مونولوگ

‌‌

خاله بودن

 

برای امیرعلی کره‌ی جغرافیایی خریدم، برای خواهرش خونه‌ی اسباب‌بازی. چیزهای دیگه‌ای هم برای امیرعلی تو ذهنم بود، مثلا دایرةالمعارف، ولی خب کره گرفتم. دایرةالمعارف رو می‌دونم نمی‌خونه، گرچه از نظر من موقع خوندنش الانه. برعکس، خواهرش مطمئنم اگه سواد داشت حتما علاقمند بود به خوندنش. الان هر وقت میاد خونه‌ی ما (هفته‌ای چند بار) میگه خاله کتاب داستان نداری؟ هر دفعه هم به زور یه کتاب می‌گیره میره :| امروز میگم نه ندارم، میگه مطمئنم که داری :))) خیلی خیلی بلا و ناقلاست.

آقا من خودم عاشق کره‌ی جغرافیاییه شدم، نمی‌خوام بدمش به امیرعلی. بچه بودم آرزوم بود یه کره داشته باشم، بعد به نظرتون الان امیرعلی چقدر اینجور چیزا براش آرزوئه؟ آرزوهاش چی‌ان واقعا؟ خیلی توداره و هیچی بروز نمیده.

یه چیز دیگه، عروسک چرا اینقدر گرونه؟ آقا من شوکه شدم با قیمت عروسکا! صد و فلان؟ دویست و فلان؟ همون عروسکایی که دست‌وپاشونو تکون میدن و تو بچگی خودمون داشتیم؟ گند بزنن به... نمی‌دونم به چی، ولی گندش بزنن.

 

سقوط آلبر کامو رو صوتی گوش دادم، فک کنم همین‌طوری رایگان داده بود بهم فیدیبو. فهمیدم از اون کتاباست که اومده روم تاثیر بذاره و شاید زور بزنه افسرده‌م کنه. منم سرعتشو زیاد کردم و هم‌زمان کارای دیگه هم می‌کردم (مثلا وبلاگ می‌خوندم :)) یا می‌خوابیدم :)))) ) تا فقط کلیت کتاب بیاد دستم. کتابی نیست که بخوام توصیه کنم، ولی شاید بعدا خودم بخوام دوباره بخونمش.

 

  • نظرات [ ۶ ]
apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
۲۱ مهر ۹۹ , ۲۰:۵۱

چیه که گرون نشده باشه؟! از نظر من از کره استفاده نمیکنه و خیلی هم به اصطلاح تو ذوقش میخوره:/ واقعا نمی‌دونم توی این نسل چی میخواد در بیاد....

 

سقوط.. درموردش شنیدم و چند خطی هم ازش خوندم ولی کامل نه. ولی بیگانه عجیب قشنگ بود... تا چند هفته ذهنم رو درگیر خودش کرده بود.

پاسخ :

نه مطمئنم از کره خوشش میاد، خیلی کنجکاوه و اطلاعات عمومیش هم از هم‌سالاش بهتره. مثلا الان تو هفت سالگی به تماشای مستند خیلی علاقه داره. کتاب هم اگه کسی براش بخونه دوست داره، ولی خودش داوطلب خوندن نیست.

بیگانه هم شاید بعدا بخونم. ولی این کتابای با جو یأس رو با فاصله می‌خونم که تاثیر نذارن.
دست ها
۲۲ مهر ۹۹ , ۰۰:۴۴

ما که بچه بودیم مامانم برامون کره جغرافیا خرید... من یا اسم کشورا بازی میکردم و اینا... برادرم مثل توپ فوتبال شوتش میکرد. هر بچه ای هم میومد خونمون اولش با کره‌مون هیجان زده میشد و بعد از پیدا کردن ایران به شوت کردن مشغول میشد :|

گفتم اگه این صحنه رو دیدی شوکه نشی :))

پاسخ :

نه واقعا به این گزینه‌ها فکر نکرده بودم :))
البته همین پنج شیش تا کشوری که براشون آشناست رو بدونن کجاست و فاصله و جهت و اینا رو بفهمن کافیه فعلا :)
مریم بانو
۲۲ مهر ۹۹ , ۱۵:۴۷

چه خاله ی مهربونی:)

 

خاله های من بچه هاشون ازم بزرگترن دوتا مجرد موندن که یکیش 20 سالشه یکی دیگه 6 ماه بزرگتره ازم

 

به ندرت برام چیزی میخره بخره هم انتظار جبران داره:/

 

 

پاسخ :

من اتفاقا یه خاله‌ی سخت‌گیر و بداخلاقم :دی

خب این بنده خداها که دیگه نباید چیزی واسه‌ت بخرن، شما خانوم دکتری باید واسه‌شون بخری :))) دیگه ما خاله‌ها تا کی هی باید خواهرزاده‌ها رو ساپورت کنیم؟ 😁
هـی وا
۲۳ مهر ۹۹ , ۰۸:۵۹

بچه های الآن خیلی خوشبحالشونه خداییش

ما اینقد میگفتیم فلان چیزو میخوایم که دیگه وقتی برامون میگرفتن هیچ میل و رغبتی نداشتیم براش :|

الآن همه چی دارن ماشالله همه بچه ها خداروشکر

پاسخ :

آره از این نگاه همین‌طوره. ولی اینم بود که ما چون امکانات زیادی نداشتیم، وقتی یه چیزی واسه‌مون می‌گرفتن از ذوق می‌رفتیم تو آسمون هفتم :))
مریم بانو
۲۳ مهر ۹۹ , ۱۵:۵۲

چه ربطی داره خب:)

 

ادم وقتی خاله میشه باید به نحو احسن مسئولیتشو انجام بده :)))

 

من یادمه بچه که بودم میرفتم خونه خاله هام میگفتم غذا چی درست کنن برام:))

 

الان چی؟ عیدی ام به آدم نمیدن میگن به بزرگ ها هیچی تعلق نمیگیره!

 

 

پاسخ :

اصلا می‌دونی چیه؟ تقصیر ما خاله‌هاست که خواهرزاده‌ها رو بدعادت کردیم! مسئولیت کدومه؟ نحو احسن چه صیغه‌ایه؟ =))
من که هیچ یادم نمیاد خاله‌هام لوسم کرده باشن. البته اینکه در کشورهای مختلف زندگی می‌کردیم هم بی‌تاثیر نبوده :)))
life around me
۲۴ مهر ۹۹ , ۲۱:۳۷

من فکر میکنم اگه قرار بود عمه یا خاله بشم عمرا دلم میومد چیزی برا خواهر یا برادرزاده هام بخرم و همه چی رو واسه خودم نگه میداشتم:)))

پاسخ :

فک می‌کنی، حالا بذار عمه بشی، هی دلت می‌خواد همه چی بخری بدی بهش :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan