سپری نیست

سخت است مریضی، نکند گیر بیفتید
شب‌های بلا را به سهولت سحری نیست

  • نظرات [ ۱۵ ]
من ...
۱۷ آذر ۹۸ , ۲۳:۴۶

وای تسنیم تو نابغه ای پسر!

 

پاسخ :

پسر؟؟؟ 😁
پس باس بگم مخلصیم :)
س _ پور اسد
۱۷ آذر ۹۸ , ۲۳:۴۷

سلام و آرزوی عافیت و سلامتی برای جمیع بیماران و سرکارعالی

یادیکی از شعرهای حافظ باهمین ترجیع بند افتادم :)

وفقکم

پاسخ :

سلام
متشکرم :) شما و خانواده‌ی محترم هم سلامت باشید ان‌شاءالله
میشه بگین کدوم شعرش؟
پا ییز
۱۸ آذر ۹۸ , ۰۷:۱۱

دلم واست تنگ شده بود 

دیشب، نه فکر نکنم، احتمالا پریشب بود که یادت افتادم

سرماخوردی یعنی? 

هوففف

پاسخ :

عوضش من هر روز بهت سر می‌زنم و دلم تنگ نمیشه :)
میگن آنفلوآنزاست، سه هفته بیشتره که درگیرشم، خوب نمیشه لعنتی!
فاطمه م_
۱۸ آذر ۹۸ , ۰۸:۴۲

خیلی خوب بووود!

مخصوصا این بیت:

 

بارَد ز یکی منفذ بینی، تو بگو سیل
اما ولو یک قطره، درون دگری نیست

 

قشنگ حرف دل بود :)))

پاسخ :

متشکرم، خیلی خوب خوندی :)

قشنگ معلومه از دل‌سوختگانی 😁
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۰:۲۹

سلام

شعر بسیار قشنگی بود

تنتون سالم و دلتون خوش :)

پاسخ :

سلام
متشکرم، شما هم سلامت باشید ان‌شاءالله :)
پا ییز
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۴:۲۳

آنفولانزا هم آبریزش بینی داره? 

چه بی سروصدا میای 

چه پستهای چرت و پرتی هم خوندی :))))) ها نه اون کدوحلوایی راست کار خودته

پاسخ :

من که داشتم، از نوع سیل‌آسا! واقعا سیل‌آسا ها! الان این موردش خوب شده :)
بیشتر از همه وبلاگ تو میام، چون پست زیاد می‌ذاری 😁
اون کدو حلوایی رو به درست کردنشون فکر هم نکردم، با این حال و روز خودم و مامان و بقیه!
پا ییز
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۶:۳۷

ان شاءالله بهتر بشه :) 

 

بیشور اگه همه پستام رو می خوندی حداقل یه بوق می زدی 

پاسخ :

ان‌شاءالله، ممنون

من عادت ندارم الکی بوق بزنم :|
^_^ khakestari
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۷:۲۷

شاعر شدی ما رو از یاد نبری :)))

 

تسنیم جدی اون ذوق و استعداد رو داری.....پیگیری کن و پرورشش بده

حیفه

پاسخ :

در حد امضا دادن یادم می‌مونین :)))

شعر باس جوششی باشه، نه کوششی! این است نظر من :)
دچارِ فیش‌نگار
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۷:۴۴

قشنگ بود :)))) آفرین پسر

پاسخ :

متشکرم خواهر :)
دچارِ فیش‌نگار
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۹:۵۱

:)))))))))))))))))))))))))))))ای درد :)

 

قدر این حاضرجوابی رو بدون:|

پاسخ :

مصاحبان باید قدر دانند که!
پا ییز
۱۸ آذر ۹۸ , ۱۹:۵۲

چیا می خوری? (گیاهی و شیمیایی)

پاسخ :

دیگه هیچی.
شش تا آزیترو خوردم خوب نشد، بعد بیست تا کوآموکسی‌کلاو خوردم. بعلاوه‌ی سه شیشه دکسترومتورفان، مقادیری استامینوفن، فکسوفنادین، ستریزین و غیره!
اینا رو منی خوردم که تا حالا سر جمع شاید ده تا استامینوفن تو عمرم خورده بودم :)))
گیاهی هم هیچی، فقط پرهیز غذایی کردم.
الان خیلی بهترم، از هر علامتی یه ذره مونده، ولی هفته‌ی پیش داشتم می‌مردم!
س _ پور اسد
۱۸ آذر ۹۸ , ۲۱:۴۹

سلام ... غزل شماره 73 حافظ (گنجور)

- روشن از پرتوی رویت نظری نیست که نیست

- منت خاک درت بر بصری نیست که نیست ...

-....

....

- مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز

- ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست 

و الخ 

حظا" سعیدا

وفقکم

پاسخ :

سلام
به‌به! به‌به! بَ‌بَ‌به‌به! به‌به! :))
بله، نیست که نیست، خبری نیست که نیست :)
تشکر :)
محمود بنائی
۲۰ آذر ۹۸ , ۰۰:۵۷

خب دیگه شما خودت دکتر و پرستاری همه نکات را گفتی، فقط میمونه ما برات آرزوی سلامتی کنیم. انشاله زود زود خوب بشی.

و اما شاعر هم بودین و ما نمی دونستیم؟ معمولا اولین شعرها عاشقانه است اما ظاهرا تم شما پزشکی و... است :) 

پاسخ :

متشکرم برای دعای خیری که کردین :)
شاعر؟؟ اگه این شعره، آره، منم شاعرم :)
البته اولیش نیست، ولی جزء اولین‌هاست. و شعر عاشقانه هم به دلیل اینکه نیازمند سوژه است، تو این مرحله اتفاقا سخت‌تره :)
محمود بنائی
۲۰ آذر ۹۸ , ۱۵:۰۲

بله، من خیلی از شعر و شاعری سردر نمیارم ولی خیلی ها حتی کتاب شعر نوشتن که شعرهاشون هیچ وزن و قافیه و ... نداره و حتی حسش هم به شعر نمیخوره :) (دل پری داشتم انگار) پس شما کاملاً مقبول من هستین.

نود درصد شاعرها معمولا از عشق و معشوقه ای میگن که هیچوقت نبوده :) شما هم بگو، خودش میاد. 

پاسخ :

:)

البته بد هم نیست ها، فقط کمی باید تخیل خرج کنیم اونجوری!
آقای صاد
۲۱ آذر ۹۸ , ۲۰:۲۶

مصرع  اما چه کنم در دو مدارم قمری نیست عالی بود :)

ظریف و نغز 

بارکلا :)

پاسخ :

سلام
چه جالب، متشکرم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan