مونولوگ

‌‌

خودباوری، خودباروری


من از خودم معذرت می‌خوام
من به خودم ظلم کردم
من مدام تسنیم باشعور و فهمیده و معقول خودم رو سرکوب کردم
من راه به راه بهش گفتم بی‌شعور، نفهم و بی‌عقل
چون بیست ساله‌ها، سی ساله‌ها، چهل ساله‌ها و پنجاه ساله‌های خیلی بهتری نسبت به تسنیم دیدم
همین حالا هم دلم می‌خواد بهش بگم احمق
چون دائم داره سرکوفت کل عالم رو به خودش می‌زنه
چون با این سن و سال، هنوز متوجه نشده که برای درک طی طریق هر شخصی، باید حداقل چند قدم با کفشش راه بری
آه
آه خدایا
من قول میدم همینی که الان هستم و بهش رسیدم، نه، منو بهش رسوندی رو قبول داشته باشم
من باید یاد بگیرم مهربان باشم
با خودم
شخص شخیص خودم
فکر من محترمه
عقیده‌ی من محترمه
دستاوردهای من محترمه
و اگر من به درجه‌ای که بقیه رسیدن نرسیدم، حق شماتت خودم رو ندارم
چون هر بار که به کسی غبطه خوردم، خدا لطف کرده و بهم نشون داده که خیلی معمولی‌تر از تصور منه
که من زیادی پیش خودم کوچیک و بی‌ارزشم
در حالی‌که به لطف خدا تو چشم خیلی‌ها ارزشمندم
این غره شدن نیست
این دیدن ظرفیت‌هاست
این "و اما بنعمة ربک فحدث" _ه
یقین کردم که راه جدید، راه پیشرفته
و راه گذشته، راه درجا زدن و خمودگی و بهانه برای تلاش نکردن
من فقط رقیب خودم هستم
فقط در این صورته که آزمایش، یه آزمایش کنترل‌شده خواهد بود
و نتیجه قابل قیاس و استناد و صدور حکم


الحمدلله
ان‌شاءالله که بتونم این دید رو حفظ کنم

  • نظرات [ ۰ ]
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan