مونولوگ

‌‌

چابهار ۱

 

 

برای بار چندمه که از کنار این منطقه رد میشیم. بار اول بُهت بود، بعد بغض شد و این بار خشم و اشک. اینجا مگه میشه زندگی کرد؟ بله که میشه. تو نمی‌تونی. تو ندیدی. تو نشستی تو خونه‌ت. تو گذاشتی که اینا اینجا زندگی کنن. کارتو داری، زندگیتو داری، تفریحتو داری. زیر باد کولرگازی هم خودتو باد می‌زنی و از گرما شکایت می‌کنی. مغزم می‌خواد منفجر بشه. قلبم درد گرفته. از این همه انفعال و ندانم که ندانم بیزارم. نه، ندانم که ندانم نه، غفلت نه، تغافل، تجاهل! از این همه برگشت به زندگی عادی، به سعی در فراموشی و خوابوندن وجدان، به ندیدن، ندیدن، ندیدن، نشنیدن، فکر نکردن... از خودم متنفر شدم. من چقدر حقیرم؟ چقدر همه‌ی دنیام خودمم؟ چقدر تو حباب شیشه‌ای خودم درستکارم! تو محیط ایزوله‌ی خودم آدم خوبی‌ام. سفر زهرم شد. اینجا نشستم شرشر اشک می‌ریزم و نمی‌دونم یک اتوبوس چی فکر می‌کنه راجع به دختری که هدفون گذاشته و بین رقص و پایکوبیشون گریه می‌کنه. فقط به مهندس که کنارم نشسته و نپرسید، گفتم چرا. با هم نشستیم حرف زدیم و تف انداختیم به دنیا و این زندگی کثافت. بعدشم باز پیاده شدیم کنار دریاچه‌ای که به اسم صورتیه، ولی چون سدو روش باز کردن یه رنگ خیییلی ملویی داره و من واسه جیم‌جیم دستنبد محلی خریدم و شتر سوار شدم و مهندس ازم فیلم گرفت و خوش گذشت و به همین سرعت برگشتیم به زندگی عادی. به همین وحشتناکی، به همین زیبایی :)

 

  • نظرات [ ۳ ]
نگار
۱۱ اسفند ۰۱ , ۱۳:۴۴

اینو که خوندم فکر کردم که آره در محیط ایزوله ی خودم آدم خوبی ام اما چقدر برای اون بچه‌ها هیچ کاری نکردنم بده. یکه خوردم.

پاسخ :

فقط نه بچه‌ها، کلا آدم‌ها.
شما رو نمی‌دونم، برای من که از اینجا برم چند روز یا نهایت چند هفته بعدش احتمالا این چیزا یادم رفته.
...
۱۲ اسفند ۰۱ , ۱۱:۵۹

:)

پاسخ :

?Who are you & What's the matter
بهار
۱۳ اسفند ۰۱ , ۲۱:۵۲

ای وایِ من...

فکر کنم شاگردبنا و ام یحیی رفتن چابهار برای کمک به رفع محرومیت‌های اینچنین...

و من دلم میخواد کمک کنم اما چه کنم که بسته پایم...

و فکر نمی‌کردم روایت سفرتون این تلخی حیرت آور رو با خودش داشته باشه....

پاسخ :

آره، از آخرین پستشون متوجه شدم که کجا هستن تقریبا.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan