مونولوگ

‌‌

Day 6

 

Day 6: Single and happy

 

سینگل اند هپی؟ الان باید با این دو سه لغت چی کار کنم؟ باید بینشون رابطه‌ی ریاضی برقرار کنم؟ تجرد و شادی مخالف یکدیگرند؟ تجرد و شادی مساوی یکدیگرند؟ تجرد و شادی مکمل یکدیگرند؟ تجرد و شادی قابل‌جمع با یکدیگر نیستند؟ تجرد پیش‌نیاز شادیست؟ شادی زیرمجموعه‌ی تجرد است؟ و...؟

به نظرم تجرد و شادی رابطه‌ی خاصی با هم ندارن. حداقل رابطه‌ی مستقیمی ندارن. کسی که بالقوه و بالفعل شاده، مجرده شاده، متأهل هم بشه شاده. کسی که بالقوه و بالفعل شاد نیست، نه تو تجرد، نه تو تأهل شاد نیست. حالا شاید بشه گفت کسی بالقوه شاده، ولی شرایط فعلیت شادی تو تجرد براش فراهم نیست، ممکنه متأهل بشه شاد بشه یا برعکسش. ولی منوط کردن شادی به ازدواج به نظرم اشتباهه.

در مورد من، شاید نیازی نباشه بگم که من آدم شادی‌ام. با شرایطم خوبم. خیلی به ندرت پیش میاد احساس ناکامی بکنم، اون هم وقت‌هاییه که این حس با شدت از بیرون بهم القا میشه و احتمالا بدونید از چه وقت‌هایی حرف می‌زنم، چون اینجا نوشتم ازشون. من از درون واقعا با خودم در صلحم. برای خودم ارزشمندم. بقیه برام قابل‌احترامن. دنیا چیزی به من بدهکار نیست، من هم وظیفه‌ای در قبال دنیا ندارم. برای خودم رویا دارم و اینم می‌دونم که همین الان دارم تو رویای انسان‌های دیگه‌ای زندگی می‌کنم. مثلا همین هفته‌ی پیش لیست Dreams یه نفرو اتفاقی دیدم و شوکه شدم که داشته‌های خودم رو تو اون لیست دیدم. من شاکرم و بلندپروازی‌های غیرطبیعی ندارم. شاید داشتن رویاهای خیلی بلندپروازانه ویژگی بزرگان تاریخ باشه، ولی ویژگی تعداد بسیار زیادی از ناکامان دنیا هم هست. فعلا من جزء هیچ‌کدوم این‌ها نیستم. من فقط یک انسان شادم. یک فعلا مجرد شاد و یک شاید در آینده متأهل شاد :)
 

  • نظرات [ ۳ ]
I'm Heeva
۱۲ فروردين ۰۰ , ۰۰:۵۷

به نظرم بستگی به آدمش داره و وردارن یه ضرب المثل کننش و هر سینگلی به کار ببره و فکر کنه ایول چقدر فانه خیلی کار چرتیه. منم تقریبا ادم شاد و پر انرژی ای هستم. و سینگل بودن به اون شادی می افزاد. میدونی چی میگم؟ اصولا تو رسوندن منظورم خوب عمل نمیکنه:/ منظورم اینه ربطی به سینگل یا مینگل بودن نداره ولی ممکنه این دو تا تاثیر گذار باشن روی طرز تفکر فرد از شادی..

پاسخ :

راستش دقیقا متوجه منظورت نشدم =) ولی با این حرفت که ربط مستقیمی ندارن موافقم، مخصوصا با مینگل بودن :دی
I'm Heeva
۱۲ فروردين ۰۰ , ۱۰:۰۹

وای من دیشب خسته بودم چقدر چرت و پرت نوشتم و بد توضیح دادم:))))

الان میگم منظورمو :))))

منظورم این بود مثلا اگه یکی اعتقاد داشته باشه زندگی مجردی براش فایده بیشتری داره و لذت میبره ( یعنی با این تفکر باشه که اگه ازدواج کنم مثلا ازادی ندارم و اینا) خود به خود اون تجرد باعث خوشحالیشه و هر چی رو ربط میگه بهش. مثلا ممکنه چیزایی رو ببینه و بگه  خدارووووووووشکر که ازدواج نکردماااااااا.بعد یهو طرف ازدواج میکنه و میگه عههههه چی شد؟؟؟؟  راستی راستی فلان چیزو از دست دادمممممم. حالا ممکنه از ازدواجش چیزای دیگه هم به دست آورده باشه ها ولی معمولا تو زندگی ادم کم میتونه چیزی رو جایگزین اون یکی کنه و جای خالی اون چیز تو وجود ادم درد میکنه.  این سینگل اند هپی از اینجا میاد به نظرم. که ادمایی با این طرز تفکر ازدواج میکنن و بعد احساس میکنن اشتباه کردن و بعد خوشحالی رو توی تجرد میبینن. در کل درسته ربطی نداره به موضوع مجرد یا متاهل بودن ولی برای اون فرد به شخصه خوب خیلی ربط داره. امیدوارم منظورمو رسونده باشم :]

پاسخ :

آره این دفعه متوجه شدم :) با مجردیش خوشه. یعنی خوشحالیشو لینک کرده به تجردش.
ممنون توضیح دادی :)
/ ضمیر
۱۳ فروردين ۰۰ , ۱۷:۳۸

چقدر این پستت رو ‌دوست داشتم. (:

پاسخ :

مرسی که گفتی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan