مونولوگ

‌‌

نمی‌دونم تو این دانشگاه‌ها چی یاد بچه‌های مردم میدن!

 

چند روز پیش با خواهرم تو مطب دکتر بودیم که یه خانوم جوون و شیک و پیک اومد تو و با لحن طلبکارانه به منشی گفت من از این خانوم جلوترم، اول به من نوبت بدین (اشاره به خانوم کناریش) و با همین اولین حرکت کلی ادعا و تفاخر به سر و روی همه پاشید. بعد که منشی بهش گفت کارت بکش، پنج شش بار با دو تا کارت مختلف کارت کشید و هر دفعه به جای چهل و نه هزار و هفتصد تومان، چهل و نه میلیون و هفتصد هزار تومان می‌زد و دستگاه خطا می‌داد! چند بار خواستم برم بهش بگم اشتباه می‌زنه، ولی یاد یه خاطره‌ی بد افتادم و بیخیال شدم.

چند روز پیش‌ترش هم داشتم از غرفه‌های کتاب مترو برای خواهر/برادرزاده‌هام کتاب می‌خریدم. تخفیف خورده بود و دونه‌ای سه تومن شده بود! (واقعا سه تومن بود!) هشت تا برداشتم و دادم به فروشنده که دختر جوانی هم‌سن‌وسال خودم بود، شمرد، گوشیش رو درآورد، ماشین‌حساب رو باز کرد (تا همین‌جاش فک من افتاده بود و به زور با دست نگهش داشته بودم)، بعد نوشت 3+3+3+3+3+3+3+3، بعد باز شمرد ببینه چند تا 3 نوشته، بعد گفت میشه 24 تومن! در اینجا بود که دیگه اختیار فک از کف دادم و خرده‌ریزه‌های دندونامو از رو زمین جمع کردم اومدم بیرون از مترو.

 

سخنی با دردانه: دردانه، دلبندم، دردانه‌ی مامان و بابات، قبول دارم بسیاری از کارها می‌تونه مجازی بشه و خیلی هم خوب است و اینا، ولی بدان و آگاه باش، اگه یک کاره‌ای هم بشی تو مملکت، بازم گره این مشکل باز نخواهد شد، چون تصمیم‌گیرنده که یک نفر نیست. کار انقلابی می‌خواهد، کار انقلابی!

 

بچه‌ها راهی برای پاک کردن لکه‌ی الکل از روی کیف سراغ دارید؟

 

  • نظرات [ ۱۵ ]
** گُلشید **
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۱:۳۳

از اون 3++3+3+3...من فکم افتاده هنوز نتونستم جمعش کنم، خودت چجور جمعش کردی به منم بگو😅

پاسخ :

من با جارو خاک‌انداز :دی
غریبه ‌‌‌‌
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۱:۴۰

رنگ کیف رو نبرده باشه؟ 😧

فقط دیدم رنگ رو میبره نمیدونم لکه اش چجوری میشه

پاسخ :

آره، شایدم برده باشه.
اولش چون لک سفید پررنگی بود، کم‌کم کمتر شد و به رنگ اصلی کیف (طوسی) نزدیک‌تر شد. واسه این فکر کردم شاید لکه.
واران ..
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۱:۴۲

در ادامه فرمایشتون به دردانه شما و  شباهنگ خودم :))

اگر ایشالا  کاره ای شدین تو این مملکت ، قبل اینکه همه آزمون ها رو مجازی کنید قبلش گوشی و همه امکانات رو در اختیار دانشجوهای قرار بدین که مثلا لپ تاپ / گوشی  ندارند و یا خرابه و خوب کار نمیکنه :) اینترنتم کلا رایگان کنید :)

بعد اگر عمری بود دست منو هم یه جا بند کنین :)))

 

 

 

+

سلام

ولی یه  سوال ؟

عامو نوع جنس کیف تون رو مشخص میکنین ؟!:)

ممنونم 

 

++

راستی شما دعوت شدین چرا شرکت نکردین تو  مهمونی بیانی ها:))) 

 

پاسخ :

سلام
آره اینا زیرساخت‌هاشن.

فروشنده گفت چرمه، من تو کیف نمی‌تونم خوب تشخیص بدم.
رنگشم طوسیه.

بله، دیدم، سعیمو می‌کنم، کما اینکه دارم سعیمو می‌کنم چالش نامه به صد سال آینده رو هم بنویسم. اما اگه موفق نشدم بخشش باشه دیگه :)) [یه اصطلاح وطنی!]
Reyhane R .
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۴:۰۴

یه سوال پیش اومد برام.چرا ۴۹۵۰۰ رو پنجاه تومن نمیکردن؟😁 

در مورد زیر ساخت ها تو همین آموزش مجازی مدرسه ها که هیچی سرجاش نیست.پارسال خوب میگیم یهویی شد و کرونا اومد و غافلگیر شدن و فرصت نبوده.امسال چی؟ باورت میشه این برنامه شاد که اینهمه میگن رو ما هنوز بعد هفت هشت ماه نتونستیم یه بار مثه آدم استفاده کنیم.

حالا اگه قرار بود یه برنامه یا نرم افزار جامع برای س پ ا ه یا کله گنده ها  ینویسن و طراحی بشه بهترین ها رو طراحی میکردن.ولی اینجا چون مردم باید استفاده کنن مهم نیست کیفیتش.عجیب نیست که تو این مملکت با اینهمه نیرو و استعداد و نخبه یه برنامه و نرم افزار درست درمون ایرانی برای آموزش نداشته باشیم؟!

پاسخ :

چهل و نه و پونصد نه، چهل و نه و هفتصد! اتفاقا خانومه به منشی گفت پنجاه بکشم؟ معلوم بود می‌خواد کارشو راحت کنه، منشی گفت نع :)) ظاهرا منشی هم می‌خواست روشو کم کنه 😁
اینکه چرا کلا رند نمی‌کنن، چون سهم بیمه رو کم می‌کنه، بقیه‌شو میگه کارت بکش. حالا واسه هرکی یه مقداری میشه. یکی دیگه ۳۶۶۰۰ شد. بخواد همه‌ی اینا رو رند کنه که جرمه اصلا!

کار انقلابی نیاز است خواهر، کار انقلابی! :))
مریم بانو
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۴:۰۷

لکه استون هم از شلوار پاک نمیشه!!

 

خواستم اطلاع رسانی کنم بقیه مثل من سینه سوخته نشن:/

پاسخ :

عهه! خوب شد گفتی :))

مهتاب ‌‌
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۴:۴۰

آخی.... اون دختره به نظرم تو شرایط روحی خوبی نبوده احتمالا. و الا همچین اشتباهی از آدم طبیعی بعیده.

پاسخ :

آره، این احتمال هم هست. هی عدد رو می‌زد، رو صفراش مکث می‌کرد، بازم اشتباه می‌زد.
دُردانه ‌‌
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۵:۵۸

تسنیم عزیز، امروز از یه جایی تماس گرفتن گفتن پایان‌نامه‌تو پرینت بگیر، سیمی کن با پست بفرست تهران که ما هم با پیک بفرستیم خونهٔ داور. اون لحظه من داشتم به این فکر می‌کردم که آیا هنوز خبر اختراع ایمیل به گوش اینا نرسیده یا دارن شوخی می‌کنن؟ پرس‌وجو که کردم دیدم دوست اصفهانی و دوست شمالی و سایر دوستان نیز از اقصی نقاط میهن پهناورم ایران به همین سبک و سیاق کارشونو فرستادن. اونجا بود که رفتم جلوی آینه و به خودم گفتم آیا تو بودی که می‌گفتی دفاع‌ها رو مجازی کنن؟ اینا هنوز به ایمیل ایمان نیاوردن اون وقت تو داری از تدریس و مصاحبه و دفاع آنلاین سخن می‌رانی؟

 ضمن اینکه پرینت صفحه‌ای هزار تومنه و هزینهٔ سیمی کردن و پست هم هست. و تأخیر دو سه روزهٔ پست. درک نمی‌کنم چرا چنین هزینه‌ای رو باید متحمل شم وقتی میشه ایمیل کرد و همون موقع رسوند دست داور.

+ آره زیرساختشم باید تأمین بشه. من اگه کاره‌ای بشم، اول برای بچه‌ها یه گوشی ارزون می‌سازم که امکاناتش در حد نصب همین اپلیکیشن باشه. ینی لزومی نداره بیست مگاپیکسل دوربین و ۱۲۸ گیگ حافظه داشته باشه. یه گوشی معمولی که همه بتونن بخرن و کار آدمو راه بندازه. گوشی رو با برند دردانه روانهٔ بازار می‌کنم و سپس همه چیو مجازی می‌کنم :|

پاسخ :

شاید استاده نمی‌تونه یا دوست نداره تو کامپیوتر یا لپ‌تاپ بخونه، بعد نمی‌تونه یا نمی‌خوادم که خودش پرینت کنه، همچین پروسه‌ی عجیبی رو راه انداختن. شایدم اصلا یادشون نبوده، یادآوری می‌کردی وجود ایمیل رو :)

+ خدا کنه یک کاره‌ای بشی، البته همه‌ی دردانه‌ها. شاید نسل دردانه‌های مسئول بتونن یه تغییر خوب ایجاد کنن :)
دُردانه ‌‌
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۶:۲۲

بنده معتقدم استاد یا باید خودشو همگام با تکنولوژی و دانشجو، به‌روز کنه، یا این کارها رو بسپره به جوانان تحصیل‌کردهٔ بیکار و خودشو بازنشست کنه. بحث ارجاع که میشه انتظار دارن دانشجو به مقالات ۲۰۲۰ جهانی ارجاع بده کارشو ولی تو ارسال باید با اسب و چاپار کارمونو بفرستیم خدمتشون. 

البته من استاد پیر و به‌روز هم دارم که با انگشتای لرزون و لاجون پیام واتساپ جواب میده.

ضمن اینکه هر استادی بابت راهنمایی‌هایی که نمی‌کنه پول می‌گیره. که صرف تحقیقات بشه. جای دوری نمیره یه کم از اون پولو صرف پرینت کنه. هر چند، هزینهٔ پرینت مفت هم باشه من به‌لحاظ محیط‌زیستی همیشه زورم میاد چیزی رو چاپ کنم. جزوه‌هامم همیشه تایپ می‌کردم.

پاسخ :

اعتقاداتت منطقیه. من خیلی شنیدم که دانشجو شاکیه که استاد پول می‌گیره، خیلی کم کار می‌کنه، بیشترین اعتبار رو هم از کارای دانشجو کسب می‌کنه. واقعا چه سیستم لج‌درآوریه!

من ولی کتاب کاغذی دوست دارم.
آسـِ مون
۰۷ مهر ۹۹ , ۱۹:۳۶

سلاااام

بله سراغ دارم

البته کامنتا رو نخوندم شاید گفته باشن

من یه کیف چرمی زرشکی_چرم مصنوعی :دی_ رو با الکل به فنا دادم اینقدر لکه های سفید زد.. ولی با یه دست واکس بی رنگ شد عین روز اولش^_^حتی بهتر

پاسخ :

سلام
واقعا؟ اگه بشه که عالیه، حتما امتحان می‌کنم :)
ممنون :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۷ مهر ۹۹ , ۲۰:۵۰

در ادامه بحث مجازی شدن همه چیز؛ یه سری اساتید هستن می‌شینی براشون ایمیل میز‌نی چون راه ارتباطی دیگه‌ای تو سایت نیست. در حالی که پشت سیستم خشک شدی تا جوابت رو بده، دوستت میره از نزدیک در اتاق استاد که آقای استاد فلانی ایمیل داده و کارش گیر شماست و ایشون می‌فرمایند که من ایمیل چک نمی‌کنم این شماره‌م بگو زنگ بزنه! و من واقعا نمی‌فهمم پس چرا اون آدرس رو میذاره رو سایت؟؟

جدای از اینکه هر جا نیازه مجازی کنید ولی نه همه چیز رو. من دلم می‌گیره:-(

پاسخ :

اون ایمیل کلاس کاره :))
تو ایران نمی‌دونم چرا انقد مهجوره این روش ارتباطی، درحالی‌که بقیه‌ی دنیا خیلی استفاده می‌کنن.

حالا من اگه یه کاره‌ای شدم، میگم واسه حورا کلاس حضوری تشکیل بدین حداقل =)))
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۷ مهر ۹۹ , ۲۱:۲۱

دمت گرم، هم‌کلاسی‌هام هم باشن تنهایی حوصله‌م سر نرهD:

پاسخ :

حالا چون شمایی، دو سه تا از هم‌کلاسی‌هاتم استثنا قائل میشیم =)
life around me
۰۷ مهر ۹۹ , ۲۲:۰۳

فکّم تسنیم،فکّم😂😂😂

یعنی مورد دومی شاهکار بود بخدا!!!!!!🤣🤣

پاسخ :

واسه هر کی تعریف کردم از تعجب شاخ درآورده :)))
واران ..
۰۸ مهر ۹۹ , ۰۴:۳۷

من کی هستم ببخشم من تصور کردم شما پست رو ندیدین برای همین اون کامنت رو نوشتم :)

هر جور راحتی عزیزم ❤😘

 

 

+

 

سلام 

منم واکس رو دیدم گفته بودند ولی چون مطمئنم نبودم نگفتم :)

 

پاسخ :

سلام :)
نفرمایید، لطف کردی دعوتم کردی بازم سپاس :)

حالا امتحان کردم میام نتیجه‌شو میگم که مطمئن بشی :)
البته به نظرم اگه خودت رو کیف خودت الکل بریزی بعد امتحان کنی اطمینانت محکم‌تر بشه 😂🤣😂
پا ییز
۰۸ مهر ۹۹ , ۱۲:۵۱

خانم کناریش چیزی نگفت؟

راست می گفت خانمه؟ 

پاسخ :

نه منم تعجب کردم چیزی نگفت.
البته من سرم تو کار خودم بود، با حرف خانمه توجهم جلب شد، دقیق نمی‌تونم بگم که حتما دیرتر اومده بود یا زودتر.
دخترِ بی بی
۰۸ مهر ۹۹ , ۲۳:۰۳

اینارو باید تو مقطع ابتدایی یادمیگرفتن

دانشگاه خیلی دیره

:)

پاسخ :

آره، ولی ما زورمون می‌رسه هی به دانشگاه گیر بدیم فقط :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan