مونولوگ

‌‌

‌‌


دارم یه کتابی می‌خونم که اووووَه صفحه داره. الان فک کنم پونصد شیشصد صفحه‌شو خوندم و می‌تونم داستانشو تو یه صفحه خلاصه کنم و این باعث میشه چند دقیقه بعد از بستن کتاب به این فکر کنم که "آیا دارم وقتمو هدر میدم؟" اما در لحظه‌ای که دارم می‌خونمش جواب این سوال اصلا بله نیست. توصیفاتش از روحیات و نیات و حالات آدم‌ها درگیرم می‌کنه و انگار دارم با آدم‌های جدیدی تعامل می‌کنم. به نظرتون کدوم احساس واقعی و مهمه؟ موقع خوندن یا بعدا موقع تحلیل؟


  • نظرات [ ۵ ]
پا ییز
۱۰ خرداد ۹۸ , ۱۲:۳۱
نمدونم


فقط برام جالب بود که داشتم بهت فکر می کردم (امروز صبح فکر کنم شاید هم دیشب) 
اسم کتابش جانِ شیفته نیست؟ 

پاسخ :

سلام :)
برا منم جالبه با وجودی که کتاب جان شیفته نیست، برای عنوانش به "شیفته" فکر می‌کردم :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۰ خرداد ۹۸ , ۱۴:۰۰
همین که موقع خوندن داری ازش لذت میبری کافیه:-)
منم میتونم داستان یه فیلم سه ساعته رو شاید توی نیم ساعت تعریف کنم ولی با لذت دیدن اون فیلم هیچ وقت برابری نمیکنه!

پاسخ :

آره، همینطوره. ولی مسئله لذت نیست، گویا تجربه است.
نمی‌تونم از خیر این تجربه بگذرم انگار :)
س _ پور اسد
۱۰ خرداد ۹۸ , ۲۱:۵۱
احساس "یا بعدا موقع تحلیل" 
:)

پاسخ :

بله، شاید :)
میم میم
۱۱ خرداد ۹۸ , ۱۲:۴۷
سلام فکر میکنم کتابی که بعد از بسته شدنش، در سرتان می‌ماند و فکرش هم همزمان با خود کتاب بسته نمی‌شود، ارزش خواندن دارد. ما یک زمان روایی داریم و یک زمانِ روانی. یک زمان هم به زمانِ واقعی معروف است.
برای مثال نمایشنامه رادیویی "پنج ثانیه از زندگی گاندی" ، یک زمان واقعی دارد. 5 ثانیه.
زمان روایی داستان چیزی حدود 45 دقیقه است. یعنی 45 دقیقه طول می‌کشد که آن 5 ثانیه را به نمایش بگذارد. اما یک زمانِ روانی می‌ماند که آن هدفِ بزرگِ نویسندگانِ بزرگ است. آن چیزی که شما برایش وقت  میگذارید و بعد از بستن کتاب تخیل میکنید. 

+{هنوز سعی دارم فارسی را پاس بدارم و از محاوره نوشتن دست بکشم} :D

پاسخ :

سلام
چه مثال خوبی زدید. سخنتان درست است و مورد پسند، البته به نظرم شمولیت ندارد.
زمان‌های واقعی و روایی و روانی هم بسیار جالب بودند! تشکر

+ خیلی خوب است و درصد زیادی موفق شده‌اید :) من گاهی با تلاش هم نمی‌توانم جایگزین خوبی پیدا کنم.

جناب قدح
۱۴ خرداد ۹۸ , ۰۰:۲۲
سلام :)
کجایی تسنیم بانو ؟

پاسخ :

سلام
خونه‌ام :)
ممنون از احوال‌پرسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan