مونولوگ

‌‌

عشق من کیه؟

این چند روز بره ناقلا پشت سر هم ناخوش میشه. به مریضی نمیکشه البته. طفلک خیلی بچه‌ی خوبیه تو مریضی. اصلا بد اخلاقی نمیکنه. مثل بعضی بچه‌ها نیست که وقتی مریض میشه بهانه‌ی هزار و یک چیز رو میگیره و جون مامانش رو به لبش میرسونه. خودش کاملا هوشیاره و قبل از هر کسی میفهمه الان مریض شده و حالش خوب نیست و به مامانش میگه، و میدونه مریضیش مدت داره و تموم میشه. هیچ وقت هم الکی نگفته تا حالا. هر وقت گفته دارم بالا میارم دقیقا بعدش استفراغ کرده و هر وقت گفته داغم، تب داشته و هر وقت گفته سرم درد میکنه یا هرچیز دیگه‌ای کاملا درست بوده. از اول همین بود نه الان که سه سالشه. انقدر به بدن خودش و وسایل خودش و خونه‌شون و زندگی و اطراف خودش واقفه که حد نداره. هرچی ندونیم کجاست چه تو خونه‌ی خودشون چه خونه‌ی ما از اون میپرسیم، چون احتمال اینکه دیده باشه و حواسش بهش بوده باشه خیلی زیاده. بچه‌ی بسیار چیزفهم‌ایه. از ریز ریز کار بزرگترا سر در میاره. هر وقت میبردیمش پارک نمیرفت با بچه‌ها بازی کنه. یه جور حالت بزرگانه‌ای نسبت بهشون داشت. انگار که من با بچه‌ها نمیپلکم:) البته ما خیلی سعی کردیم اینطور نباشه و خیلی تشویقش کردیم به بازی کردن و اجتماعی بودن، ولی ذات آدم‌ها رو بدون خواست خودشون نمیشه تغییر داد و بره ناقلا هم خودساخته‌ترین و مستقل‌ترین بچه‌ایه که دیدم. در عوض تا میتونست به رفتارشون و به اطرافش نگاه میکرد، عینهو محققا و کاوشگرا. اصلا نمیگم باهوشه. من هنوز نمیتونم اینو بفهمم، شاید روانشناس بتونه بگه هست یا نه. ولی این فعلا مهم نیست. مهم اینه که فوق‌العاده دل منو برده. یعنی خواهرشم‌ میتونه همینقدر دلربا باشه؟
یه هفته پیش که با آبجی ز و مامان و بره ناقلا رفته بودیم بیرون تو خیابون شلوغ خیلی با فاصله از ما راه میرفت. هرچی میگم بیا گم میشی انگار نه انگار. تا اینکه مامانم و مامانش رفتن دستشویی. منم خودم رو قایم کردم و از دور حواسم بهش بود. همینجور سرخوشانه یواش یواش میومد تا اینکه شستش خبردار شد کسی نیست. تو همون دور و اطراف چندین بار چرخید و هی صدا زد مامان! مامان جون! بیراهه‌ها رو نرفت و از مسیر اصلی خارج نشد. سمت آدم غریبه نرفت. تو همون مسیر اصلی و همونجایی که گممون کرده بود سوراخ سنبه‌ها رو گشت تا اینکه منو یافت:) گریه هم نکرد و من از این بابت متعجب شدم و خوشحال و باز بیشتر عاشقش...
  • نظرات [ ۰ ]
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan