مونولوگ

‌‌

فعلا فقط در دست بررسی

 

دریاچه چیتگر

کاخ‌های تهران

پارک آب و آتش، پل طبیعت

دربند

درکه

برج آزادی

باغ کتاب

دانشگاه تهران

تئاتر شهر

خانه جلال و سیمین

بام تهران

 

دوستان تهرانی میشه بگین بجز اینجاهایی که نوشته‌م، جاهای دیدنی تهران که ارزش دیدن داشته باشه از نظر شما کجاست؟ فقط موزه نگین لطفا. خونه‌ی سیمین و جلال هم درسته موزه‌طوره، ولی فقط همین مورد تبصره می‌خوره. تجریش و برج میلاد و امامزاده‌ها و اینام رفته‌م قبلا. دانشگاه تهران و شهید بهشتی هم ترفندی چیزی بلدین که بشه رفت توش؟ :)

و اینکه اگه کسی بخواد تهران‌گردی کنه، تو چه حدود و محله‌ای دنبال جا بگرده، براش بهتره؟ هم از لحاظ دوری و نزدیکی به مکان‌های گردشگری، هم از لحاظ قیمت مناسب محل.

و سوال بعدی اینکه حدودا چند روز نیازه که آدم نیمه‌ام‌پی‌تری بتونه تهرانو بگرده؟

 

با تچکر :)

 

  • نظرات [ ۱۱ ]
مهتاب ‌‌
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۱:۱۵

حالا گفتی موزه نگیم ولی انصافا موزهٔ جواهرات ملی خیلی خوبه. کوچولو هم هست زود تموم می‌شه.

پاسخ :

اتفاقا دنبال اینجور جاهایی هستم که در عین اینکه تاکید می‌کنم نگین، اما انقدر خوب باشن که گوینده همچنان از گفتنش منصرف نشه. و ممنون که گفتی :)
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۲:۰۸

سلااام همه این مکان هایی که گفتی شمال تهران به حساب میان و اگر میخوای اینها رو ببینی تو همون محدوده ی بالاتر از میدون ولیعصر و ونک دنبال جا باشی 

اما من اگر بخوام جاهایی رو معرفی کنم 

به نظرم بد نیست یک روز رو اختصاص بدی به محله بازار تهران ، بازدید از کوچه پس کوچه های محله عودلاجان و چندین خونه و موزه داره که ارزش دیدن به نظرم داره (امامزاده یحیی، خونه مدرس، خانه مهربان )  ، و بازدید از تیمچه اکبریان قدیمی ترین تیمچه بازار ایران و ابگوشت خوردن تو تیمچه اکبریان که در اصل اولین بانک ایران بوده و حالا جد اندر جد رسیده به این شخص که بری اونجا کامل برات توضیح میده خودش تاریخچه رو و یه آبگوشت خوش مزه هم میتونی بخوری+بازدید از کنیسه یهودی هام خالی از لطف نیست تو این محل 

+مکان بعدی قطعا باغ کتابه که پارک آب و آتش و پل طبیعت خیلی بهش نزدیکن و یک جا میتونی بری ...

+میدونم تجریش گفتی رفتم اما نرسیده به میدون تجریش باغ فردوسه ، که موزه سینما تو عمارت باغ فردوسه که متعلق به یکی از دخترهای ناصرالدین شاه بوده و حقیقتا خاص ترین موزه بعد از موزه ی عصر اهن تبریزه که دیدم، طبقه ی اول موزه شاید بگی این چیه ولی وقتی میری جلوتر برات جذاب میشه ، خصوصا اخرین اتاقی که میبینی و بعدش خارج میشی از موزه   :دی تهش خوشت نیومد ضرری نکردی یه گشتی تو اون فضا میزنی و بعدش میتونی همون نزدیکه حدودا ۱۰ ، ۱۵ دقیقه پیاده بری و خونه ی دکتر حسابی رو سیر کنی ، و بعد بری خونه سیمین و جلال که نهایت از اونجا ۵ دقیقه ای با اسنپ میرسی :)  

 +درکه و دربند بد نیست اما بیشتر محل خوردن و قلیون کشیدن و این داستان هاس ، یعنی جاذبه ی دیدنی انچنانی نداره مگر بخوای بری کوه میتونی بری درکه و دربند ، وگرنه بیشتر مقصد تفریحی و رستورانی طور دارن...

+دریاچه چیتگر هم سمت غربه ولی ، به نظرم حیفه تا اون سمت غرب بری و ایرانمال نری ! 

ایرانمال  که یه لقب بزرگترین مال دنیا رو بهش دادن ، جدای از حالا مغازه و ها جاهای خرید که اصلا نمیخواد نگاهشون کنی ، آب نما موزیکال داره ، مسجد جامعش ، باغ ایرانیش ، بازارچه سنتیش ، کتابخانه جندی شاپورش ، و تو که نماز خونی واقعا نباید نماز خوندن تو نماز خونه هاش رو از دست بدی واقعا زیبان ، تالار آینه اش بی نظیره ، و کنار کتابخونه اش ی بخشیه باغ رستوران ملل که رستوران هاش هنوز باز نشده ولی  انگار داری تو کوچه پس کوچه های ایتالیا و انگلیس و اروپا کلا انگار،  قدم میزنی و فوق العاده اس ، البته فک کنم روزهای پنجشنبه و جمعه این قسمتش تعطیل بود  باقی قسمت ها بازه ولی ...

فعلا اینا به ذهنم رسید

بازم به ذهنم برسه برات میذارم  

 

پاسخ :

سلام
اتفاقا یادم رفت بگم مال و پال هم ننویسین :)) ولی ظاهرا این ماله که گفتی فقط مال نیست 😁 نمی‌دونم موزه هیچ جذابیتی برام نداره. ولی چون میگی خاصه و فرق داره، میگم راست میگی :)
دربند و درکه هم تو نت که راجع بهشون خوندم، چندان جذابیتی نداشتن برام، محض اینکه حالا اینارم آدم دیده باشه بد نیست گفتم. حداقل از موزه قابل‌تحمل‌ترن برام :)
خیلی ممنون از توضیحا و راهنماییات :)
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۲:۴۶

قربوونت 

حالا همین موزه سینما و ایرانمال هم ی سرچ بزن 

من اسپویل نکردم برات دیگه ولی با جزییات کامل موزه رو نوشتن و ببین شاید خوشت اومد 

تو که میخوای بری خونه سیمین و جلال ی سر به خونه حسابیم بزنی باغ فردوسم ببینی 

+اون محله عودلاجان هم قدم ب قدم موزه پوزه ام داره ولی یه سری خونه هم داره که دیدنین ، من کم گفتم تازه سرچ کنی بیشتر میاره 😌 

ایرانمالم میتونی سرچ کنی 

پاسخ :

آره، هر کدومو یه کم جذب بشم زیروبمشو از گوگل درمیارم.
بعد به نظرت چهار پنج روز کافی باشه برا تهران‌گردی؟
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۳:۱۴

اره بابا 

فقط باید دقت کنی مثل همینا ک گفتم مسافت های نزدیک به هم بذاری که بتونی تو یه روز چند جا ببینی 

مثلا بری دریاچه چیتگر از اونجا بری ایرانمال 

یا میری پارک اب و اتش پشت بندش بری باغ کتاب مثلا که نزدیکن 

 

پاسخ :

آره این که حتما.
حالا فعلا که فقط دارم برمی‌رسم، تا ببینم چی میشه :)
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۳:۲۲

به اصفهانم فکر کن ... 

به تبریز ایضا :دی 

پاسخ :

اصفهان رفته‌م.
فک کنم تبریزو نیمه‌ی اول سال برم بهتر باشه تا تو زمستون :)
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۳:۲۶

یزد یزززد 

پاسخ :

نگا من بهش فک کردما، نه که نکرده باشم. ولی نمی‌دونم چرا جذبش نمیشم :( کلا فضاهای تاریخی و موزه و اینا بهم حال نمیده.
یکی جاهای طبیعی، خلوت، بکر و خوش‌آب‌وهوا رو دوست دارم برم که خب کی دوست نداره. یکی جاهای شلوغ و پر از زندگی، حتی زندگی کثیف و سیاه مثل تهران، ببخشید برنخوره بهتون :) حتی به نظرم نیویورک هم تو همین دسته‌بندی قرار می‌گیره. یکی جاهای تفریحی. مثلا قایق و غواصی و شهربازی و شتر و رمل‌نوردی و رستوران و اینا. اینکه برم خونه‌ی فلان‌کسک تو فلان دوره رو ببینم، "خب که چی مثلا" میشه احوالم :| :))) بادگیر :| سقف گنبدی :| تو این دوره از زندگیم با این چیزا حال نمی‌کنم :)
** دلژین **
۱۰ آبان ۰۱ , ۲۳:۴۲

خخخ تهران واقعا سیاهه اما فوق العادع شهر پویا و زنده ایه و هرجا بری همینجوری شلوغی پلوغی و زنده لس 

، 

درست برعکسیممم 

:دی 

 

پاسخ :

من از اوان کودکی تهران رو دوست داشتم همیشه :) تکاپوی بی‌وقفه‌ش بهم نزدیکه :)

فک کنم فقط در مورد این یکی اختلاف داشته باشیم. وگرنه جاهای طبیعی و تفریحی رو که همه دوست دارن تقریبا.
من ...
۱۱ آبان ۰۱ , ۰۳:۰۶

عاقا😍

کی میای؟؟؟

جای پرجنب و جوش دوست داری؟

از تجریش تا راه‌آهن ولیعصر رو پیاده بیا پایین

زیبا جذاب خاطره‌انگیز

بازار بزرگ چرخیدن اطرافش جذابیت داره، کاخ گلستانم همونجاس

پارکهای بزرگ هم بنظرم بد نیستن، ملت، لاله، پارک‌شهر وپارک دانشجو بخاطر نمای تئاتر شهر هم هست و قشنگه

کوهسار و توچال قسمت بام تهران ایضا

خلاصه شما بیا😍

زودتر هم بگو که منم باشم🥲

پاسخ :

من دارم تلاش می‌کنم، اتاق فرمان اجازه صادر نمی‌فرمایند. آقای میگن مرخصیاتو نگه دار، شاید به این زودیا لازم بشه بریم سفر. آخه گواهینامه ندارن و من به عنوان گواهینامه باید همراشون برم :))
حالا من همچنان تلاش خودمو می‌کنم، ببینم چی میشه.
به تهرانیا فکر می‌کردم، تو اصلا تو یادم نبودی. تو با قم لینک شدی تو ذهنم :)) یادم نبود دانشجو تشریف دارین الان :) 
حامد سپهر
۱۱ آبان ۰۱ , ۰۹:۵۵

حقیقتش اگه بخوای تهران رو کامل حتی ام‌پی‌تری هم بگردی نزدیک به ده روز وقت میخواد چون هم تنوعش زیاده و هم فاصله‌هاشون توی اینجور مواقع باید اولویتتون رو بذارین برای جاهایی که مسیرشون یکیه و جزو علایقتون هم هستن

مثلا اگه علاقه به جاهای طبیعی مثل دربند و درکه و بام تهران و پارک ژوراسیک و پل طبیعت دارین دوروز باید وقت بذارین براش 

اگه به جاهای خرید مثل ایران مال و اطلس ماس و بازار تهران و بازار تجریش علاقه دارین ایناهم حداقل دوروز وقت میبره 

یا اگه به کاخ و موزه و جاهای قدیمی علاقه دارین اینا بیشتر وقت میبرن 

یا اینکه میتونید از هرکدوم یه نمونه انتخاب کنید تا در وقت صرفه‌جویی بشه 

برای جای موندن نسبت به هزینه‌ایی که میکنید و کیفیتی که مدنظر شماست جا زیاد هست که توی چندتا سایت معتبر هم میتونید رزرو کنید البته سعی کنید جایی باشه که به مترو و جاهایی که قراره برید نزدیک باشه

 

 

پاسخ :

اگه رفتنم قطعی بشه، آره یه برنامه‌ی دقیق می‌ریزم براش که هدررفت وقتم زیاد نباشه.
اگه به مترو نزدیک باشم که خیلی خوبه، مترو هم سریعه، هم گسترده، هم به صرفه.
ممنون
هوپ ...
۱۸ آبان ۰۱ , ۲۳:۴۰

ببین من چند تا دوست دارم تهران یکی از فامیل‌هامونم اونجاست، هر بار در حد ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت اخر هفته ها میرم و معمولا چند جای دیدنیش رو میریم میگردیم، هنوز تموم نشده. یعنی از اون حالت تیره خاکستری زشت واسم درومده‌. ولی هنوز شلوغی و ترافیکش اذیتم میکنه.

پاسخ :

من تا چند هفته قبل فکر می‌کردم ساکن تهرانی. خیلی وقته می‌خونمتا، ولی نمی‌دونم چرا نمی‌دونستم این موضوعو.
من از اولم تهران برام زشت نبود. دوست دارم تهران زندگی کنم خودم :) البته ترافیک رو دوست ندارم فقط :))
منم فعلا که کنسل شد سفرم، ولی حتما یه روز میرم می‌گردمش ایشالا :)
هوپ ...
۱۹ آبان ۰۱ , ۱۸:۴۴

دومین نفری هستی که امروز اینو گفتی :-))))

پاسخ :

خب پس لازم شد بری ساکن تهران بشی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan