مونولوگ

‌‌

روزانه


آقای: من امشب خیلی پاهام درد می‌کنه، تسنیم، دو سه ساعت پامو لگد کن!
تسنیم: دو ساعت من لگد می‌کنم، سه ساعت مهندس؛ قبوله؟
مهندس: من خودم پاهام درد می‌کنه، اول باید بیای پاهای منو لگد کنی!
تسنیم: طبق قانون سوم نیوتون، هر کنشی را واکنشیست، برابر و در خلاف جهت. یعنی اگه پای آقایو لگد کنی، انگار آقای هم پای تو رو لگد کردن.
مهندس: 0_0
مرحوم نیوتون: O_O
تسنیم: ^_^

جوجه به یه موجودی؟ میگه "گورگابه"، انقد کیف داره :) جوجه کیست؟ یه دختر جسور و جلب و تیز و فرز و زورگو و غاصب :)

داشتم آرد الک می‌کردم، با اینکه تازه خریده بودیم، اما انگار مونده بوده. برای اولین بار تو آرد کرم دیدم :| وروجک نشسته بود کنارم، دید می‌ندازمشون تو ظرف دیگه، گریه می‌کرد می‌گفت مارو نکش، مار بیچاره داره! (مار=کرم بیچاره است، مار=کرم گناه داره). انقدر این دختر دل‌رحم و مهربونه که حد نداره. خیلی خیلی زیاد! و بسی بسیار زیاد هم شیرین‌زبونه :)

دخترا وقتی مامان میشن رقیق میشن. هدهد بارداره. اون روز زنگ زد گفت حالش بهم می‌خوره و خیلی وقته چیزی نخورده (شاید دو روز). تو خیابون بود و داشت از کلاس برمی‌گشت (خیاطی تدریس می‌کنه). اینا رو می‌گفت و نزدیک بود گریه‌ش بگیره! دختر به اون محکمی، از شدت استیصال، نزدیک بود تو خیابون، پشت تلفن بغضش بترکه! رفتم خونه‌ش و واسه‌ش لواشک سیب خونگی، انگور، آش سبزی، سینه‌ی مرغ خوابونده شده تو مواد! با پنیر پیتزا و سس بردم و پختم و از فرط خوردن، ترکوندمش و برگشتم :))) گویا بعضیا تو بارداری دستپخت خودشونو دوست ندارن.

  • نظرات [ ۱۳ ]
پا ییز
۱۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۱۵
کجاش ربط به مامان شدن داشت؟ نه کجاش ربط به مامان شدن داشت؟ به مریض شدن ربط داشت 
به ضعف داشتن 
نه به مادر شدن 
منم مریض میشم گریه م می گیره (مخصوصا اگه معده ام باشه) 
الکی نچسبون به مامان شدن) 

پاسخ :

داره داره، میگم که دختر محکمی بود. مگه کسی گریه یا بغضشو می‌دید قبلاها؟ حالا فک کن سر یه چیز به این کوچیکی، بغض کرده بود!
ار کیده
۱۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۱۶
مثل بالا پایین شدن هورمون ها توی ایام ماه، خلق و خو هم تو بارداری انگار یالا پایین داره... من یه روز سرحالم، یه روز افسرده.. یه وضعیه...

پاسخ :

دقیقا، یه‌کم حساس و زودرنج‌تر میشن بعضی‌ها، بعضی وقت‌هام باز می‌بینی خیلی خوبن :)
فک کنم جالب باشه ;)
ان‌شاءالله همه‌ی مامان‌ها به سلامتی بارشونو بذارن رو تخت :)))
**هِلِناز **
۱۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۲۲
گفتم قبلا برا پیکنیک کتلت درست کردم موقع سرخ کردن فهمیدم تو اردش کرم داشته ! ؟؟؟ :)))
و خب همه هم خوردن 
خیلی هم عالی بود :)))
و البته بعد ها گفتم و الان تو دانشکده غذا میبرم کسی نگاهشم نمیکنه :(

پاسخ :

نهههه، نگفته بودی :)))
😁😁😁😁
خب نمیشه که همه‌شو ریخت دور! =)) می‌دونی من تو همچین شرایطی میگم خب مگه چیه؟ آدم از خوردن دو تا کرم نه می‌میره نه مریض میشه! اصلا متوجه هم نمیشی تو غذا چی بوده. تازه چینی‌ها این همه جک و جونور می‌خورن! پس خوبی و بدی این چیزا نسبیه :)
منم همینجوری‌ام، بعدا، البته خیلی زود، خودم خرابکاری‌مو لو میدم! به نظرم به همه نباید گفت، جنبه‌شو ندارن :))
**هِلِناز **
۱۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۲۳
عزیزم...
بارداری واقعا یه تحول عجیب و شگفت انگیزه !

پاسخ :

نمیشه بدون اینکه بعدش بچه بیاد آدم تجربه‌ش کنه؟ :)
یا حداقل هر چند روز یکی بیاد بچه رو ببره، همه‌ش پیشم نباشه، حوصله‌مو سر می‌بره :))
من ...
۱۲ مرداد ۹۸ , ۲۳:۴۰
وای😍
الهی تب کنم پرستارم تو باشی😍

پاسخ :

الهی هیچ‌وقت تب نکنی! چون یَک پرستار خطرناکی‌ام که دومی ندارم =))
محبوبه شب
۱۳ مرداد ۹۸ , ۰۰:۴۸
هدهد چه زود بزرگ شد! خدا حفظش کنه و از چشم بد، دور نگهشون داره

هم خودشو، هم تو راهیشو ^_^

پاسخ :

بزرگ شد دیگه چیه؟ :| عزیزم هدهد چند سال از من بزرگتره 😁
مرسی مرسی *_* ان‌شاءالله تو هم عاقبت‌بخیر بشی و یه نسل خوب و پاک داشته باشی :)
دچارِ فیش‌نگار
۱۳ مرداد ۹۸ , ۰۸:۳۹
کامنت من 😂😂

پاسخ :

می‌دونین داشتم دنبال کامنت قبلیتون می‌گشتم ببینم چی بوده که الان خودتون دارین بهش می‌خندین :))
پا ییز
۱۳ مرداد ۹۸ , ۰۹:۱۹
خاااااک! تو به دو روز ناتوانی در غذا خوردن میگی چیز به اون کوچیکی؟ 😑 نه من می خوام بدونم کالری اضافی هم داری میسوزونی یعنی اون دو روزت میشه سه روز 
عزیزم 
شما لطفا انروز و فردا رو چیزی نخور هر یه دو ساعت انگشت بزن ته حلقت عق بزن ببینم چیز کوچیکی میشه؟ 😐😐😐

پاسخ :

باشه عزیزم، من متنبه شدم :) ولی خب قبلا هم شده بود که هدهد مریض بشه و حالش بد باشه و اینا، استقامتش رو در این شرایط مقایسه می‌کردم می‌دیدم دل‌نازک‌تر شده :)
**هِلِناز **
۱۳ مرداد ۹۸ , ۱۲:۰۱
منم این استدلال رو کردم که اولا کرم ها پروتئینن  ! 
سرخ میشن و میپزن دیگه ضد عفونیم میشن ! 
تازه از خود گوشت ک تمیزترن ! خون و خونابه ندارن :))) 
و با همین استدلال همه مواد رو سرخ کردم...

پاسخ :

آقا تو رو خداا! از گوشت که تمیزتر نیستن 😁😁😁
فکر کن یه قاشق کرم... 😆😎😅😃😂
دچارِ فیش‌نگار
۱۳ مرداد ۹۸ , ۱۴:۲۶
خب چی بود ؟

پاسخ :

کامنت نذاشته بودین که
پرواز ...
۱۳ مرداد ۹۸ , ۲۱:۱۶
آش سبزی چیه ؟ :))

پاسخ :

اولش اینطوری O_o شدم :)) بعد یادم اومد شما بهش میگین آش رشته :)
س _ پور اسد
۱۳ مرداد ۹۸ , ۲۳:۳۷

سلام

یا الله یا الله ؛ ظاهرا" که مجلس زنانه است ... 

بعدا" مزاحم میشم :))

وفقکم

پاسخ :

سلام
مراحمید :)
واران ..
۱۴ مرداد ۹۸ , ۰۳:۲۸

سلام 

یادم باشه با توجه به کامنت مریم و جواب شما مهمان هیچ کدام تون نشم :دی

بخصوص شما :|:)))

 

+

اینجا مجلس زنونه است بقول آقای پور اسد اونوقت چرا بعضی ها ورود پیدا کردند به این مجلس ؛))))

 

 

++

 

یکبار اومدم با خانداداشم چیپس خوردیم نگو تو چیپس خلالیه کلی مورچه بوده :|

هیچی دیگه بعد اینکه چیپس خلالی رو با طعم مورچه میل کردیم داداشم متوجه شد :|

بعد گفت عیب نداره حالا یکی دو تا مورچه خوردیم چیزی که نشده باید بریم خدا رو شکر کنیم کرم توش نبوده :|

منم تا فهمیدم تا خود صبح روز بعد فقط مسواک زدم و دهانم رو شستشو میدادم یک حالی داشتم که نگو😷😷😷

 

 

پاسخ :

سلام
😁😁😁
ببین، بیا منطقی باش. ما در شرایط نرمال، ده دفعه قبل غذا پختن و بینش، دست‌هامونو می‌شوریم، موادو با دقت پاک و الک و فلان می‌کنیم و می‌شوریم، ظرف و ظروف رو همینطور و حتی خیلی وقت‌ها با وجود اینکه ظرف شسته از جاظرفی برمی‌داریم، باز هم یه بار آب می‌کشیمش؛ ولی وقتی یه چیزی ناخواسته از دست آدم دربره، نمیشه کاریش کرد دیگه. از صبح تا ظهر یا تا شب زحمت کشیدی و یه غذایی رو آماده کردی، ضمنا وقت، انرژی یا حتی مواد کافی برای درست کردن همون غذا یا یه غذای دیگه هم نداری، خب باید چیکار کرد؟ تازه حساب کن به خاطر یه کرم کوچولو که شاید با ارفاق یک ده هزارم غذا هم نشه، اون همه مواد غذایی گرون مثل گوشت رو باید دور ریخت؟ در این شرایط باید یه‌کم به ریشه‌ی احساس ناخوشایندمون برگردیم. واقعا دلیل اینکه از کرم و مورچه و اینا چندشمون میشه چیه؟ می‌بینی که دلیل خیلی خاصی نداره، پس یک بار در طول عمرمون، یک دونه مورچه یا حشره بره تو غذا، واقعا چه اهمیتی می‌تونه داشته باشه؟ :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan