مونولوگ

‌‌

چامه و چکامه


اسنپ‌فود یه کد تخفیف بیست تومنی بهم داد امروز، برای اولین سفارش. منم باهاش یه پرس چلوکباب برگ، هفده تومن و یه دونه ماست، هزار تومن سفارش دادم که با دو تومن هزینه‌ی پیک بشه بیست تومن 😆 بعد از ثبت سفارش هم باز یه کد تخفیف ده تومنی برام فرستاد که سفارش دوم رو هم بدم😊 حالا من می‌خوام تبلیغشو اینجا بکنم 🙃 بچه‌ها برید تو اسنپ‌فود عضو بشید و ترجیحا کد معرف رو بزنید که پنج تومن تخفیف به شما و معرفتون بده و بعد انقدر ازش چیزی نخرید (حدود یک سال😆) که خودش کد تخفیف گنده بده بهتون 😎

فردا میرم درمانگاه؛ امشب رفتم کتاب "اتاق" رو خریدم که به عنوان کادوی روز پزشک بدم به دکتر. دنبال کتاب "مورتالیته و جیغ سیاه" می‌گشتم، چون نویسنده‌ش رزیدنت زنان بوده و خاطراتش رو از اون دوران نوشته، گفتم دکتر هم که متخصص زنانه، شاید خوشش بیاد. ولی پیدا نکردم. اتاق رو خودم فیلمشو دیدم، دیگه رغبتی به خوندن کتاب لورفته ندارم.

یادش بخیر کتاب ارزون بود! مثلا یادمه وقتی نیچه گریست رو من بیست تومن خریدم، الان شصت و پنج تومن بود. می‌خواستم یه گزیده اشعار قیصر امین‌پور بخرم، یه کف دست کتاب هفده تومن بود. باز کردم اومد:

ای شما
ای تمام عاشقان هر کجا
نام یک نفر غریبه را
در شمار نام‌هایتان اضافه می‌کنید؟

ورق زدم باز یه شعر زیبای دیگه اومد که یادم نیست چی بود. قیصر داشت متقاعدم می‌کرد بخرمش که بازم ورق زدم و شعر نو (یا سپید؟) اومد و خب کمتر شعر نویی هست که باهاش ارتباط بگیرم، گرچه بعضی شعرهای سهراب رو خودبخود حفظ شدم و کمتر شعری هست که به مذاقم خوش نیاد و حفظ بشم. باز تورقی کردم و باز شعر نو اومد و باز خوشم نیومد و گذاشتم سرجاش. حتی اون شعر "وقتی تو نیستی، نه هست‌های ما چونان که بایدند، نه بایدهای ما..." هم نیومد، یا اون یکی "ناگهان چه زود دیر می‌شود". بالاخره هم نفهمیدم نام یک نفر غریبه را در شمار نام‌هایشان اضافه می‌کنند یا نه. در پایان این شعر رو من به نیابت از قیصر (چه اسم باحالی هم داره) تقدیم شما می‌کنم :)

دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن درآورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته‌‌ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان برآورم
دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است
دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان
مردمی که نام‌هایشان
جلد کهنه‌‌ی شناسنامه‌هایشان
درد می‌کند
من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه‌های ساده‌‌ی سرودنم درد می‌کند
انحنای روح من، شانه‌های خسته‌‌ی غرور من
تکیه‌گاه بی‌پناهی دلم شکسته است
کتف گریه‌های بی‌بهانه‌ام
بازوان حس شاعرانه‌ام
زخم خورده است
دردهای پوستی کجا؟
درد دوستی کجا؟
این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟

  • نظرات [ ۹ ]
س _ پور اسد
۰۳ شهریور ۹۸ , ۲۳:۴۱

سلام و خداقوت

خدا رحمت کند "قیصرامین پور" را ... 

تشکر از راهنمایی سرکارعالی ... 

کاملا درست بود :)

وفقکم

پاسخ :

سلام و رحمت :)
آمین
خواهش می‌کنم :)
الحمدلله

///ه امیری
۰۳ شهریور ۹۸ , ۲۳:۴۸

بسم الله

آخ ...

امان از قیمت بالای کتاب که من و مجبور کرد رو بیارم به خوندن کتاب های پی دی اف و خرید از اپلیکیشن های فروش کتاب های صوتی و پی دی اف 

خدا رحمت کنه قیصر رو جزء نیکان روزگار بود 

پاسخ :

من سابقا pdfخوان قهاری بودم، الان دو خطم نمی‌تونم pdf بخونم. مجبور شدم رفتم کتابخونه ثبت‌نام کردم که اونم شکر خدا هر کتابی می‌خوام نداره، ولی داشته باشه هم کلا دیگه از صرافت کتاب خوندن افتادم. علتشم واقعا نمی‌دونم.

خدایش رحمت کناد!
من ...
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۰۶

سلام

خوشبحال اونایی که از شما کتاب هدیه میگیرن😁

چقدر با ظرافت و دقت به روحیه طرف مقابل انتخاب میکنین‎(:‎

بح بح🌹

پاسخ :

سلام
نح نح! اونقدام به روحیه‌ی طرف کار ندارم، هرچی خودم خوشم بیاد می‌گیرم 😁
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۵۵

سلام

قیصر میخواسته ارجاعت بده به وبلاگ من :))

پاسخ :

سلام
ها شاید :)
پا ییز
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۶:۳۱

الان همون ای عاشقان و این شعر آخر متن قالبشون چیه پس؟ 🤔

اتاق؟ 🤔 کتاب و فیلم؟ نمی دونستم 

 

جیغ سیاه 

مورتالیته 

هم خیلی اسمش ترسناکه 

هم تصورش 😢😯

پاسخ :

نو باشن دیگه احتمالا، ولی اغلب شعرهای نو جالب نیستن از نظر من. تک و توک!

از بدبختی‌هایی میگه که رزیدنت‌های سال بالایی و کلا سیستم سر رزیدنت‌های سال پایینی میارن، واقعا هم بده.
دُردانـ ـه
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۶:۵۶

برای منم از این کدا فرستاد. مینی پیتزای گوشت گرفتم ۲۵ تومن. ۳ تومنم پست. ۲۸ تومن. رستورانای ما اینجوریه که میگن بعد از اعمال تخفیف باید حداقل یه مبلغی رو خودت پرداخت کنی که بیاریم سفارشتو. برای همین غذای زیر ۲۵ تومن نمی‌تونستم سفارش بدم.

پاسخ :

منم فکر می‌کردم همین‌جوری باشه، تخفیف ۱۰۰ درصد منطقی نیست خب، ولی شد دیگه.
منظورت از پیتزای گوشت همون رست‌بیفه؟ چون منم می‌خواستم همونو سفارش بدم، ولی رستوران‌هایی که آورد نداشتن. بعد یه چیزی سفارش دادم که مامانم دوست داشته باشن.
دُردانـ ـه
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۹:۲۱

پیتزای گوشت پیتزاییه که توش به جای سوسیس، گوشت چرخ‌کرده ریختن. خوشمزه بود، ولی خیلی مینی! بود. من چون سوسیس دوست ندارم معمولا یا پیتزای گوشت سفارش میدم یا پیتزای مرغ یا پیتزای سبزیجات یا پیتزای قارچ. خلاصه هر چی که سوسیس نداشته باشه 

پاسخ :

ها! نه، سوسیس که اصلا، پیتزای گوشت هم دوست ندارم، مرغ هم دوست ندارم، سبزیجات هم اصلا تمایلی به امتحان کردنش ندارم :) کلا تنها پیتزایی که دوست دارم همون رست‌بیفه.
اینجا، محله‌ی ما، مینی ارزون‌تره، یک نفره ۲۵ و دو نفره ۳۰ تومنه، البته اینا قیمت رست‌بیفه که فک کنم یه‌کم از اونای دیگه گرون‌تر باشه.
Daisy ‌‌‌‌
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۹:۰۸

من با شعری از قیصر امین پور عاشقِ شعر خوندن شدم :)

این شعرهایی که ازش نوشتی رو هم خیلی دوست میدارم ❤️

 

پاسخ :

سلیقه‌ی شعریت، البته تا اونجایی که تو وبت خوندم، رو دوست دارم :)
Daisy ‌‌‌‌
۰۵ شهریور ۹۸ , ۰۸:۰۹

متشکر و ممنون 🙏😊

ذوق کردم 😍

پاسخ :

😊🌺🐣
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan