مونولوگ

‌‌

تسنیم‌کِشی


آقای گفتن "تسنیم!!! اگه امشب نخوابی گوشیتو با کلنگ نرم (خرد) می‌کنم!"
هدهد گفت "خیلی خوبه، همین کارو بکنین"
مامان گفتن "آفرین! هر شب تا صبح (2) بیداره. باید همین کارو بکنی"
دایی گفت "شما این کارو بکنین، ببینین من چیکار می‌کنم! اگه تا هر وقتی هم بیداره، صبح از همه زودتر بلند میشه"
بی‌بی گفتن "تسنیم که تا دیروقت تو آشپزخونه است داره کار می‌کنه که!"
هدهد گفت "آخی! طفلکی! تا دیییروقت داره کار می‌کنه!"

نمی‌دونم چه کاری به درگاه خدا کردم که هرچی هم با دایی بحث می‌کنم و ساز مخالف می‌زنم و عقایدشونو به چالش می‌کشم، باز هم می‌شینن و پا میشن، تعریف منو می‌کنن =))
ولی من نه تنها از این موضوع خوشحال نیستم که خیلی هم اذیتم. اگه می‌تونستم خیلی چیزا به دایی می‌گفتم، یعنی دلم با ظاهرم یکی نیست. در باطن می‌خوام که هرچه زودتر برن ولی در ظاهر لبخند می‌زنم و صرفا گاهی باهاشون بحثم میشه. خدا منو بکشه از این دوگانگی خلاص بشم. نه نکشه، یه‌جور دیگه خلاصم کنه. می‌دونم که اصلا توصیه‌ی تمام انسان‌های عاقل، اعم از مذهبی و غیرمذهبی همینه که مدارا کنم، ولی من برام غیرقابل تحمل شده. مدارا کردن نه، تحمل برخورد خوبشون سخته! خودمو لایقش نمی‌دونم. تفاوت فاحشی که بین احساساتمون وجود داره اذیتم می‌کنه. من اینقدر مخالف و ایشون اینقدر طرفدار و دوستدار. اگه با منم مثل بقیه‌ی بچه‌ها، معمولی برخورد می‌کردن راحت‌تر بودم، ولی الان یه چیزی سد راه نفس کشیدنم شده.


لطفا از کسی اونقدر تعریف نکنین که حتی خودشم متوجه بشه که در اون حد نیست! یه‌جوری تعریف کنین براش باورپذیر باشه.
ضمنا تا وقتی مطمئن نیستین کار پدر و مادری صددرصد غلطه و خطر جانی! و جبران‌ناپذیر برای بچه‌ش داره، به هیچ عنوان تو تربیتش دخالت نکنین. گوشی من توسط بابام خرد بشه، بهتر از اینه که داییم بیاد جلوی این کارو بگیره. گرچه قضیه‌ی امشب شوخی بود، ولی شوخیش هم خوب نیست :)

+ تا واقعا آقای نیومده برم دیگه :)
+ تسنیم‌کِشی: کشیدن تسنیم از هر طرف به جانب خود!

  • نظرات [ ۹ ]
اینتِرنال‌ْ آدِر
۱۰ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۹
چقدر بی رحم برخورد میکنین!

پاسخ :

گاهی بله متاسفانه.
ولی الان خشونت در درونم مونده، نتونسته بیاد بیرون، واسه همین بچه‌خوبه شدم! :|
برگ سبز
۱۰ شهریور ۹۷ , ۲۳:۵۹
انصافا شوخی خوبی نیست 

پاسخ :

من منظورم حرف داییم بود ها! که شوخیشم خوب نیست.
اصلا تحمل ندارم کسی بجز مامانم رو حرف بابام حرف بزنه :)))) مامانمم نمیزنه، ولی خب تبادل آرا و رو حرف همدیگه حرف زدن بین زن و شوهر به من ربطی نداره :)
س _ پور اسد
۱۱ شهریور ۹۷ , ۰۰:۰۲
خدا رو شکر! فکر کردم "تسنیم کُشی" ه ... :)
بخیرگذشت :))

پاسخ :

دیگه اون وسط مسطا کشته هم شدیم باکی نیست :) خلاص میشیم دیگه!
من ...
۱۱ شهریور ۹۷ , ۰۰:۱۰
موافقت بزرگ(بیگ لایک) به دخالت نکردن در تربیت پدر و مادر مخصوصا جلوی خود بچه

پاسخ :

منم بیگ لایک به قسمت آخر کامنتتون، مخصوصا جلوی خود بچه!
پیـــچـ ـک
۱۱ شهریور ۹۷ , ۰۱:۲۴
سلام
یعنی فکر میکنی هنوز وقت تربیتته؟!!

پاسخ :

سلام
سوالتون خیلی خوب و دقیق بود!
اول اینکه موقع نوشتن دقت نکرده بودم روش و همینطوری این لغت رو انتخاب کردم.
دوم اینکه حتی اگر هم روایت داشته باشیم "تا بیست و یک سالگی چگونه تربیت کنید" منافی با این نیست که بعد از بیست و یک سالگی نمیشه یا نباید تربیت کرد، یا اینکه استعداد تمام بچه‌های دنیا در یه حده و تا این سن تمام موارد لازم رو یاد می‌گیرن. شاید من خیلی خنگ یا حتی خیلی باهوش باشم و نیاز باشه سه پارت ده ساله یا هرجور دیگه تربیت شم :)
و چیزی که اول از همه اومد به ذهنم این بود که ما مدام در حال تربیتیم، همه‌مون، از طرف همه‌ی اطرافیان و حتی غیراطرافیانمون و رب‌الارباب هم که خداست.

و جواب سوالتون: بله :)
دلژین
۱۱ شهریور ۹۷ , ۰۷:۴۲
جریان اینه مخالف و موافقه مهم نیست ... یه چیزی بین همه ی ادمها میتونه به وجود بیاد به اسم عشق و محبت ، که فارغ از موافقت ها و مخالفت های عقیدتی ، اونقدر بزرگ و عمیقه که میتونه همین حالت رو ب وجود بیاره که انسانها با مرام و مسلک و عقاید متفاوت کنار هم زندگی کنن...
من با دوستم بانو دقیقا همینم ، کنار هم دو ادم کاااملا متفوت و دقیقا دو آدمِ پذیرای عقاید متفاوت به راحتی کنار همیم... 
دایی طرفداریِ تو رو صرفا نکرده ، جانبدار حق بوده :) 
دیده تا دیروقت کار میکنی و صبح هم زود پامیشی و بهت حق رو داده :) 
کاش ما ادمها همه راحت کنار هم بودیم به واسطه ی اون عشق ... 

پاسخ :

نه ببین، منظور من اعتقادات مذهبی و اینا نبود. منظورم اخلاق‌هاشون بود. اخلاق‌های خیلی خاصی دارن که من برام سخته.
ولی باز هم میشه حرف تو رو بهش تعمیم داد.
لوسی می
۱۱ شهریور ۹۷ , ۱۸:۲۲
من که تو را نمی فهمم! 

پاسخ :

کجامو نفهمیدین؟
اینکه عذاب وجدان می‌گیرم وقتی کسی که باهاش کانتکت دارم باهام خوبه؟
لوسی می
۱۱ شهریور ۹۷ , ۲۱:۲۸
آره! چون داییته! :/
اینجور حمایت شدن از جانب دایی جماعت خییییلی طبیعیه حتی وسط گیس و گیس کشی.

پاسخ :

واسه من طبیعی نیست :|
دلژین
۱۱ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۸
فرقی نداره 
تو همه چیز صدق میکنه :)

پاسخ :

اوووه‌هههومممم! [استرساشم واست گذاشتم :)]
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan