مونولوگ

‌‌

خوش‌به‌حال دختر میخک که می‌خندد به ناز


خوش‌به‌حال چشمه‌ها و دشت‌ها
خوش‌به‌حال دانه‌ها و سبزه‌ها

خوش‌به‌حال غنچه‌های نیمه‌باز
خوش‌به‌حال دختر میخک که می‌خندد به ناز

خوش‌به‌حال جام لبریز از شراب
خوش‌به‌حال آفتاب

ای دل من گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمی‌‌پوشی به کام
باده رنگین نمی‌نوشی به جام

نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می‌‌باید تهی است

ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار

گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ

فریدون مشیری

  • نظرات [ ۶ ]
پا ییز
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۱۹
دقیقا! شده! 

پاسخ :

می‌دونی من معنی بیت آخرو بد فهمیده بودم؟ و با کامنت تو درستشو فهمیدم؟ :)
حالا خوش‌به‌حال من که دختر میخکم و به تو که گل نازی می‌خندم :)
س _ پور اسد
۰۱ مرداد ۹۸ , ۰۹:۴۵
نرم نرمک می رسد اینک بهار ؟!
ن ش:
آخه وسط تابستان :)
سلام و صلح بر شما
وفقکم

پاسخ :

بله، نرم نرمک، یه هشت ماه دیگه می‌رسد بهار :) مطمئنم تا حالا تو این تایم به اومدن بهار فکر نکرده بودین :)
سلام و صلح و صفا و نور و شادی بر شما :)
واران ..
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۰:۰۵
اول اشتباه خوندمش :)
بعد گفتم نوشته دختر میخک :))

+
دختر خانوم شاعرش کی هست اونوقت ؟!:))

سلام :) 

پاسخ :

سلام :)
دختر خانوم چرا دقت نمی‌کنی؟ شاعرشو نوشتم دیگه :)
دچارِ فیش‌نگار
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۰:۲۹
منم شعر گذاشته ام 
:)

پاسخ :

منم شعرتونو خوندم، اولشم فکر کردم به جای رندانه، اشتباهی نوشتین دندانه =))
پا ییز
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۴۳
اِ... اون گل نازه؟ من فکر کردم یعنی میخک ناز می خنده 

پاسخ :

من فکر می‌کنم ناز اینجا ایهام داره :)
رزمنده ..
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۵:۲۵
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


فکر کنم شیشه را برای این آورده که خودش حکم منشور را داره...نور را پخش می کنه...


یه شاعری! هم در ادامه این شعر میگه:
"خوش به حال آنکه می گیرد حقوق
می خورد وانگه کباب و دوغ بوقققققق"(لبخند)
مدیونی فکر کنی "عالیس" را تبلیغ کردم(لبخند)



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی

پاسخ :

سلام
بله، منم همینطور فکر می‌کنم. البته نور رو تجزیه می‌کنه :)

عجب شاعر اهل دلی! خوبه نهار سیر خوردم :)
ملت از تلگرام و اینستاگرام پول درمیارن، وبلاگ مگه از اونا کمتره؟ (لبببخننند)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan