مونولوگ

‌‌

خرمالو


دیشب با مامان و آقای رفتیم پیاده‌روی. برگشتنی رفتیم میوه بگیریم. من چشمم افتاد به خرمالو. چند روز پیش فکر کنم تو وبلاگ مریم خونده بودم که خرمالو بهترین میوه‌ی جهانه یا همچین چیزی. من تا حالا خرمالو نخوردم! کلا خانواده دوستش ندارن و گاهی تو خونه‌ی خواهرم هم که دیدم لب نزدم. همیشه شنیدم که خرمالوی نارس طعم گسی داره. راستش طعم گس هم نمی‌دونم یعنی چی، فقط حدس می‌زنم یه‌جور حس عجیب روی زبون باشه! 😅 خلاصه همون چیزی که تو وبلاگ مریم (یا شاید هم جناب غمی) خوندم باعث شد که تصمیم بگیرم امتحانش کنم. این میوه‌فروش‌هام جدیدا پلاستیک نمیدن به آدم، یعنی چی؟ :| ایشون زحمت کشید همه‌ی میوه‌ها رو تو یه پلاستیک رو هم ریخت! منم می‌خواستم دو تا خرمالو به پلاستیک اضافه کنم که مامان گفتن "نههههه! نمی‌خوری! خوشمزه نیست!" هرچی میگم بابا! اشکال نداره اگه بدمزه بود، می‌خوام طعمشو بفهمم فقط. فقط هم دو تا برمی‌دارم، نگران نباشین حیف نمیشه. باز میگن نههههه! خلاصه یه کشمکشی داشتیم تو مغازه 😅. ملت فهمیدن منِ خرمالونخورده دارم التماس می‌کنم برام خرمالو بخرن 😂. بالاخره اون دو تا رو هم گذاشتم رو ترازو، شد هزار تومن! :) برگشتیم خونه و یکیشو هدهد صاحب شد، موند یه دونه واسه من!
تا امروز ظهر که رفتم در یخچال رو باز کردم دیدم خرمالوهه داره می‌لِهه! با وجود اینکه هیچ رغبتی به خوردنش نداشتم دلمو زدم به دریا و درش آوردم. هی نگاش کردم، هی نگاش کردم. به نظرم اومد پوستش یه‌جوریه و بهتره نخورمش. از آقای پرسیدم باید پوستش کنم؟ که بهم خندیدن. منم همون‌طور که خرمالو رو به این سبک [متاسفانه عکس خرمالو پیدا نکردم، به همین قناعت کنین :)] گرفته بودم تو دستم، رفتم تو گوگل و نوشتم "آیا باید خرمالو را با" که گوگل خودش تکمیل کرد "پوست خورد؟" :))) و من به خانواده‌ی پوزخندزننده به تسنیم اعلام کردم که این فقط سوال من نبوده، بلکه اونقدر از این گوگل بدبخت پرسیدن که رفته تو حافظه‌ش! دو تا از لینک‌ها رو خوندم. بعضی چیزاشو با هیجان و گاهی پیازداغ زیاد شده به آقای و هدهد هم می‌گفتم: خرمالو رو باید با معده‌ی پر بخوریم؛ خرمالو ممکنه باعث انسداد روده بشه، یعنی ممکنه روده‌هامون قفل بشه و کارمون به عمل جراحی بکشه؛ خرمالو رو میشه اسلایسی برش زد و گذاشت رو بخاری تا خشک بشه و به عنوان خشکبار و میان‌وعده استفاده کرد.
بعد دیگه آقای و هدهد شروع کردن:
هدهد: واسه خوردن یه دونه خرمالو حتما باید این همه دستورالعمل بخونی؟؟؟ خرمالو را چگونه پوست بِکنیم؟ خرمالو را چگونه با چاقو برش بدهیم؟ خرمالو را چگونه بجویم؟ خرمالو را چگونه قورت بدهیم؟
آقای: یکی از همکارام، چند روز پیش هوا سرد بوده، گشنه‌ش بوده، از تو مسیرش یک کیلو خرمالو خریده، با خودش گفته تا می‌رسم خونه یه دونه بخورم. خرمالو رو با معده‌ی خالی خورده، روده‌هاش قفل شده، دم در خونه که رسیده افتاده مرده! 😂😂😂😑😑😑😒😒😒 از ویژگی‌های آقای اینه که قصه‌های خیالی رو خیلی ریلکس جوری تعریف می‌کنن که آدم باور می‌کنه. مثلا همین قصه رو با این همه کد، داداشم باور کرده بود! 😂

و بالاخره نهار خوردم و خرمالو رو هم بعدش خوردم. هیچ مزه‌ی خاصی نداشت، فقط شیییرییین بود. فک کنم با یه دونه آدم متوجه نمیشه که آیا یه میوه رو دوست داره یا نه! بهتره موقع برگشتن به خونه یه کیلو بخرم ببینم واقعا چه مزه‌ایه!

ادامه‌ی مطلب هم فقط عکس خرمالوست! اگه از عشاق سینه‌چاک خرمالو هستید و ممکنه دلتون بخواد نبینید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan