مونولوگ

‌‌

روزمره

 

دیشب فیلم گذاشتم و با مامان نشستم به دیدنش؛ با انار و نارنگی و تخمه و پسته و چای. فیلمش خوب نبود، ولی لازمه با هم وقت بگذرونیم، به تفریح. کاری که مامان اصلا باهاش آشنا نیستن، تفریحو میگم.

امروز هم تو هوای خیلی سرد، با مامان و آقای، توی ماشین، نشستیم به فیلم دیدن؛ با تخمه و چای. اینکه چرا تو این هوای سرد، بیرون صبحانه و نهار خوردیم و ساعت‌ها تو ماشین نشستیم بماند، ولی خوش گذشت. فیلیمو رو برای آقای نصب کردم تا هر وقت خواستن بتونن فیلم ببینن :)

بعدشم اومدم خونه رفتم نونوایی. کلی تو صف موندم تا اینکه یه خانمی گفت چند تا می‌خوای؟ گفتم دو تا. گفت خب بیا برو جلو بچه، اینجا صفِ زیاده! یادش بخیر! نونواها همونایی بودن که هفده هجده سال قبل هم همینجا کار می‌کردن. چطور واقعا بدنشون به یه شکل خاص درنیومده طی این همه سال؟ مخصوصا اونی که چونه می‌گیره و دائم بدنش حرکات تکراری رفت‌وبرگشتی داره.

یه خانمی هم تو صف بود که ماسک نداشت و می‌گفت کرونا الکیه و وجود نداره و اینایی هم که می‌میرن همه از مشکل قلبی و فشار و دیابت و ایناست، حتی جوون‌ها. بقیه مخالفت کردن و من هم. ولی زیاد حرف نزدم چون "میگن" احتمال پراکندن ویروس در حال حرف زدن بیشتر از تنفس معمولیه. راستی روش‌های تست اصل و فیک بودن ماسک رو بلدین؟ یکیش اینه که فوت کنی از اون طرف هوا رو احساس نمی‌کنی یا خیلی کم احساس می‌کنی. مثلا شعله‌ی شمع رو نمی‌تونی با ماسک بلرزونی. درحالی‌که خیلی از این ماسک‌های تو بازار به راحتی هوا رو عبور میدن. دومیش اینه که ماسک رو از چار طرفش که قیچی کنی و لایه‌ی وسط که همون فیلتر ماسک هست رو دربیاری و روش آب بریزی، آب رو عبور نمیده. سومیش هم اینه که همین فیلتر ماسک رو سعی کنی آتیش بزنی، آتیش نمی‌گیره و فقط ذوب میشه، بدون شعله. البته اینا رو من تو کانال تخصصی دیدم و نمی‌تونم بگم قطعا درسته. رو ماسک‌های خودمون امتحان کردم همین‌طوری بود.

قرنطینه‌م تموم شده و علامتی هم ندارم. دکتر زنگ زد، شرح‌حال خودم و خانواده رو گرفت و گفت از شنبه برم سر کار. اگه بشه فردا یه شیلد هم می‌خرم برای محل کار. نمی‌دونم چرا تا حالا به فکرش نیفتاده بودم، با اینکه خیلی هم از شیلد خوشم میاد :))

راستی یه کتاب هم از دیوار خریدم. کتاب نو و ورق‌نخورده است. ظاهرا کتابفروشی داشتن و جمع کردن. قیمت الان کتاب صد و بیست تومنه، ولی من هشتاد و پنج خریدم. یه‌کم قطرش زیاده با جلد شومیز، واسه همین می‌خوام بدم سیمی هم بکنن. ولی نمی‌دونم بیشتر از هزار صفحه رو می‌تونن تو یک جلد سیمی کنن یا حتما دو قسمتی میشه؟

 

  • نظرات [ ۱۲ ]
من ...
۲۳ آبان ۹۹ , ۲۲:۳۱

سلام

صل علی محمد و آل محمد😁 خداروشکر سالم و سلامتی

آقا بیا خونه ما یکم بساط تفریح بساز چقدر مزه میده😁

این شرایط ماسک ان۹۵ و فلانه دیگه؟

چون شنیدم در حالت ضعیف همین که یه پوشش جلوی دماغ و دهن باشه از نبودنش بهتره و یه لایه محافظه بهرحال و خوبه که باشه

ما هم حداقلی عمل میکنیم😁

پاسخ :

سلام
ممنون، شما هم سلامت باشین :)
نه این مال ماسک جراحیه، همین ماسک‌هایی که به ماسک سه‌لایه معروفه. پوشش و پارچه و ماسک پارچه‌ای و اینا واقعا معلوم نیست چطور عمل کنه. شما سعی کن حداکثری عمل کنی، الان که ماسک جراحی اصل موجوده تو بازار :)
تازه همین جناب نمکی که موقع آمار صد نفر فوتی در روز، اومد تو تلویزیون و ماسکی که با پارچه‌ی پیژامه دوخته بود رو نشون مردم داد و گفت از اینا درست کنین، الان که آمار شده پونصد فوتی در روز، پیام داده که لطفا ماسک سه‌لایه بزنید!
دست ها
۲۳ آبان ۹۹ , ۲۳:۱۶

چقد خوب که به خیر گذشت

پاسخ :

ممنونم :) ان‌شاءالله برای همه به خیر بگذره.
هیـ ‌‌‌ـچ
۲۴ آبان ۹۹ , ۱۰:۳۶

اینا همونان که اگه روشون بشه میگن زمین تخته و خورشید به دور ما می‌چرخه، نه برعکسش!

من کتاب ۸۵۰ صفحه‌ای هم پیش اومده سیمی کرده باشم اما هزار و هزار به بالا رو نمی‌دونم می‌شه یا نه، اگه شدنی بود یه ندا بده آگاه شیم :)

پاسخ :

والا منم مدتیه دارم به زمین تخت فکر می‌کنم =)))
عه، پس شاید اینم بشه. اگه شد باشه میگم.
مهتاب ‌‌
۲۴ آبان ۹۹ , ۱۵:۲۶

پس این مدت برای همین نمی‌نوشتی؟ چون قرنطینه بودی؟ :دی

پاسخ :

آرههههه :) خوب شد گفتی، خودمم هنوز نفهمیده بودم علتشو =))
مریم بانو
۲۴ آبان ۹۹ , ۱۸:۳۳

حالا چرا میخوای سیمیش کنی؟

 

:)

 

 

پاسخ :

میگم که، جلدش شومیزه، مقواست، و صفحاتش هم بالای هزاره، نگه نمی‌داره و از هم باز میشه صفحات :)
مریم بانو
۲۴ آبان ۹۹ , ۲۰:۴۲

چه سوسولی بابا

 

کتابای من مفهومی از جلد و مقوا و سیمی براشون نااشناس:))

پاسخ :

سوسول آیا؟ واقعا سوسول آیا؟ خب کتابم نصفه بشه، شیرازه‌ش پاره بشه، چیکار کنم اونوقت؟ :)
خیلی هم خوبم :)
هـی وا
۲۶ آبان ۹۹ , ۲۳:۳۱

اینایی که میگن الکیه باید بهشون بگی بیا برو توو بیمارستان یا مثلا جایی که بیمارای کرونایی فوت کردن کار دفنشون رو انجام بده ببینم بازم میرن ؟ :|

خداروشکر کرونا رو با سلامتی پشت سر گذاشتید

پاسخ :

میگن هوا سرده، راستم میگن خب :)
ممنونم، بله این بارم در رفتیم، ان‌شاءالله همه سلامت باشن.
گلاویژ ...
۲۷ آبان ۹۹ , ۰۷:۰۷

خدا رو شکر:)

شیلد توی تابستون خیلی اذیت‌کننده بود خاطره‌ی خوبی ازش ندارم!

پاسخ :

مرسی (:
آره الان هم اذیت‌کننده است، منم فقط تو محل کار می‌زنم.
پا ییز
۳۰ آبان ۹۹ , ۱۰:۳۵

از داروخونه ماسک خریدم 

یه بسته نمدونم چند تا داره 

کارخونه ایه 

اونوقت سوار تاکسی شدم سر صبح برم سرکار، بخار تنفسهام بیرون ماسک دیده میشد!!!!!

ماسک سه لایه ی جراحی! 

پاسخ :

آره، ماسک فیک زیااااده!
داروخونه‌ها که من اصلا اعتماد ندارم. یه مرکز پخش هست، اون دفعه ماسک‌هاش خوب بود، از اون می‌گیرم.
پا ییز
۳۰ آبان ۹۹ , ۱۵:۳۸

میشه برای منم بگیری؟

پاسخ :

بذار این بسته‌ی جدید رو امتحان کنم، با بسته‌ی قبل فرق داره.
بعد چطوری بهت بدم؟ خودت مشهد نمیای؟ فلکه تقی‌آباده.
پا ییز
۳۰ آبان ۹۹ , ۱۸:۴۴

:|

عزیزم جاده ها بسته است 

فلکه تقی آباد بعدش ؟

از کجا فهمیدی اونجا ماسک خوب میدن؟ (جدی می پرسم)

پاسخ :

عه راس میگی. خب یعنی پست کار می‌کنه؟
اون سه تا تست رو از ماسک‌هاش گرفتم! البته یک بسته‌ی پنجاه تایی خریده بودم و خوب هم نمی‌بود نمی‌تونستم پس بدم. اون موقع هوا سرد نبود انقدر. الان این بسته‌ی جدید رو امتحان کردم، دو تا تست آتیش و آب رو قبول شد، ولی تو هوای سرد تو بیرون فوت کنم یه مهی تشکیل میشه جلو صورتم :| نمی‌دونم از خود ماسک رد میشه یا از منافذ کنار صورت و بالای بینی.
تقی‌آباد رو از ضلع سینما آفریقا بگیریم بریم جلو (تو خیابون کوهسنگی) به یه مغازه‌ی لوازم پزشکی می‌رسیم. اسمشو نمی‌دونم.
واران ..
۰۲ آذر ۹۹ , ۰۷:۳۲

چرا پست قبلیت پرید ؟!:|

الان من چطوری لینک کنم به پستت و حرفم بزنم ؟!:(

اصلا ذوق نوشتنم رو پروندی عامو :|:)

 

 

سلام 

آخه دیگه به چه ذوقی بنویسم و بگم ؟!

روزت بخیر خانوم کارشناس :*

 

پاسخ :

سلام :)
صبح شمام بخیر :)

شما بنویس، بگو یکی از دوستان یا همسایگان فلان گفت، من یاد فلان افتادم :) اصلا خواستی اسم ببر، ولی خب متاسفانه پست پریده دیگه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan