مونولوگ

‌‌

زورگیر


امروز برادرزاده‌ی یکی از همکارا مورد حمله‌ی زورگیر واقع شده. نوجوانیست. چاقو گذاشته زیر گلوش و کیفش رو خواسته. اون هم کیف رو داده و قبل از اینکه دست حاوی چاقوی زورگیر به کیف برسه (اشتباه زورگیر، چرا از دست دیگه‌اش استفاده نکرده؟) نوجوان تکواندوکار جویای نام یه لگد زده به قفسه‌ی سینه‌ش و چاقوی زورگیر پرت شده و خودش هم افتاده. اما ناگهان یه نفر با چوب از پشت سر زده بهش و نوجوان افتاده بر زمین! از آن طرف یه بنده‌خدایی از راه رسیده و فریاد زده "آهااای! دارین چیکار می‌کنین؟" و دو زورگیر بدون برداشتن کیف با موتور متواری شدن. دکتر می‌فرمود که اگه من بودم با اینکه دفاع شخصی رو خوب بلدم، اما راحت کیف رو می‌دادم بره، یه بوسشم می‌کردم، آدرس منزل رو هم می‌دادم می‌گفتم اگه چیز دیگه‌ای لازم داره تشریف بیاره! ارزش نداره، چون من دقیقا نمی‌دونم با چند نفر طرفم و هر کدوم قراره از چه جهتی حمله کنه!
و بعد از دختر جوان بیست و هفت هشت ساله‌ی فامیل گفت که لپ‌تاپش رو نداده و زورگیر محترم با چاقو یک چشمش رو تخلیه کرده! و از جوان بیست و خرده‌ای ساله‌ی دیگه‌ای که پولش رو نداده و با چاقو داخل کمرش فرو کرده و تا آخر عمر فلج خواهد بود!
درگیر این سوالم که واقعا ارزش داره؟
آدم پول، گوشی، لپ‌تاپ، دسترنج، حاصل عرق جبینش رو راحت بده ببرن؟
البته من که کلا هیچ چیزی در مورد دفاع شخصی نمی‌دونم، اون یه ترم کاراته‌ای هم که تو دانشگاه رفتم، اولا اگه یادم بود هم به دردم نمی‌خورد، بعد هم حتی شمارشش یادم نیست، چه برسه به حرکاتش 😅 بنابراین برای من ارزش داشتن یا نداشتنش یکیست و بخوام جنب هم بخورم سرم به باد رفته!

  • نظرات [ ۶ ]
پیـــچـ ـک
۱۵ شهریور ۹۷ , ۱۸:۳۰
سلام
یه روایتی داریم گمانم از حضرت امیر علیه السلام که اگر مجبور به انتخاب بین جان و مالت شدی مالت رو سپر جانت قرار بده و اگر مجبور به انتخاب بین جان و دینت شدی جانت رو سپر دینت قرار بده.
البته سند یادم نیست.همین جوری نقل به مضمون کردم.

پاسخ :

سلام :)
آره، منم شنیدم. ممنون از یادآوری :)

پس مقاومت نکنم دیگه؟ باشه :)
پیـــچـ ـک
۱۵ شهریور ۹۷ , ۱۸:۴۲
نه مقاومت نکن ولی ماچشم نکن. خیلی سنگین و متین برخورد کن. یهو دیدی طرف زورگیر نبود خفاش شب بود....اصلا چه معنی داره دختر بره جای خلوت یا تاریکی بیرون باشه؟ دختر باید همیشه یه نفر همراهش باشه،پاسبونیشو بده!😁😀

پاسخ :

خیلی سنگین و متین؟ 😂 چشم مادر 🙃

من تو تاریکی بیرون نبودم، تاریکی خودش اومده تو ساعت کاریم! :)
serek Khatoon
۱۵ شهریور ۹۷ , ۱۸:۴۵
به نظر منم ارزششو نداره ...تمام پولای دنیا ارزش به خطر انداختن جون رو ندارهش

پاسخ :

من که دلم ریشششش شد واسه چشم دختره :(
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۵ شهریور ۹۷ , ۲۱:۴۰
من در حدی که از فیلمای اکشن دیدم، دفاع شخصی بلدم:/ 
تا حالا امتحان نکردم ببینم جواب میده یا نه!!

پاسخ :

میگما، می‌خوای امتحان نکن کلا! به ریسکش نمی‌ارزه :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۵ شهریور ۹۷ , ۲۲:۵۳
اگه یه وقت شرایطی پیش بیاد دیگه مجبورم هر چی در چنته دارم رو کنم:/

پاسخ :

ببین همه متفق القول دارن ازت می‌خوان آروم و مطیع پولو بدی بره :)
دایی حیدر
۱۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۱۵
در کشوری زیست میکنیم که حقوق کلانمون رو به وضوح پایمال میکنن ولی ما فقط اون 50 تومن پول خوردی که راننده تاکسی ازمون گرفته رو مصداق حق خوری میدونیم و علیه‌ش قیام میکنیم. 
با این جمله "آدم پول، گوشی، لپ‌تاپ، دسترنج، حاصل عرق جبینش رو راحت بده ببرن؟" دقیقا یاد عرق جبینی که برای پولهامون ریختیم و طی چند ماه خیلی راحت از ارزش و اعتبار افتاد، افتادم... نظر منم اینه که با طیب خاطر با زورگیر محترم همکاری کنیم. 

پاسخ :

من واقعا نمی‌خوام به نوبه‌ی خودم ناامیدی تزریق کنم به جامعه. بقیه به اندازه‌ی کافی این روزا این کارو می‌کنن. وگرنه اون قسمت از صحبت و تحلیل همکارام در مورد علت افزایش زورگیری رو هم می‌نوشتم.
من واقعا آدم خوش‌بین و امیدواری‌ام، در حدی که خودم حس می‌کنم از اون آدمای "الکی‌خوشِ بی‌اطلاع از شرایط"م. اما حتی منم الان دیگه فشار رو احساس می‌کنم، فشار از ضربه‌گیر پدر گذشته به من هم رسیده :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan