مونولوگ

‌‌

روزمره

 

امروز در مجموع روز خوبی بود. کیک‌هام خوب شدن. بحث بیرون اومدنم از کارگاه بسته شد و بالاخره صابکارم با اصرارهای من آگهی جذب نیرو زد. یه کیک برای خونه هم درست کردم که البته هدهد گفت برش می‌داره. رفتم جیم‌جیم رو دیدم. اولش یه‌کم چالشی شد و موضوع قابل بحثی پیش اومد، ولی آخرش خوب بود. منِ آدمِ بغل‌ندوست، دلم برای بغل کردن جیم‌جیم تنــــگ میشه همه‌ش، ولی وقتی هم می‌بینمش نمی‌تونم اونقدری که دوست دارم بغلش کنم و توان چلوندنشم ندارم متاسفانه 😁 بعد رفتم شصت تا ظرف فریزری خریدم برای مرتب و تمیز کردن فریزر که مدت‌هاست تو ذهنمه. احتمالا ظرفارو با هدهد نصف کنیم. ممکنه البته همین نصف هم جا نشه تو فریزر. آقای یه بار گفته بودن از این فریزرای مغازه‌ای باید بگیریم برای خونه. ایشالا اگه چند سال دیگه! ایده‌شونو عملی کنن اون وقت می‌تونم از این ظرفا استفاده کنم. الان خیلی، یعنی خعلی فریزر شلخته و بهم‌ریخته است. چون همه چیز تو پلاستیک فریزره که کج‌وکوله میشه. ساعت شیش از شدت ضعف لرز گرفته بود دست و پام که بالاخره یه بشقاب غذا خوردم. از صبح بجز سه چهار لقمه نون پنیر و یه برش براونی و یه دونه کوکی چیزی نخورده بودم. بعد چای هم خوردم و کم‌کم داره لرز دست و پام برطرف میشه. چقد واقعا با مرتب کردن فریزر انرژی خواهم گرفت. ایشالا که بشه با این ظرفا یه کاری کرد.

دیروز ماشینمو بردم نمایندگی برای پاره‌ای تعمیرات. تسمه‌ش صدا می‌داد و ساعت و ضبط از کار افتاده بود و سنسور در ماشین تو سرعت بالا هشدار باز بودن می‌داد. به آقای و ته‌تغاری گفتم یکی با من بیاد ولی هیچ‌کدوم نیومدن، چون سر کار بودن. دیگه صبح با جیم‌جیم رفتم. گفت گارانتی نداره، چون مالک قبلی باید تو پنج هزار کارکرد می‌آورده برای سرویس که نیاورده. گفتم با هزینه درستش کنن. همه‌شو درست کرد، فقط ساعتش گفت سوخته و هزینه‌ش یک‌وخرده‌ای میشه :| گفتم نه، دس شما درد نکنه، ساعت لازم ندارم :)) اینم اولین تعمیرگاه که خودم تنها رفتم و هیچی هم سردرنمی‌آوردم، نمی‌دونم خوب درست کرد یا بد درست کرد :)))

امروز قرار بود با مامان و آقای بریم سمت سبزوار و جمعه برگردیم که آقای گفتن کار دارن و مامان هم گفتن بدون آقای نمیرن و نتیجتا کنسل شد. اون هفته با مامانم و خواهرم و بچه‌هاش یک روزه رفتیم نیشابور، درود. تو همون مسیر ضبط و سنسور و اینا خراب شد. مامان میگن چون سرعتت بالا بود :| اصلا سرعت چه ربطی داره؟ تازه با ۱۳۰ تا بخواد خراب شه که اصن چیشششش واقعا -_- بعد از اینکه دادم درستش کنن، انگار گاز ماشینمو کم کرده آقاهه. بهش گفتم ۱۱۰ تا میرم هشدار در میده، فک کنم با خودش گفته این دختره رانندگی بلد نیست نباید با این سرعت بره بیا گازشو کم کنم :| مامان که خوشحاله میگه دستش درد نکنه!

تو برنامه‌م هست همین مسیرای نزدیک چند ساعته رو برم و بیام تا اطمینان خانواده رو جلب کنم. تو ذهنم هست تا تبریز و اردبیل از مسیر شمال شهر به شهر برم و برگشت هم از یه مسیر دیگه برگردم. شاید اگه بیکار بودم و همراهمم بیکار بود، سمت خرم‌آباد و اینا هم برم. شایدم اونو بذارم برای یه سفر دیگه. حالا اینا برای شاید حتی یک سال بعده، فعلا همین شهرای دور و اطراف هم اجازه نمیدن بهم که تک‌راننده برم.

 

  • نظرات [ ۷ ]
هـیوا .
۱۲ مرداد ۰۲ , ۰۰:۲۱

سلام

ماشینتون مبارکتون باشه🌷

ان شاءالله باهاش جاهای خوب خوب برید✌️

معمولا ضبط و ساعت یه فیوز دارن وقتی هر دوشون با هم در کار افتادن احتمالا فیوزشون سوخته اما اینکه ساعت سوخته باشه یکم سخته واقعا که چجوری سوخته🥴

 

و اینکه منظورتون از هشدار در چیه؟ 

ماشینهای یکم قدیمی تر توو سرعت ۱۲۰ تا بوق ممتد میزنن تا وقتی که سرعت بیاد پایین تر از ۱۲۰ تا اما توو ماشینای جدید( بیشتر منظورم ماشینای سایپاست که خودم روی برنامه هاشون کار کردم) سرعت از اون مقدار رد میشه معمولا چهارتا بوق دوتایی میزنه و قطع میشه

هشدار در معمولا سرعت از ۲۰ تا بالاتر بره زنده میشه  

پاسخ :

سلام
ممنون، سلامت باشید
عه شما واردین راستی. پس دقیق بگم بفهمم لااقل چی شده.
ضبط، مال خود ماشین نیست، روش گذاشته شده. همزمان هم از کار نیفتادن. اوایل که خریده بودم ساعتش یه وقتایی روشن می‌شد یه وقتایی نمی‌شد. بعد چند روز دیگه کلا روشن نشد. ضبط ولی تو همون جاده دیگه کار نکرد. اینم بگم به توصیه‌ی کسی، من معمولا وقتی پیاده میشم ضبطو برمی‌دارم. چون گفته بودن بهم که به خاطر همین ضبط ناقابل هم شده ممکنه بخوان در ماشینو باز کنن. ممکنه به خاطر زیاد برداشتن و گذاشتن باشه؟

هشدار در منظورم همون چراغشه که روشن میشه. اوایل تو سرعت بالا، یعنی همون صد به بالا روشن می‌شد چراغش و بعد هی این سرعت کمتر شد، تا جایی که تو هشتاد و هفتاد و اینا هم روشن می‌شد. بعد اون چهار تا بوقی که میگین رو من تا الان نمی‌دونستم مربوط به سرعته 🤣 فکر می‌کردم وقتی چراغ در روشن میشه، اگه یه‌کم بگذره و محل ندی، بوق هم می‌زنه 🤣🤣 بعد از اینکه درستش کرده، هنوز ۱۲۰ تا نرفته‌م که دوباره اون بوق‌ها رو بشنوم. ایشالا فردا تو جاده 😁

ممنون از اطلاعاتی که دادین. چقد دوست دارم اینا رو یاد بگیرم، ولی نمی‌دونم از کجا. کتاب متابی نداره بخونیم؟
ن. ..
۱۲ مرداد ۰۲ , ۰۰:۴۶

کثااااافط عبضی!

خوش اومدی، خوش گذشت؟ 

پاسخ :

چون نیومدم ببینمت لابد؟ :)) به مامانم می‌گفتم معرفی می‌کنم، ایشون نون هستن، از دوستان وبلاگی که خودم هم تا حالا ندیدمشون ^_^
ممنون، خوب بود :)
مرضیه ‌‌
۱۲ مرداد ۰۲ , ۰۱:۴۲

سلام، من بعد مدتها اومدم اینجا:) شما کادردرمان نبودی قبلا تسنیم جان؟ الان کارگاه کیک پزی کار میکنی؟ چقدر بامزه، چه تغییر باحالی، از فضای بیمارستانی به فضای کیک و شیرینی. جالبه:) ایشالا که کارت عالی پیش بره و کیکات هر روز خوشمزه تر و خوشگل تر بشن. و شما هم هی پولدارتر و پولدارتر:)

میگم خودت یاد گرفتی کیک پزی رو؟ یا کلاس و دوره رفتی جایی؟

گویا ماشین هم خریدی:) مباااارکت باشه عزیزم❤️❤️

پاسخ :

سلام
بعد مدت‌ها خوش اومدین :)
آره تغییر جالبیه. قنادی علاقه‌ی شخصیمه و مدت‌هاست تو فکرشم که وارد این زمینه بشم. الان هنوز جای مناسبی که بتونم توش پیشرفت کنم و یاد بگیرم پیدا نکرده‌م.
خودم تو خونه با آزمون و خطا و تمرین و خوندن رسپی‌های مختلف و دیدن ویدئوهای تو نت و اینا، یه چیزایی یاد گرفته‌م، ولی خب هنوز مبتدی محسوب میشم.
ممنونم، سلامت باشین :) 🌹
هوپ ...
۱۲ مرداد ۰۲ , ۱۳:۰۱

چطوری با پراید ۱۳۰ تا میری؟ خیلی سریعه‌ها! یادمه ماشین قبلیم که پراید بود از ۱۰۰ تا بیشتر میرفتم در و اتاقش میلرزید. الانم به ندرت بالای ۱۲۰ میرم. 

پاسخ :

ماشین من سایناست که البته تفاوتی هم با پراید نداره زیاد. من تا حالا با پراید رانندگی نکرده‌م، نمی‌دونم منظورت از لرزش چیه. تو ماشین خودم تا حالا حس نکرده‌م می‌لرزه. ولی شایدم اونی که تو میگی لرزش رو من لرزش حساب نمی‌کنم :))
هوپ ...
۱۲ مرداد ۰۲ , ۱۸:۵۲

چرا فکر میکردم پراید داری... وای ساینا خیلی خوش دسته.. چند بار رانندگی کردم باهاش.

ببین اتاقک میلرزه وقتی خیلی تند بری.

پاسخ :

آره منم از ساینا خوشم میاد، گرچه که جژء ماشینای کف بازاره.

من این هفته تا ۱۵۰ هم رفتم باهاش و نمی‌لرزید. خواهرم که استرسی هم هست کنارم نشسته بود می‌گفت می‌دیدم کیلومترشمارتو ها، ولی چون نرم می‌رفتی و ماشین آروم بود بهت چیزی نگفتم. آقای هیوا هم یه چیزی در مورد لرزش گفته‌ن، اونم بخون.
مرضیه ‌‌
۱۳ مرداد ۰۲ , ۰۰:۳۶

موفق باشی عزیزم

چه خوب که دنبال علاقه ت رفتی

میگم یه ایده ای دارم بهت بگم شاید به دردت خورد یه روزی. نمی‌دونم کتاب های شف طیبه رو دیدی یا نه، خرمای شیرین و سه جلد دیگه، کیک و بیسکویت و دسر و بستنی و.... بدون شکر و سالمه همه ش. شاید یه روزی ایده استفاده از این مدل دستورهای سالم به درد کارگاهت یا قنادی ت خورد❣️❣️❣️

پاسخ :

ممنونم، سلامت باشین :)
ایشالا که بتونم پی‌شو بگیرم.

شف طیبه سایتشو می‌خوندم قبلا، ولی نمی‌دونستم کتاب داره. ممنون که گفتین :)
هـیوا .
۱۳ مرداد ۰۲ , ۱۹:۴۴

 

چقدز غلط غولوط داشتن توو کامنت قبلی😂🤦🏻‍♂️

کار نکردن ضبط فکر نمیکنم زیاد به اینکه مدام درش بیارید و جاش بزنید داشته باشه. الآن ضبطتون درست شده ؟ اینو نفهمیدم😁 خوده ضبط هم معمولا یه فیوز داره پشتش شمام احتمالا پنل ضبط رو جدا میکنید نه خوده ضبط رو کامل

در مورد در ماشین هم احتمالا چون توو سرعتاب بالا لرزش داشته ماشین در خوب چفت نمیشده و چراغش روشن میشده. البته من اینطور فکر میکنم و ممکنه اینجوری نباشه😁

 

اکثر آپشنای ماشین ها رو خوده خودروسازها هم نمیدونن🤦🏻‍♂️ به جز اونایی که به صورت تخصصی روی اون ماشین برای تولیدات اولیه ش کار میکنن کتاب و اینا که دیگه هیچی😅

 

گفتید ماشینتون سایناس. ساینای معمولی یا اس؟

اگر اس هست میتونم یه سری آپشن هاش رو که به کارتون میاد بگم بهتون

 

 

+ در مورد کامنت دکتر هوپ هم، وقتی ماشین روی سرعت ۱۰۰ تا میلرزه احتمالا لاستیکا بالانس نیستن حالا هر ماشینی باشه همینجوریه! لاستیکا رو بالانس کنید درست میشه.

پاسخ :

آره ضبط درست شد، ولی ساعت نه.
آره همون پنلشو فقط جدا می‌کردم.
منم نمی‌دونم، چون چراغش روشن می‌شد من چهار تا در رو به اضافه‌ی صندوق باز می‌کردم و دوباره می‌بستم. ولی همچنان سرعت می‌رفت بالاتر چراغش روشن می‌شد.

خودروسازها هم خسته نباشن :))

معمولیه، اس نیست.

+ @دکتر هوپ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan