مونولوگ

‌‌

رحیل


قراره ان‌شاءالله تا چند ساعت دیگه حرکت کنیم به سمت تهران. آقای و مامان و اینا مدارکشونو تحویل دادن و نامه‌ی تردد گرفتن. واسه همین صبح که آقای کار بانکی داشتن منو با خودشون بردن که انجامش بدم. من نشسته‌بودم پشت فرمون، به شدت دست‌فرمونم افت کرده و افتضاح شده، به شدت ها! ولی خب همچنان حال میده :) رفتیم بانک و کارمون انجام نشد و مجبور شدیم برگردیم. ساعت ده دوباره رفتیم، ولی این بار با موتور. آقای با لباس‌های کار که خاکی بودن و منم با چادر عاریه از دختردایی یازده ساله! چون چادرهامو انداخته بودم تو ماشین لباسشویی. نشستم ترک موتور. خیلی وقته که موتورسواری نکردم. ولی بذارین اعتراف کنم موتورسواری خیلی بیشتر از رانندگی حال میده :) یعنی من وقتی ترک موتور نشسته بودم فکر می‌کردم که ملت دارن منو به هم نشون میدن و میگن نگا! خوش‌به‌حالش! داره چه کیفی می‌کنه! در حالی که این حسو پشت فرمون نداشتم 😁
خب بازم مثل اون دفعه از خستگی وسط نوشتن خوابم برد. بعد از یه نیم ساعت، ساعتای یک، مامان اومدن بیدارم کردن که درست سر جام بخوابم. چهار هم بیدار شدیم و الان تو راهیم :)







این سفر یه‌جورایی اجباری حساب میشه. البته خود سفر نه، زمانش. مسافر راه دور داریم که می‌خواستن یه‌کم ایران رو هم بگردن. فعلا فقط تهران و قم، تا ببینیم میشه شهر دیگه‌ای هم رفت یا نه. حالا اگه جای دیدنی خوبی تو تهران می‌شناسین ممنون میشم معرفی کنین. فقط باغ کتاب و اینجور چیزا نباشه که خانواده نمیرن :)
+++ بهترین هیئتی هم که می‌شناسین (با آدرس) تو این دو شهر معرفی کنید لطفا. تشکر

  • نظرات [ ۹ ]
پا ییز
۱۱ شهریور ۹۸ , ۰۷:۵۴

Khob man faghat sa'd abad (kakh) raftam o ghashang buse 

Ye kakhe niavaran ham hast 

Dge balad nistam berid darake ya darband age dur nist 

Dar morede ranandegit ham bayad begam tabi'iye

Motor ham bahat movafegham

پاسخ :

مرسی از پیشنهادات :)
هوم، فک کنم طبیعی باشه، چون ماشین نمیدن دستم اصلا :)
موتور خیلی خوبه، ولی باید ترک بشینی و مسیر کوتاه باشه و گه‌گداری باشه :)
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۰:۴۳

کاشون خواستی بیای من معرفی میکنم، اونورا جایی نمیشناسم موتواسفانه

پاسخ :

کاشون تو برنامه نیست موتواسفانه
پا ییز
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۱:۳۱

Khode haram ha hey'at hastan dige. Manzuram ine barname daran dige. In masjed emam sadegh e daneshgah ro ham kheyyyyyyli ta'erif mikonan

پاسخ :

هیئت امام صادق؟ باشه سرچ می‌کنم، ممنون
قم که آره، حرم هست.
پا ییز
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۱:۵۳

Masjed fekr konam na hey'at 

Bazam az tehrani haye bayan bepors 

Vali midunam az barname haye dahe kheili ta'rif mikonan 

پاسخ :

باشه، خیلی ممنون :)
رزمنده ..
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۲:۴۲

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

 

 

ایام بر شما تسلیت باد

 

عرض کنم که ما در جریان سفر شما که نبودیم ولی ان شاء الله به سلامتی و خوشی...

 

و در مورد جاهای دیدنی..

انصافا لذت بخشه ولی بنده به شخصه ترجیح میدم وقتی وارد یه جای غریب میشم بیشتر در دل مردم باشم و برم تو متن زندگیشون...چون خیلی ملموس تره و احساس خودمونی بیشتری داره...

این برام خیلی جالبه...

 

 

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

پاسخ :

سلام
خیلی ممنونم، سلامت باشید
در جریان زندگی مردم قرار گرفتن خوبه، ولی من اهل باز کردن سر صحبت با غریبه‌ها نیستم.
متشکرم، همچنین
رزمنده ..
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۴:۰۱

مجددا سلام عرض شد...

 

 

عارضم خدمت شما که خوب کاری می کنید(لبخند)

بنده منظورم این بود که مطالب قبلی را نخوندم و نمی دونستم سفر رفتید الان که اومدم و این مطلب را دیدم متوجه شدم...

 

وگرنه که قرآن می فرماید: "ولا تجسسوا"

 

آهان...اون قضیه مردم هم که گفتم منظورم این بود که مثلا شما وقتی وارد بازار میشید، نحوه رفتار کردن، حرف زدن، داد و ستد و ...واقعی مردم را از نزدیک می بینید...این بیشتر قشنگتره تا فقط یه آثار باستانی ببینید و بگید بله مردم این منطقه اینطوری بودند...

یادمه خیلی سال پیش کتاب هائی در مورد تاریخ شیراز می خوندم و وقتی وارد شیراز شدیم، تمام اون نوشته جلوی چشمم میومد...ناخودآگاه آدم مقایسه می کنه فرهنگ قدیم را با جدید....شباهت ها و تفاوت ها را حس می کنی و این خیلی جالبه...

 

از دست شما که همه را باید شفاف سازی کنم(لبخند)

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

 

پاسخ :

مجددا علیک سلام عرض شد :)
بله، برای اطلاع پیدا کردن از احوال مردم لازم هم نیست حتما سر صحبت باز بشه، همین که خوب مشاهده کنیم و در حدی که پیش میاد هم تعامل داشته باشیم خودش کلی اطلاعات به دست میده. حق با شماست :)
نه نیازی به شفاف‌سازی نبود، صرفا گفتم چرا طبیعت و خلوت و این‌جور جاها ترجیح بیشتری داره برای خانواده تا کف جامعه و بازار.

شمام عاقبت‌بخیر باشید به حق این ماه
من ...
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۵:۳۶

سلام‎(:‎

اولین باری که ترک موتور نشستم یادمه!خیلی باحال بود! ترسناک ایضا😁

شاعبدلعظیم خیلی خوبه البته شبها میبنده و مثل امام رضا یه سره باز نیست ولی حتما توی برنامه سفرتون بذارین

امامزاده صالح تجریش هم خوبه و فکر کنم هیات هم داره( دقیق نمیدونم) راه دسترسی و جای پارک کردن ماشین یکم سخته مگر اینکه ماشینو جایی همون شهرری اینا بذارین با مترو تا تجریش برید

اگه رفت و آمد بدون ماشین و با وسیله نقلیه مدنظرتون هست بنظرم کارت بلیط الکترونیک بخرین بصرفه تر باشه براتون، کارت خام بدون شارژ۱۰هزارتومن که میتونین آخر کار کارت رو پس بدین و مبلغ کارت رو دریافت کنین

محمود کریمی بعدازظهرها امامزاده علی اکبر چیذر هیات داره که خب هم جای قشنگیه هم هیاتش معمولا طرفدار زیاد داره

اونم میتونین تا مترو قیطریه برید بعد ازونجا ون چیذر سواربشین کرایه اش ۲تومنه

ولی ساعت هیات یکم سخت گیر میاد

این مورد با ماشین شخصی هم برید احتمالا تو کوچه پسکوچه ها جای پارک پیدا کنین

دانشگاه امام صادق توی بزرگراه چمران، پل مدیریت از نماز مغرب به بعد( شما بخون تا پاسی از شب) مراسم دارن

دسترسی عالی، جای پارک به شرط به موقع رفتن خوب و با امنیت، حتی دسترسی بدون ماشین با بی آر تی و ترکیب با مترو خوب، هیات که نگم براتون😁

البته البته ممکنه سخنرانی با سلیقه سنتی والدین ماها نخونه یا موضوع بحث براشون جالب نباشه

بهرحال اگر پایه بودن حتما یه سر بزنین

هیات حاج منصور ارضی میدون ارک حدودای بازار بزرگ تهرون و از پایین به شهرری نزدیکتره، مترو هم میخوره

اون احتمالا سبک مورد پسند پیر و جوان باشه ولی بازم این مورد رو چک بکنین

فکر کنم مهدیه تهران هم شبها مراسم هست اونم توی خیابون ولیعصر حدودای منیریه اس

پناهیان یه جای دیگه ام هیات داره خیابون کارگر شمالی خیابون فاطمی، فاطمیه بزرگ تهران/ و حسینیه آیه ا... حق شناس که آدرسش رو الان ندارم/ فکر کنم به روال هرسال یکساعت قبل از اذون ظهر هم مسجد دانشگاه تهرانه

جدای از همه اینها هر جایی که دلتون راه نشون داد برید تو همونجا بهترین رزقه باقی همه اسم و رسمه‎(:‎

اگه خانواده پایه بودن یه شب مثلا دعای کمیلی چیزی کهف الشهدا برید‎(:‎

اگه موندنی شدین که به روضه بیت برنامه هاتون خورد اونو حتما برید شامم میدن😁😁😁

بعلت جو زیبا و معنوی تهرون بجز این جاها+ بهشت زهرا و حرم امام جایی رو توصیه نمیکنم برید ولی اگر روحیه تون میکشید دریاچه چیتگر اونم عصر ببعد بد جایی نیست، ته بزرگراه همت به سمت غرب، بقیه شم با تابلو پیدا کنین😁

 هیات های دیگه ای ام هست از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب بخواین اونارو جدا میگم

تاسوعا عاشورا کجایین؟

پاسخ :

سلام
اولشو آخرش بگم، اییینقدر طول و دراز نیست سفرمون بابا :))) آقای که میگن تاسوعا باید خونه باشیم! حالا باز تا ببینیم چه شود. شاید حرم حضرت معصومه بودیم اصلا :)
خسته نباشی پهلوان، خداقوت! چه همه نوشتی! چیتگرو که قبل اومدن گذاشتیم تو برنامه، ان‌شاءالله بشه بریم. ولی دیگه هیچ‌جا رو نمی‌شناسم. خیلی به تهران رفت و آمد داشتم ها، ولی همه یک روزه و نصف روزه و کار اداری، بلدش نشدم تا حالا، ولی خیلی دوست دارم پیچیدگیشو یاد بگیرم :)
از بین اینا سعی می‌کنم حداقل یکیشونو برم که زحمتت هدر نره، ولی ممکن هم هست هیچ کدوم نشه.
ضمنا ماشین نداریم، الان تو راه‌آهن نشستم، منتظرم اتاقی چیزی بگیرن بریم :)
مرسی :)
دچارِ فیش‌نگار
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۵:۴۹

پاییز گوشی جدید خریده؟

پاسخ :

یحتمل
Daisy ‌‌‌‌
۱۱ شهریور ۹۸ , ۱۷:۰۴

سلام :)

 

خانم "من ..." که کامل توضیح دادن، دستشون درد نکنه :) 

 

هیئت میثاق با شهدا (همون دانشگاه امام صادق) رو بنده هم پیشنهاد میکنم، اگر اهل گوش دادن سخنرانیهای حاج آقای پناهیان و نوحه و روضه های میثم مطیعی باشید که بیشتر هم توصیه میشه :)

آیت الله جاودان هم سخنرانی و مراسم دارن،نزدیک چهارراه سیروس

حاج آقای قاسمیان هم اونجا هستند و هم مسجد دانشگاه شریف

فکر کنم هرجای شهر که اقامت داشته باشید یه هیئت با سخنران و مداح خوب پیدا میشه 

 

میشه قبلش پخش آنلاین صوتی یا گاهی تصویری ببینی، که کدوم رو بیشتر میپسندید

 

پاسخ :

سلام بر لیدی :)
بله دستشون و تون درد نکنه خیلی زیاد :))
ان‌شاءالله که بتونم استفاده کنم و شمام هرجا که رفتین ما رو فراموش نکنین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan