مونولوگ

‌‌

هفته‌ی وحدت

 

یه مراجعی داریم، با شوهر و بچه‌هاش میاد همیشه، چون کسی نیست بچه‌ها رو نگه داره. افغانستانیه. شوهرش بورسیه گرفته و اینجا دکترای فیزیک می‌خونه. یه بار چند ماه پیش از ذهنم گذشت که آیا شیعه است یا سنیه؟ خب طبیعتا به من ربطی نداره و نپرسیدم. اگر می‌پرسیدم هم ناراحت نمی‌شد و جواب می‌داد. تا اینکه دیدم عید غدیر که شد، آقائه/آقاهه/همون آقای مذکور 😁 به منشی عیدی داد! از شکلاتای من برداشت، ولی به من عیدی نداد. بازم نپرسیدم آیا شما سیدی یا نه؟ امشب هم اومدن، خانوادگی. چند دقیقه پیش رفتم بالا نمازخونه، دیدم آقاهه سر سجاده است و انگار نمازش همون لحظه تموم شد. دختراشم اطرافش بودن و پشمکایی که برای شب ولادت برده بودم دستشون بود. مهر برداشتم و رفتم عقب. بلند شد که بره گفت یه چیزی بذارین جلوتون که من رد میشم... بقیه‌شو نفهمیدم. گفتم هاع؟ گفت کسی از جلوی نمازتون رد بشه گناه داره. تازه دوزاریم افتاد که انگار عقاید متفاوتی از ما دارن. گفتم آها، خب شما که رد بشین دیگه کسی فکر نکنم بیاد نمازخونه. گفت آره منم همینو میگم، بذارین من رد شم، بعد شما شروع کنین. گفتم باشه :) وقتی رفت سجاده‌شو که هنوز پهن بود (و همیشه تو نمازخونه همینجوری پهن هست) رو نگاه کردم، مهر نداشت.

 

  • نظرات [ ۱۱ ]
دچارِ فیش‌نگار
۰۱ آبان ۰۰ , ۲۱:۳۱

حالا امشب یه چیزی

عید غدیر چرا؟!

مریم بانو
۰۱ آبان ۰۰ , ۲۳:۴۶

اخرش متوجه نشدی شیعه بود یا سنی؟

 

 

شارمین امیریان
۰۲ آبان ۰۰ , ۰۸:۰۴

عزیزم چه قشنگ 😍

دُردانه ‌‌
۰۲ آبان ۰۰ , ۰۹:۱۱

گفتی وحدت یاد سال دوم ارشد افتادم. اون سال منِ ترک، با سه‌تا کرد از سنندج و ارومیه و ایلام دوست شدم و هم‌اتاقی بودم باهاشون. دوتاشون سنی بودن یکیش شیعه. اتاقمون متشکل از دو شیعه و دو سنی، یک ترک و سه کرد بود.

ن. ..
۰۲ آبان ۰۰ , ۱۲:۰۹

رد شدن رد نشدن را شیعه های تحفه هم دارن 

خاک بر سر عقاید بی سر و ته و بی معنی ای که به جای اصل زندگی و اصل دین دادن به خوردمون 

ن. ..
۰۲ آبان ۰۰ , ۱۲:۱۰

رد شدن رد نشدن را شیعه های تحفه هم دارن 

خاک بر سر عقاید بی سر و ته و بی معنی ای که به جای اصل زندگی و اصل دین دادن به خوردمون 

ن. ..
۰۲ آبان ۰۰ , ۱۲:۱۰

رد شدن رد نشدن را شیعه های تحفه هم دارن 

خاک بر سر عقاید بی سر و ته و بی معنی ای که به جای اصل زندگی و اصل دین دادن به خوردمون 

حامد سپهر
۰۲ آبان ۰۰ , ۱۶:۲۲

این نکته رو معمولا به کسایی که مکه میرن هم گوشزد میکنن

راستی سلام این اولین کامنت من توی وبلاگتونه:)

پاسخ :

سلام
من هر چند وقت یک بار به وبلاگتون سر می‌زنم ببینم بالاخره پست گذاشتین یا نه :)
علیرضا ‌‌
۰۳ آبان ۰۰ , ۲۳:۲۴

یعنی چی چیزی از جلو رد بشه گناه داره :/

چه سنی هست شب غدیر عیدی میده :]

حامد سپهر
۰۴ آبان ۰۰ , ۱۰:۲۵

ایشالا به زودی ،چشم

پاسخ :

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan