مونولوگ

‌‌

پلتفرم

 

پلتفرم رو با انگل مقایسه می‌کنن. ولی تاثیری که پلتفرم روی من گذاشت اصلا با انگل قابل قیاس نبود. من بعد از پلتفرم دیگه اون آدم سابق نمیشم :دی بسیار رک و صریح و با شدت و حدت وضع و حالمون رو کوبید تو صورتم. من؟ هاج و واج!

اگر مثل من دوست دارید حتی موضوع فیلم براتون نامعلوم باشه و تو فیلم دیدن همیشه غافلگیر بشین و اگه این فیلم رو ندیدین و قصد دارین ببینین بقیه‌ی پست رو نخونین.

تو یکی از نقدهاش در مورد بچه‌ای که بالادستی‌ها از وجودش مطلع نبودن، لال بودن بچه و مامانش، طبقات اضافه‌ای که باز هم از وجودش مطلع نبودن و... چیزهای جالبی گفته بود. واقعا همین‌طوره. اون‌هایی که اون بالاها هستن (یا ماهایی که این بالاها هستیم) اصلا حتی نمی‌تونیم تصور کنیم تا چه حد پایین‌تر از ما و شرایط بدتر از ما وجود داره. من به خواهرم می‌گفتم الان احساس می‌کنم ما تو اون طبقه‌ی چهل و هشت اول فیلمیم. اصلا طبقه‌ی مرفهی نیست، ولی واقعا ممکنه تا پونصد طبقه پایین‌تر از ما وجود داشته باشه. زده روح و روانمو داغون کرده. همه‌ش حس می‌کنم دارم سهم غذای بقیه و سهم زندگی بقیه رو راحت می‌ریزم تو آشغال‌ها.

 

  • نظرات [ ۱۰ ]
پا ییز
۱۸ مهر ۹۹ , ۲۰:۰۴

کرختم

نه فیلمی نگاه می کنم نه هیچی 

پاسخ :

خب در برهه‌ی حساس کنونی، حق داری :)
مریم بانو
۱۸ مهر ۹۹ , ۲۰:۰۵

الان قابلیت دیدن فیلم اونم اینجوری که بیشتر از همه چی بیزار بشم ندارم

 

گاهی بد دلم میخواد یشب بخوابم هرچیزی که مربوط به وجدان و اخلاق وانسانیت خاموش بشه تو وجودم

 

اونوقت فکرکنم بقیه زندگیم شادترم

پاسخ :

من چند روزی یه شبه‌افسردگی گرفته بودم، با همین فیلما برگشتم :)))
ولی من ترجیح میدم این بخش‌هایی که گفتی تو وجودم پررنگ بشه، احساس می‌کنم خیلی بی‌دردم!
پا ییز
۱۸ مهر ۹۹ , ۲۲:۳۲

نه 

همیشه ی خدا 

بی خبری از درد مردم برام راحت تره 

چون نمی تونم براشون کاری انجام  بدم

چس مثقالی هم که کمک کنیم فقط دل خوش کنک خودمونه 

برای اونها هیچی نمیشه 

پاسخ :

باهات هم‌حسم!
life around me
۱۹ مهر ۹۹ , ۰۹:۰۹

من این فیلم رو ندیدم ولی جالبه برام که همین یه ربع پیش که یک مریض خیلی خیلی خیلی فقیر داشتم و معرفیش کردم به یک بنیاد خیریه داشتم به این فکر میکردم که با تمام نداشته هام و محرومیتی که داریم اما جایی برای غر زدن ندارم...چقدر زیادن طبقه های پایین تر از ما...

پاسخ :

خیلی زیادن. ایران هم زیادن، بیرون ایران هم خیلی خیلی زیادن.
پا ییز
۱۹ مهر ۹۹ , ۱۶:۰۴

ببین ایران هم هیلی خیلی زیادن، فکر کنم فقط ما اطلاع نداریم از وجودشون 

می دوستی بعد از سه سال (یعنی به مدت سه سال) سر پل ذهاب هنوز کانکس نشین وجود داره؟ 

پاسخ :

آره می‌دونم. میگم اگه ایران رو بگیم خیلی، به همین نسبت تو جهان میشه خیلی خیلی پایین‌تر پیدا کرد. کشورهای زیادی هستن که از ایران خیلی پایین‌ترن.
هوپ ...
۲۰ مهر ۹۹ , ۱۳:۲۹

من هی دلم میخواد دوباره ببینمش هی میزنم تو سر خودم که بیخود میکنی. کل فیلم ترسیده بودم!

پاسخ :

البته برای من ترسناک نبود، ولی اگه دفعه‌ی دوم ببینی، قطعا مثل دفعه‌ی اول نمی‌ترسی. چون دقیقا می‌دونی چی به چیه و عنصر غافلگیری وجود نداره دیگه.
میرزا مهدی
۲۰ مهر ۹۹ , ۱۹:۲۹

من این فیلم رو وقتی دیدم، دانلودش کردم به زور با چند دسته آدم نشستم و چند بار دیدم و درموردش حرف زدیم. انگل هم خوب بود.... هر دو به یه مسئله اشاره دارن ولی خوب فقط اشاره شون شبیه همدیگه ست....

 

پاسخ :

آره انگل هم خوب بود، ولی این برای من یه چیز متفاوت بود از نظر تاثیرگذاری.
در مورد شباهت و تفاوت اینا، انگل انگار داشت از دید پایین‌دستی‌ها روایت می‌کرد که ما چقدر تحت فشاریم و این دیدش طوری بود که آدم خودش رو می‌دید که چطور بقیه رو تو فشار له می‌کنه. البته این برداشت من بود.
میرزا مهدی
۲۱ مهر ۹۹ , ۱۰:۱۸

حالا فیلم حصارVivarium هم ببین. 2019

 

پاسخ :

تو این فاصله رفتم دیدم D:
مردم چه استعاری کار می‌کنن!
میرزا مهدی
۲۱ مهر ۹۹ , ۱۶:۵۶

دوستش داشتم قشنگ بود. فیلمهایی که به زور به خورد مردم دادم و دیدن همین حصار و پلتفرم و انگل بود....

 

پاسخ :

خب به خورد منم دادین :))
من همیشه گفتم، بچه‌ها دقیقا مثل انگل هستن :|
غریبه ‌‌‌‌
۲۳ مهر ۹۹ , ۱۰:۵۲

سلام 🖐️

ممنون بابت معرفی فیلم

بقیه مطلب رو نخوندم برم بعد که فیلم رو دیدم بیام بخونم

امیدوارم یادم نره 😀

پاسخ :

سلام
خواهش می‌کنم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan