مونولوگ

‌‌

جواب تبریک؟ لعنت!

 

رفته بودیم کنسولگری، جایی که دل خوش کرده بودم تا پنج سال آینده گذرم بهش نیفته، ولی زهی خیال باطل. امروز تو افغانستان روز عرفه است، فردا عید قربان. بعد اینا از امروز تعطیل کردن :| در واقع از پنج‌شنبه. و تا سه‌شنبه هم به مناسبت عید قربان تعطیله. کلا اینا خیلی خوش‌به‌حالشونه، هم با تعطیلات ایران تعطیلن، هم با تعطیلات افغانستان! کاش لااقل وقتی هستن درست حسابی کار راه بندازن، یعنی متنفرم از اینکه بعضی‌هاشون عین آدم کار نمی‌کنن. امروز یه اطلاعیه زده بود روی درش که "عید قربان عید اتحاد و فلان و بهمان و اینا مبارک... ما رفتیم چهارشنبه میایم!" (نقل به مضمون). یکی هم زیرش نوشته بود "لعنت خدا بر شما! خیلی گسترده هستین!" (با عرض پوزش). بعد من خوندم و چیزی نگفتم. غیر از ما سه تا آقا هم همونجا دم در ایستاده بودن حرف می‌زدن. به مامان گفتم بریم تعطیله، ولی مامان گفتن بذار ببینم چی نوشته و با صدای بلند شروع کردن به خوندن "لعنت خدا بر شما! خیلی... خیلی... خیلی چی؟ چی نوشته؟ خیلی چی هستین؟" حالا مردها هم برگشته بودن داشتن افاضات روی در رو می‌خوندن. هرچی من میگم هیچی بابا، هیچی، بریم، چیزی ننوشته، مامان میگن نه صب کن ببینم نوشته چی هستین؟ دیگه از خنده نمی‌تونستم خودمو جمع کنم، رومو کرده بودم اونور، چادر مامانو می‌کشیدم که بیاین بریم.

تو ایستگاه دارایی ایستاده بودم منتظر اتوبوس. یه خانمی اومد با اشاره پرسید اون میدون آبه؟ نگاه کردم میدون ده دی رو نشون می‌داد که وسطش فواره‌ی آب داره :))) با اینکه بعضی میدون‌ها و خیابون‌ها چند تا اسم دارن و من بعضی‌هاشونو بلد نیستم، ولی می‌دونستم هرچی هست میدون آب نیست. گفتم نه ده دِیه، شما فلکه آب می‌خواین برین؟ گفت آره، باب‌الجواد و از اونجام پاساژ آرمان. خوشم میاد وقتی ازم آدرس می‌پرسن، دقیقا بدونم با اتوبوس یا تاکسی یا پیاده چطور میشه رفت و چند دقیقه طول می‌کشه و چند ایستگاه داره و چقد پیاده‌روی. این مواقع حس می‌کنم نرم‌افزار نقشه‌ی آنلاینم =))) البته زیاد پیش نمیاد به این دقت بتونم راهنمایی کنم.

 

  • نظرات [ ۴ ]
واران ..
۱۹ مرداد ۹۸ , ۱۳:۱۴

حالا یه روز نه صد و یه روز :|

باید ایران یا افغانستان همسایه ژاپن می بود که یک کم مثل ژاپن فعالیت شون زیاد میشد !

 

 

سلام بر نرم افزار آنلاین بیان و حومه ؛)))

پیشاپیش عید مبارک 🌹

بماند ایران همینجوریه از همین پنجشنبه تعطیل بوده تا روز دوشنبه :)))

چون بعضی از روزهاش بین تعطیلی محسوب میشه :)))

درسته  هنوز رسما اعلام نشده ولی اکثریت مرخصی میگیرن و خودشون رو تعطیل کردند :))

 

پاسخ :

همسایگی هم بعیده جواب رو ما :|

علیکم السلام :)
عید شمام مبارک :)
چرا خب؟ ایران که عرفه تعطیل نیست که! شنبه و یکشنبه رو به خاطر دوشنبه مرخصی می‌گیرن؟ عجب!
گلاویژ ...
۱۹ مرداد ۹۸ , ۱۵:۴۵

آخرش به مامان گفتی چی نوشته بودن؟:)

پاسخ :

راستشو گفتم :)
اینکه جایگزین محترمانه‌ی یه فحش جدیده که خودمم هنوز مطمئن نیستم معنیش چیه! فقط می‌دونم فحشه!
حالا واقعا معنیش چیه؟ 🤔
س _ پور اسد
۲۰ مرداد ۹۸ , ۲۲:۲۱

سلام و تبریک عید قربان .... 

این متن رو که خواندم یاده یه لطیفه قدیمی افتادم که برای چاشنی شادی ایام الله قربان و مقایسه حقیقت و طنز خالی از لطف نیست

" یه بنده خدا ؛ خارج از وقت اداری برای انجام کارش به اداره ایی؟ مراجعه می کنه . از دربانهای درب ورودی می پرسه : اینجا بعداز ظهرها کار نمی کنند؟

دربان جواب میده: نه عزیزم .اینجا صبحها کار نمی کنند! بعداز ظهرهاتعطیله"

وفقکم

:))

پاسخ :

سلام و ایام مبارک :)
احسنت، چه دربان فهمیده‌ای بوده =))
وفقکم too :)
لوسی می
۲۲ مرداد ۹۸ , ۲۲:۴۶

من هروقت خواستم آدرس بدم حتی بدیهی‌ترین آدرس‌هایی که تعداد قدم‌ها تا اونجا رو هم بدونم کلی هول شدم و چرت و پرت گفتم! نمیدونم چرا! :/

فقط وقتهایی میتونم درست آدرس بدم که تایم زمانیِ مناسب برای غلبه بر خدا شدگی در اختیارم گذاشته بشه. وگرنه اگر طرف تو ماشین باشه یا تو ماشین باشم یا در حال حرکت پیاده هم باشیم نمیتونم امروز کنم تو این مورد! :/

پاسخ :

یه زمان لودینگ لازمه انگار، بین چند صدم تا چند ثانیه.
منم وقتی ببینم طرف عجله داره یا من عجله دارم یا پشت سر من یا اون ترافیک شده و بقیه عجله دارن میگم نمی‌دونم و رد میشم! حتی اگه بدونم و نیاز به زمان داشته باشم فقط.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan