مونولوگ

‌‌

نترسین، تا اینجا که دردش از آنفلوآنزا کمتر بوده

 

لباسهامو از دیروز که پهن کردم هنوز جمع نکردم. تو آفتاب سوختن. حالم خوش نیست، یعنی ناخوشم. صبح به زور خودمو کشوندم آشپزخونه و ظرفا رو شستم. همه مریض شدیم. من قفسه ی سینه مم درد میکنه، میترسم جدی جدی کرونا باشه. کلاسمو کنسل کردم. وقت دندونپزشکی فردا رو کنسل کردم. البته حالم اونجوری نیست که نتونم برم، ولی خب اگه کرونا باشه فاتحه چند نفری رو میخونم. امروز تازه استاد میخواست به بچه ها شیرینی بده، یعنی بستنی. خوب شد نمیرم، خوشم نمیاد کسی شیرینی بده، کلا با شیرینی دادنی که طرف تو معذوریت باشه مخالفم؛ غیر اونم موافق نیستم.

امروز صبح دو بار رفتم تو حالت فکر که اگه چند روز دیگه، اونم بر اثر کرونا بمیرم چی؟ واقعا هیچی. هر چی آرزو بوده، هر چی برنامه بوده، هر چی پتانسیل بوده و هست، همه خاک میشه. از اینم جون سالم به در ببرم، بالاخره یه روز این اتفاق میفته. آرزوهای ما که تمومی نداره. که یه روز پاشیم بگیم از الان به بعد من آماده ام که مرگ بیاد منو ببره.

امروز کلی غیبت کردم، گریه کردم، حتی اسرار کسی رو افشا کردم. البته پیش کسی افشا کردم که بهش مربوط بود و ممکن بود از سمت طرف آسیب ببینه. ولی بعد فهمیدم به چند نفر دیگه که خیلی بهشون مربوط نبوده هم رسیده. خدا بگم این ارتباطات مجازی رو چیکار کنه، من مریض افتادم تو خونه، بازم قادرم آبروی بندگان خدا رو در سراسر ممالک اسلامی و غیراسلامی ببرم :|

چند دقیقه پیش همینطور که افتاده بودم رو مبل، به مامان میگفتم الان دوست داشتم یکی منو میبرد یه جای سرسبز، علفزار، سایه، نسیم، چایی، صدای پرنده، جوی آب، زیرانداز راحت، تنها میبودم، چایی میخوردم و از نسیم لذت میبردم و استراحت میکردم. بعد کمی مکث کردم ببینم مامان اینا رو دلش نمیخواد؟ باز گفتم به نظرتون تو بهشت اینا رو بهمون میدن؟ گفتن چیا رو؟ گفتم همینایی که گفتم دیگه. گفتن من چمدونم تو چی گفتی! انقد خندیدم که نگو. بعد رفتم تو فاز فلسفی، گفتم این دنیا همه ش رنجه. هیچ هیچ راحتی ای نیست که رنج باهاش نباشه. اصلا آیه ی قرآنه، ان مع العسر یسری. یه کم فکر کردم دیدم دارم اشتباه نطق میکنم. باز از رو نرفتم و ادامه دادم: البته قرآن برعکسشو میگه. میگه همراه و همزمان با هر سختی ای آسونی هست. فک کنم معنیش اینه که کلا اون چیزی که هست و شماها توش شناورین، رنج و سختیه، حالا واسه اینکه خیلی سخت نگذره، یه چند واحد آسونی هم همراهش هست. (تفسیر به رای، وای بر من!)

اینجا دیگه از منبر اومدم پایین. دندونامو رو هم قفل کردم و از شدت درد دستهام با صدای بلند و پرفشاری گفتم وای خدایا شکرت. از اون تشکرا بود دیگه D=

 

  • نظرات [ ۱۳ ]
^_^ khakestari
۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۶:۵۶

عه تسنیم خوبی الان؟

خب کاش بری درمونگاه.....علائمت الان چیاست؟

باید بری دکتر......

 

نگران شدم :( مراقب خودت باش

پاسخ :

حالم که اصلا خوب نیست. مامان و داداشم که حالشون بدتر بود رفتن دکتر، چند تا قرص و آمپول مسکن داده که خودمم تو خونه دارم مسکن میخورم.
علائمم همه چی :) سردرد، بدن درد شدید، جوری که نمیتونم بخوابم و بشینم و... دستام از آرنج کانه (ببخشید) باسنیه که آمپول عضلانی گاوی خورده باشه 😁😂😆 گلودرد، درد قفسه سینه، اندکی اسهال، تب 38/4 درجه، لرز، تک سرفه های خشک،...
حالا تشخیصتون چیه خانم دکتر؟ :)

نگران نباش، مقصد همه یه جاست D=
پا ییز
۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۸:۰۵

از اینم جون سالم به در ببرم، بالاخره یه روز این اتفاق میفته.

 

 

 

دقیقا می خواستم همینو بگم 

آیه قرآن میگه 

لقد خلقنا الانسانَ فی کبد 

برای همین فکر کنم تفسیر به رای  نباشه 

مایعات زیادی بخور 

تب سنج دارین؟

 

خوبی؟

مواظب خودت باش

پاسخ :

عه راس میگی، چه آیه ی خوبی رو یادم آوردی :)

از این ترمومترهای جیوه ای دارم.

نه، خوب نیستم :)
باعشه :)
فاطمه م_
۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۹:۰۴

با این علایمی که گفتی احتمال زیاد همون کروناس :))

مراقبت کن، دیدی بهتر نشدی خودتم دکتر برو حتما، خب؟

پاسخ :

واقعا؟ :)))
من اگه برم میگم واسه م آزمایش و سی تی بنویسه. تست کرونا که فک نکنم به ماها برسه، همون آزمایش خون شاید بدم. بعد اگه مطمئن شدم کروناست، میام رو به قبله واسه خودم یه جا پهن میکنم، دراز میکشم تا ملک الموت بیاد :))) آخه یکی نیست بگه حالا گیرم فهمیدی کروناست، میخوای چیکار کنی؟
ارکیده ‌‌‌‌
۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۹:۲۰

خوب استراحت کن

به چیزای بدم فکر نکن :*

پاسخ :

کاش استراحت ممکن بود. ممکنه ها، ولی بالاخره زندگی نیاز به خوردن و شستن و رفتن داره و اینام زحمت داره :)
باشه عزیزم :)

فاطمه م_
۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۹:۵۴

گویا از رو همون سی‌تی هم میشه فهمید خیلی وقتا.

آقا خب چهار تا دارو بهت میدن زودتر خوب شی. این همه آدم کرونا گرفتن خوب شدن. حالا ایشالا که این کرونا نباشه البته :)

دور از جونت :-*

پاسخ :

آره، واسه همین میگم سی تی. آزمایشم منظورم تست کوید 19 نیست، CBC و CRP و ایناست.
اگه دارو داشتن واسه ش که این شور محشر به پا نمیشد که. یه سری دارو که واسه ایدز و آنفلوآنزا و فک کنم مالاریا و اینا بود رو اون اوایل گفتن تاثیر مثبت داره روش. بعد باز عوض کردن حرفشونو گفتن نه بابا، هیچم اثر نداره. یا اون اوایل میگفتن هرکی یه بار بگیره خوب شه دیگه نمیگیره. یه مدت بعد تکذیب کردن گفتن چرا میگیره. باز چند وقت پیش دوباره گفتن نه اشتباه گفتیم، دوباره نمیگیره :| اینا که میگم گزارشات و موضع گیری های ایران و وزارت بهداشت نیستا، مال whoئه. خلاصه انقدر بیماری جدید و اطلاعات در موردش کمه که ما اگه بستری بشیم احتمالا بیشتر موش آزمایشگاهی هستیم. البته مشکل از اونا نیست، شرایط همینه دیگه.
^_^ khakestari
۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۰:۱۴

حالا تو نمیخواد خیلی سالک طوری بشی و بشتابی به سمت مقصدت :| بنشین لب جوی و گذر عمر ببین فعلا

 

+ایشالا بهتر بشی....از حال خودت بی خبر نگذار ما رو 

 

پاسخ :

=)))) خیلی خوبی خاکستری جان :)

دستام انقد درد میکنه که میگم شاید به زودی دیگه نتونم چیزی بنویسم حتی :|
داداشم میگه فقط دستات؟ وقتی به پاهاتم برسه تازه دردو میفهمی، وقتی به پشتت به تمام بدنت برسه! میگه وقتی نتونستی به پوست خودت انگشت بزنی بعد دردو میفهمی. انگار بدنت سوخته باشه!
^_^ khakestari
۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۱:۴۹
نگران نباشیااااا
پسرعمه ام گرفت خوب شد
ببین سی تی کرد اون و فهمید بعدش رفت دکتر بهش دارو داد.قرنطینه خانگی کرد خودش رو
فقط خیلی نفسش میگرفت و دیگه خیلی بد شده بود حالش، براش کپسول اکسیژن بردیم ما
 
دیگه خودت از مسائل پزشکی بهتر از من سررشته داری....خیلی مراقب خودت باش...

پاسخ :

میدونی من از چی میترسم؟ از همین تنگی نفس، اکسیژن لازم شدن، وای خدا از همه بدتر از اینتوبه شدن (لوله گذاری تو نای). خدا کنه به اونجاها نکشه کارمون.

نگران نباش عزیزم، نگران نیستم زیاد :))
باران ..
۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۱:۵۸

اول خودت اون استرس تو کم کن بجاش استراحتتو زیاد کن .(ساعات خوابتو زیاد کن) 

دوم دمنوش آویشن و نبات و دارچین یا دمنوش آویشن و دارچین و عسل تا میتونی بخور .

تا میتونی مایعات گرم هم بخور (مایعات طبع گرم نه غذای گرم) 

و تا میتونی غرغره کن و در شبانه روز حداقل سه بار.

 

 

+

ایشالا که چیزی نیست و زود خوب میشی .

مواظب خودت باش عزیز 

 

 

پاسخ :

به به چه توصیه های خوبی :) خیلی تشکرات :)
آویشن که به عمرم نخوردم، ولی شربت عسل میخورم.
اگه یه چند تا مایعات با طبع گرم هم معرفی کنی ممنون میشم. من فعلا فقط میلم به آب هلو میکشه :| 😁
^_^ khakestari
۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۲:۰۱

این نگران نباشی رو انگار به خودم گفتم :| جدا خیلی نگران و ناراحت شدم برات....کاش کاری از دستم برمی اومد.

 

واااای نه ایشالا اونجوری نمیشه...نهایتش با یک کپسول اکسیژن خوب میشی.

 

هروقت تونستی بیا و بنویس از حالت بگو

پاسخ :

من جدا معذرت میخوام، هیچ فکرشو نمیکردم کسی اینجا واقعا نگران بشه :))
حالم گفتم که زیاد هم بد نیست، یعنی از اون آنفلوآنزایی که زمستون گرفتم خیلی بهتره :) اون موقع داد میزدم منو ببرین دکتتتتتتتر 😂😁😂

چشم حتما ❤
فاطمه م_
۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۳:۰۸

آره می‌دونم چی میگی. منظورم این بود که ۴ تا دارو روت امتحان می‌کنن هم تو ایشالا خوب میشی هم علم پیشرفت می‌کنه :)))

ولی بی‌شوخی، مراقبت کن، ایشالا که هم خودت هم خونواده زود خوب می‌شین :)

پاسخ :

باشه، من میرم داوطلب واکسنم میشم. هل من مبارز؟!! :)) [خطاب به ویروسا]
باشه، خیلی اط توجه و لطفت سپاسگزارم 😊
رعنا ب.
۲۶ خرداد ۹۹ , ۰۲:۰۰

وای تسنیم :( ان‌شالله خیلی زود خوب شین و اگه کرونا باشه هم نوع خفیفش باشه. ما رو بی‌خبر نذار لطفا!
خیلی سخته ولی به این فکر کن که اگه کرونا باشه بعدا که بچه‌هات پرسیدن ۲۰۲۰ چطوری بود میتونی بگی منم گرفتم :))

پاسخ :

ان شاءالله، ان شاءالله :) ممنونم :)
من همین الان هم اگه خوب شم و آزمایش مازمایش ندم، بازم بعدها خواهم گفت که کرونا گرفتم 😁
من ...
۲۶ خرداد ۹۹ , ۱۴:۳۰

سلام

😢

چطور فکر کردی نگرانت نمیشیم؟ 

تسنیم مونولوگی مواظب خودت باش! دارچین و زنجبیل و آویشن طبع گرم دارن، دمنشون درست کن باهاشون، یا اگر مایعات میخوری توش بریز

سوپ و بخور دادن یادت نره

دمنوش آویشن عسل هم خوبه

خلاصه مارو از احوال خودت بی خبر نذار🙏

 

پاسخ :

سلام
نمیدونم چطور :))

دارچین و هل و زنجبیل میخورم، یعنی مخلوط با چایی.
بقیه ی اینایی که گفتی هم ان شاءالله به شرط توفیق =))

من از همه معذرت میخوام واقعا، خوب شدم دیگه، ممنون از دعاهاتون :)
غریبه ‌‌‌‌
۲۹ خرداد ۹۹ , ۱۷:۲۸

ببخشید در این شرایط میپرسم:

درصد سوختگی لباسهای در آفتاب مونده چقدر بود؟ 😁

پاسخ :

ضد آفتاب زده بودن، نسوختن 😀
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan