مونولوگ

‌‌

برده‌داری نوین :/

 

نمی‌دونم واقعا چرا حرفم نمیاد o_O

الان اومدم یه مشورت بگیرم. امروز رفتم یه جایی مصاحبه‌ی کاری (که لطف می‌کنید و نمی‌پرسید دقیقا چه کاری!). گفتن سه ماه آموزشی باید بیای و بعدش پنج سال تعهد محضری برای کار باید بدی به علاوه‌ی صد تومن سفته و تازه چون ایرانی نیستی، قرارداد نداری و حق العملی باید کار کنی که تو شرایط کرونا ممکنه بشه کلا دو شیفت در ماه یا کمتر یا بیشتر، ولی بعد کرونا ممکنه بسته به کیفیت کارت هر روز هم بگیم بیای. در کل حقوقش به نظر خوب میاد و مثلا اگه هر روز کسی بره ممکنه تا ده تومن هم بشه حقوقش، ولی خب مسلما تا ده بیست نفر نیروی استخدامی با حقوق ثایت دارن، نمیگن غیراستخدامی بیاد که و این حقوقی که برام ترسیم کردن دور از واقعیته قطعا. ولی حالا نصفش یا حتی یک سومش، برای نصف یا یک سوم ماه هم خوبه. بعد از طرفی اینم هست که برای من به راحتی کاری تو این بازار پیدا نمیشه. فقط همین تعهد پنج ساله منو ترسونده. از تصورم خارجه تقریبا که پنج سال تو یه شرایط باشم. من حسم اینه که بیشتر از دو سال جایی دووم نمیارم، حالا خوب باشه یا بد، زود از کار تکراری زده میشم و دو سال رو هم دارم لطف می‌کنم میگم :)) مامان تصمیم رو به خودم سپردن، آقای هم گفتن چه خبره پنج سال برده‌ی اونا بشی؟ ولی می‌دونم اگه بخوام برم جلومو نمی‌گیرن. حالا من همین‌طور بین ویژگی‌های خوب و بد این کار موندم. البته هنوز اونا قطعی نگفتن که منو می‌پذیرن یا نه، ولی گفتن احتمالش زیاده که زنگ بزنن. بالاخره نیروی نیمکت ذخیره که هزینه‌ای براشون نداره و همیشه یدکیشون هم تامینه، چرا نخوان؟

شما اگه جای من بودین چه تصمیمی می‌گرفتین؟

 

  • نظرات [ ۱۴ ]
من ...
۳۱ شهریور ۹۹ , ۲۳:۱۰

سلام خوبی‎(:‎

پنج سال تعهد یعنی اگر زودتر خواستی قراردادت رو لغو بکنی باید خسارت بدی؟

نقش اون سفته ها چیه؟

پاسخ :

سلام خوبم :)
بله باید خسارت بدم :) پرسیدم به چه صورت توضیح نداد. بعد گفتم حالا اومدیم و یه شرایط فورس ماژوری پیش اومد. گفت من اینجا در نقش مدیریت تصمیم می‌گیرم که آیا شرایط شما رو بپذیرم یا نه.
سفته‌ها هم پرسیدم گفت برای صدمه‌ی احتمالی به دستگاه‌هاشونه و همین‌طور عدم پایبندی به تعهد پنج ساله. گفت نه اینکه صد تومن بخوان ازم بگیرن در برابر عدم تعهد، به میزان لازم فقط :))
عارف قهرمانزاده
۳۱ شهریور ۹۹ , ۲۳:۱۲

واقعا چقدر تصمیم گیری به جای دیگران سخت است

پاسخ :

به جای خودمونم سخته حتی!
دست ها
۳۱ شهریور ۹۹ , ۲۳:۱۷

قرارداد نداری یعنی بیمه و اینا هم نداری؟ یه کم عجیب نیست؟

من جای تو نیستم و شرایطت رو نمیدونم ولی اگه کار مشابه با این حقوق برات سخت پیدا میشه میتونی آزمایشی بری و تو این سه ماه هم با شرایط کارشون و بقیه همکارا آشنا بشی ببینی میتونی و میخوای 5 سال اونجا بمونی؟ و هم اینکه تو این فاصله باز دنبال کار بگردی. 3 ماه مدت زمان خوبیه برای تصمیم گیری. از خود نیروهای اونجام میتونی راهنمایی بگیری.

پاسخ :

نه، من هرجایی کار پیدا کنم بیمه ندارم. بقیه استخدامی‌هاشون دارن احتمالا.
با این حقوق که اصلا فکر نکنم پیدا کنم. ولی این تعهد رو قبل از شروع دوره‌ی آموزشی می‌گیرن. یعنی حتی فرصت اینم ندارم بفهمم دقیقا کارش چیه و آیا علاقه دارم بهش یا تنفر! کارش از رشته‌ی من پرت نیست، ولی جدیده به‌هرحال و من همین‌طور موندم!
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۳۱ شهریور ۹۹ , ۲۳:۳۵

من با بازار کار وشرایط و ... آشنایی کاملی ندارم! اما ۵ سال رو برای هر کاری نمی‌تونم بپذیرم! این بستگی داره کار و محیط کار و شرایط و .. چطور باشه تا بتونم ۵ سال رو بپذیرم!

پاسخ :

آره، ممکنه یه کاری باشه حتی حاضر باشی ده سال کار کنی، ولی اینو اولش که نمی‌دونه آدم. واسه همین خیلی سخته قبول شرطش.
مهتاب ‌‌
۰۱ مهر ۹۹ , ۱۰:۳۰

یه کار جدیده؟ یعنی از قبل کارمند ندارن بتونی ازشون شرایط کار رو بپرسی؟ اگه کلا هیچ راهی برای فهمیدن دقیق شرایط کار وجود نداره، تعهد دادن برای همچین چیزی به نظرم عقلانی نیست. حتی اگه حقوقش دو برابر اینی که گفتی باشه.

 

ولی خداوکیلی خیلی بی‌شعورن که قبل دورهٔ آموزشی تعهد می‌گیرن. دقیق نمی‌دونم، ولی حس می‌کنم این کارشون غیرقانونیه. بعدم خود سه ماه آموزشی اگه بدون حقوق باشه که رسما بیگاریه.

پاسخ :

نه جدید نیست، ولی من اصلا دسترسی ندارم به نرس‌هاشون که بخوام چیزی بپرسم.
خب تعهد رو اصلا برای همین می‌گیرن که بعد آموزش ما نذاریم بریم یه جای دیگه کار کنیم :دی بعد به این منظور باید اولش بگیرن. ولی کاش میشد حداقل یک هفته می‌رفتیم بعد انتخاب می‌کردیم بمونیم یا نه.
ولی به نظرم منطقیه که برای آموزش حقوق ندن! آخه همین آموزش رو جای دیگه بدون تعهد کاری بخواد برگزار کنه، چند میلیون هزینه می‌گیره از مهارت‌آموز.
مهتاب ‌‌
۰۱ مهر ۹۹ , ۱۵:۳۳

خب، خیلی تخصصی شد. چون من از آموزش یه چیزی مثل آزمایشگاه تو ذهنم بود که آموزشش معمولا یه ماهه است و برای آشنایی با روال و دستگاه‌های خاص هر آزمایشگاه، چون اصول کلی یکیه.

 

ولی به نظر من منطقی نیست از آدمی برای کاری که نمی‌دونه دقیقا چیه، تعهد بگیری.

پاسخ :

نه، اون یه‌جورایی دوره آزمایشی محسوب میشه نه آموزشی.

دقیقا، منطقی نیست! البته کار کلی که مشخصه، ولی اینکه بعد از آشنا شدن و انجام دادن آدم مایل باشه بهش یا نه فرق می‌کنه :(
آسـِ مون
۰۱ مهر ۹۹ , ۲۳:۱۶

 

سلاام خوبی؟

100هزار تومن دیگه؟

پاسخ :

سلام :)
o_O
به نظرت با صد هزار تومن چطور می‌خواد خسارت احتمالی دستگاه‌ها و اینا رو جبران کنه؟ :))
صد میلیون تومان تمام :)
پا ییز
۰۲ مهر ۹۹ , ۱۰:۱۹

خیلی خلی 

چون هر رورز هفته که نیست که 

پاسخ :

متوجه نشدم. یعنی اگه نرم خلم، یا اینکه دارم بهش فکر می‌کنم خلم؟
پا ییز
۰۲ مهر ۹۹ , ۱۶:۳۶

اگه نری خلی 

میگی دووم نمیارم پنج سال برم میگم خیلی خلی، پنج سال هر ردز که نمی خوای بری که 

تابلو 

تازه فکر کردی کرونا به این زودی ها میره که ساعت کاریت زیاد بشه؟ نه خیر

پاشو برو فس فس هم نکن

پاسخ :

منظورم این نبود که از زیادی کار دووم نمیارم، منظورم این بود پنج سال فکرم درگیر یه مجموعه باشه و بهشون متعهد باشم که حتما براشون سال بعد و بعد و بعد و بعد هم کار می‌کنم دووم نمیارم، حتی اگه بگن سالی یه شیفت!
پا ییز
۰۲ مهر ۹۹ , ۱۶:۳۹

آهان الان معلوم نیست چکاری می خوای انجام بدی یعنی؟ 🤔

کلی اش را هم نمیگن؟ کلی ش را بگن کافیه به نظرم

پاسخ :

چرا میگم کار کلی معلومه، ولی اینکه من برم خودم با جزئیات انجام بدم ببینم آیا علاقه‌ای بهش دارم یا نه مبهمه.
آره، ظاهرا کافیه. ولی برای من که از کارهای قبلیم زده شدم و اومدم بیرون کافی نیست :)
غریبه ‌‌‌‌
۰۲ مهر ۹۹ , ۱۹:۰۸

من که تجربه و اطلاع کافی ندارم فلذا سکوت میکنم

 

فقط میگم من هم چند ماه قبل دقیقا به دلیل تعهد و سفته 40 میلیونی یه شغل نسبتا خوب رو نرفتم.چون برام عجیب بود برای کارآموز و هنوز هیچی نشده انقدر سفت و سخت بگیرن. الان که دیدم گفتی معموله به تجربیاتم اضافه شد :) 

پاسخ :

منم واقعا نمی‌دونم معموله یا نه، ولی میگم از نظر من منطقیه :)

من اگه حداقل مطمئن بودم به کارش علاقمندم اینقدر تردید نداشتم، حتی با وجود تعهد و اینا.
پا ییز
۰۲ مهر ۹۹ , ۲۲:۲۶

وخ یره 

کارای ما و شما دیگه سر و تهش معلومه دیگه 

سوسول بازی درنیار دخترم 

من خودم بدونم واحد دیالیز و دمپایی دار نمیرم برام کافیه 

پاسخ :

آخه من سوسولم، چیکار کنم 😊
پیـــچـ ـک
۰۶ مهر ۹۹ , ۲۰:۲۱

سلام

من فقط این وسطه یه سوال دارم: واحد دمپایی دار ینی چی؟!

 

 

اگه قصدت همیشه کار کردنه به نظرم برو. کرونا تا چهار پنج سال دیگه هست انگاری. اون روز دکتر دخترم میگفت.

پاسخ :

سلام از ماست :)
از اینورا :)

نفهمیدم منظورتونو، واحد دمپایی‌دار؟ 🤔

کرونا که نابود نمیشه کلا، منظور رفع محدودیت‌های ناشی از کرونا بود، بیشتر هم محدودیت سفر.
پیمان کرامتی
۰۶ مهر ۹۹ , ۲۱:۳۵

والا من 6 سال رفتم ارتش الانم اومدم بیرون

اب از اب تکون نخورد

اگه کار دوس داری یا علی بگو اغاز کن

پاسخ :

منم الان میگم چهار ساله فارغ‌التحصیل شدم، مثل باد گذشت و نفهمیدم. این پنج سالم شاید همین‌طور باشه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan