مونولوگ

‌‌

لطفا چهل و پنج ساله‌ها توجه فرمایند


من فکر می‌کنم وقتی به چهل و پنج سالگی برسم باید عقل کل باشم.
زیاد پیش میاد که از خودم بپرسم اگه یه آدم چهل و پنج ساله نتونه درست تصمیم بگیره و نتونه جامع‌نگر باشه و معمولا پنج جانب از شش جانب یه کار از دستش در بره و نگه‌ش جز پیش پا را دید نتواند، پس چه فرقی با من داره و من چرا باید به اونجا برسم؟ :|

  • نظرات [ ۱۳ ]
س _ پور اسد
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۲۲:۴۵
سلام ... حالا چرا دقیقا" 45 ساله ها ... :)
ایضا" :
ای که پنجاه رفت و درخوابی!
 مگر این این پنج روزه دریابی

تا کی این باد کبر و آتش خشم

شرم بادت که قطرهٔ آبی

کهل گشتی و همچنان طفلی

شیخ بودی و همچنان شابی

تو به بازی نشسته و ز چپ و راست

می‌رود تیر چرخ پرتابی

تا درین گله گوسفندی هست

ننشیند فلک ز قصابی ....

"سعدی"

پاسخ :

سلام همینطوری :)

به‌به به سعدی و به‌به به شما :)
محمود بنائی
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۳۶
از یک سنی به بعد دیگه آدمها چندان تغییری نمیکنن! یک سری چیزها و خصوصیات که کلا از بدو تولد با ٱدمه. شما هم اگه الان بین دوروبری هات عقل کلی توی 45 سالگی هم خواهی بود :) 
توی 45سالگی متوجه میشی حتماً 

پاسخ :

موافقم باهاتون. حرف منم همینه که این رویا توهمی بیش نیست، مثل همون تصور متوهمانه‌ی بچگانه در مورد بیست سالگی! چهل و پنج و پنجاه و شصت و هفتاد... همونیم که الان داریم می‌سازیمش نه اونی که خیال می‌کنیم خودبخود خواهد آمد.
س _ پور اسد
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۳۷
سلام  این هم همینطوری :)
https://www.instagram.com/p/BxRu42rjPtx/
ایضا" له :
چون چراغ لاله سوزم در بیایابان شما
ای جوانان عجم ؛ جان من و جان شما ...
"اقبال لاهوری"

پاسخ :

چقد شعر بلدین شما :)
س _ پور اسد
۲۱ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۴۹
دورهء دبیرستان ... از درس ادبیات شاگرد خوبی بودم   :)
ایضا"
آب و هوای شیراز و همجواری جناب سعدی و حافظ ره هم شاید بی تاثیر نبوده باشد "والله اعلم"
وفقکم
ویدیو ی لینک را دیدید؟

پاسخ :

ای وُی! چطو یادُم رفت شیرازه؟ =))) [نمدونم لهجه‌ی کجاست این 😂]
راس میگین، شیییرااااز :)

بلی دیدم :)
س _ پور اسد
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۲۰
سلام ... لهجه تون بد نیست کمی تمرین می خواد :)
اگر رادیوی موج FM دارید ... روی ردیف 94.00 رادیو شیراز عصرها2ساعت پیش از افطار برنامه پسین دلگشا را گوش بدید خیلی از لهجه شیرازی استفاده می کنند . پیامها و پیامکهای شنوندگان را هم می خوانند که جالب است .:)
از گیرنده دیجیتال تلویزیون  هم می تونید کمک بگیرید
وفقکم

پاسخ :

سلام :)))
الان دارم روی لهجه‌ی یه جای دیگه کار می‌کنم فعلا! زدم تو کار لهجه و اینا 😁
شیرازی رم می‌ذاریم تو نوبت :)
ولی یکی از دوستان بلاگر شیرازی، صداشونو شنیدم خیییلی قشنگ حرف می‌زنه، لهجه‌ی خیلی نازیه ^__^
متشکرم، همچنین :)
س _ پور اسد
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۴۹
وفقکم :))
البته من متولد شیراز نیستم و لهجهء شیرازی هم ندارم ولی خانم و بچه ها چرو (چرا) ... یاحق

پاسخ :

چروووو :)))
قدمت آشنایی من با این لهجه خیلی کمه، در حد چند ماه! ولی خیلی شیرینه برام :)
حق نگهدارتون :)

دچارِ فیش‌نگار
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۰۹:۳۵
@ن..ا

پاسخ :

فک می‌کردم سی و خرده‌ای باشن 🤔
تازه ایشون که نمی‌خونن اینجا رو.
دچارِ فیش‌نگار
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۰۹:۴۵
:)

پاسخ :

!
خاتون ..
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۵۹
عع منظورت چیه؟ یعنى نمیشه منم توجه کنم؟!

خواستم بدونى درسته بهت میگم ننه ولى سنى ندارم و کلى هنوز جوونم ننه.. دونستى یا بیشتر توضیح بدم؟:))

پاسخ :

نه ننه، شما توجه نکن. گفتم که چهل و پنج ساله‌ها!
شما بجای توجه بیا خاطرات چهل و پنج سالگی‌تو تعریف کن دور هم خوش بگذرونیم 😁😁😁
خاتون ..
۲۲ ارديبهشت ۹۸ , ۲۳:۳۹
یعنى میگى من پیرم؟ چشم روشن باشه.. دو روز بالا سر وبت نبودما ببین چه چشم گوشت باز شده که به ننت توهین میکنى :|

پاسخ :

نه من غلط بکنم توهین کنم ننه =)
میگم شما خیلی مجربی و ما کلا همیشه از شما چیز یاد می‌گیریم! مثلا با همین کامنتت من دارم به این فکر می‌کنم که یعنی ما همیشه اشتباه می‌گفتیم "چشم 'و' گوشت باز شده"؟ یعنی منظور سازنده‌ی ضرب‌المثل! چشمِ گوش بوده؟ مثلا مثل چشمِ دل که گاهی روشن میشه؟ =)))
خاتون ..
۲۳ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۳۱
خواهش میکنم.. خواهش میکنم :))
آره دیگه من اومدم زوایاى پنهان ضرب المثل رو برات گفتم ولى دیگه بازش نکردم چون میدونم بچه ام باهوشه حرف منو متوجه میشه :دى

پاسخ :

ایول ننه ایول :دی
آشنای بی نشان
۲۳ ارديبهشت ۹۸ , ۱۱:۵۳
وقتی نتونی از دوره های زندگیت عبور کنی ممکنه تو چهل و پنج سالگی هم به پختگی نرسی
مثلا یکی رو میبینید چهل و پنج سالشه ولی رفتارش مثل نوجون هاست
از نوجونیش عبور نکرده و توی همون نوجوونی مونده

پاسخ :

آره، نمی‌دونم چرا گاهی گیر می‌کنیم رو یه دوره.
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۵ ارديبهشت ۹۸ , ۰۰:۱۹
دلم نمیخواد به اون سن و سال فکر کنم.
:| 

دلم میگیره

پاسخ :

اوا :)) دلگیری نداره که :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan