مونولوگ

‌‌

‌‌




  • نظرات [ ۲۲ ]
تسنیم
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۲۷
من که نمی‌فهمم چی میگه!

پاسخ :

(گفتم که یه وقت نپرسین اینی که گذاشتی یعنی چه!)
ار کیده
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۰
به به :)

پاسخ :

یعنی تو منظور شعر رو می‌دونی؟
ار کیده
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۶
من حظ عکس
شعر و کیک و چایی رو کردم :))

پاسخ :

بیا دراز بکش کنارم، برام شعر بخون :)

راستی! یادم نرفته قراره شعر بخونی بذاری واسه‌مونااا!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۷
اون کیکه پلاستیکیه دیگه نه؟

پاسخ :

O_o
اگرم پلاستیک بوده، الان همه‌شو میل کردم!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۲
میدونم خیلی بدمزه هم بوده :/

پاسخ :

بله، متاسفانه با وجود نسبت مساوی بین کیک و خامه، مزه‌ی کاکائو همچنان غالب بود.
و خوشبختانه اعضای خانواده حاضر نیستن ازش میل کنن! :)


+ ولی واقعا دلتون نخواد، چون خوشمزه نیست، گرچه بدمزه هم نیست.
ار کیده
۰۹ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۸
بیام برام کیک خوشمزه هم میذاری؟ :دی

+ ای بابا... چقدر هوا گرم شده :)

پاسخ :

نگا این کیکی که پختم رو هیشکی نمیخوره، هر روز خودم یه تیکه می‌خورم. اگه تا این تموم نشده بیای بهت میدم :دی

+ شما بخون، کولر هم روشن می‌کنیم واست =)))
ار کیده
۱۰ شهریور ۹۷ , ۰۰:۰۲
خودت پختی؟
من هیچ من نگاه :|

+ یادشم نمیره :|
:)))

پاسخ :

عه، نگفته بودم؟ 😅

+ اتفاقا خیلی فراموشکارم، ولی اینو یادم نمییییره :دی :)))))
خاتون ..
۱۰ شهریور ۹۷ , ۰۰:۴۸
سلام تسنیم جان.حالت چطوره؟

چه کیک خوشکلى..نوش جونت باشه

پاسخ :

سلام خاتووون!
من که اینجا مدام در حال نوشتن حالمم، ولی تو چطوری؟
بارها به فکرت افتادم، ای کاش خوب باشی...

چشات خوشکل می‌بینه :) ممنونم
خاتون ..
۱۰ شهریور ۹۷ , ۰۱:۰۱
خداروشکر..
مرسى مهربون که. لطف دارى همش به من
منم میگذرونم فعلا تا ببینم چى میشه. گفتم بیام ببینم در چه حالى.

پاسخ :

خیلی ممنون که یادی از ما کردی :)
خیلی خوش اومدی

ان‌شاءالله ببینی یه چیز خوب شده، به زووودی!
دلژین
۱۰ شهریور ۹۷ , ۰۷:۲۳
خدایی از نظر ذائقه خیلی عجیب غریبین ! 
چقدر نااااز دارین ! :)))) 
چنین کیکی تو کل خاندان ما در عرض چند ثانیه نابود میشه !!!
خدایی کارت عالیه ها ! چه تر تمیز دراوردی!!!

پاسخ :

از ناز غذایی نگم برات که انگار اینا شاه و شاهزاده‌ان! البته خودمم جزءشونم 🙈
الان مهمونمون تو این یک و نیم ماهی که اومدن یه بار هم از دستپخت تعریف نکردن! هر مدل غذا هم که نمی‌خورن :)))

نه، کیکش فی نفسه ترتمیز درمیاد! آخه لایه‌ها جداجدا پخته میشن، بعد بینشون خامه زده میشه. لایه‌ها برش نمی‌خورن که تمیزیش دست من باشه :)

دیشب بهت فکر می‌کردم، گفتم تا بعد آزمونت مزاحم نشم :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۰ شهریور ۹۷ , ۰۹:۱۱
آیا شما همراه کتاب کیک و چای میل می‌کنید؟ :/

پاسخ :

اگه تو خونه موجود باشه قبل شروع بعله :)
ولی وسطش دیگه حواس واسه آدم نمی‌مونه که بخواد چیزی بخوره =)
دلژین
۱۱ شهریور ۹۷ , ۰۷:۴۳
دعا کن پنجشنبه اس امتحانم ❤

پاسخ :

وای خدای من! من که اصلا استرس ندارم 😊
به قول مامانم استرس نداره که :)))

ولی واقعا از علوم پایه که بالاتر نیست، تو هم ماشالا خانوم دکتری :) خدا هم که کمکت می‌کنه ;)
خورشید ‌‌‌‌
۱۱ شهریور ۹۷ , ۱۷:۰۵
من نیز کامنت اول! :)))


+ و من نیز چای و کیک دوست :)

پاسخ :

:))

+ در خدمت باشیم :)
لوسی می
۱۱ شهریور ۹۷ , ۱۸:۱۶
من که فهمیدم چی گفت. قشنگ بود خیلی. ولی حال ندارم بگم! :))
جانان من این کیک خوشگل کشت ما را! دستورش چیههههههه! بگو تا محرم نرسیدهههههه.

+من پستم رو ثبت موقت کردم. کامنتت و جوابش رو تو پنلت می بینی آیا؟

پاسخ :

البته قابل استاد رو نداره، اما جانان من! برداشت شما از شعر در مقابل دستور کیک! یوهاهاهاهاها [خنده‌ی شیطانی ایضاً] 😂😂😂

+ بله، می‌بینم.
لوسی می
۱۱ شهریور ۹۷ , ۲۱:۳۸
شما چند بار دیگه شعر رو بخونی معنیشو متوجه میشی و اگر متوجه نشی دیگه از من کاری برنمیاد و گفتن من دردی رو دوا نمیکنه. اما من اگر هزار بار دیگه هم به کیک نگاه کنم دستورشو متوجه نمیشم و در این راستا کمکهای شایانی از دست شما برمیاد!
این معامله ناعادلانه ست...

پاسخ :

نیست که معنیشو نفهمم، منظورشو نمی‌فهمم! حالا نه اینکه منظورشم اصلا نفهمم، ولی فک می‌کنم نمی‌فهمم! :)
خودتون هم می‌دونین که جمله‌ی دومتون اشتباهه! اگه قرار بود کسی نتونه معنی و منظور شعر رو به کسی تفهیم کنه، وجود معلم ادبیات توجیهی نداشت!

معادله که عادلانه است، ولی خب من کاسب‌کار نیستم! کاسبی بهم نیومده :)
اما
_ چندان خوشمزه نبود.
_ من حدود نصف پیمانه آرد بیشتر ریختم، چون حس کردم نسبت به ویدئوش رقیق‌تر شده. شکر هم دو قاشقی بیشتر ریختم، اما باز هم طعم تلخ کاکائو غالب بود. احتمالا شما خامه‌شو بیشتر می‌زنین ;))
لوسی می
۱۱ شهریور ۹۷ , ۲۲:۱۶
نگفتم کسی نمیتونه، گفتم من نمیتونم. من که معلم ادبیات نیستم.
منم جمله اول پاسختو نمیفهمم! این به اون در میشه؟ 😉
آقا حس کردم راضی نیستی. راضی باش بکوبم لینکو! :😣
باور کن زبان الکنم گویای مفهوم شعر نیست و زبان الکن شاعرش نیز هم 😂
آخه خدایی اینم شعره که گفته؟😂

پاسخ :

😂😂😂 مژده مژده همه عشاق بکوبید دو دست :)))
مگه مال منه راضی باشم یا نه! ههههه خخخخخخ :)))))

آره والا! این دیگه چه شعریه؟ پیف‌پیف!

راستی دقت نکردم تا حالا، شما والا هم میگین؟ 🤔 یا بجاش سعی می‌کنین بگین خدایی؟ من می‌خوام نگم والا، ولی گاهی نمیشه 😁
لوسی می
۱۲ شهریور ۹۷ , ۰۰:۰۰
صاحب لینک که نیستی ولی پای معامله بودیم دیگه. 
ولی راس میگیا! تحلیل من مال خودم بود ولی لینک مال شما نبود! میخواستی منو پای چه معامله ای بنشونی! :/
والا و خدایی دو کاربرد متفاوت دارن برام! ظرافت خاصی در اختلاف معنیها و کاربردشون هست. 
هردو رو هم شده که بگم! از خدایی بیشتر استفاده میکنم اما منظورم از والا هم هیچ وقت والله و قسم نیست. همون والاست! :)))
مثلا وقتی ازم چیزی می پرسن و می مونم چی بگم میگم:" والا چی باید بگم!" خب اصلا معنیش این نیست که "به خدا قسم چی باید بگم!" معنیش اینه که "نمیدونم چی باید بگم!".یه حالت سردرگمی هم داره توش. 
اما اگر بگم "خدایی چی باید بگم؟" یعنی "خدا رو قاضی کن، خودت باشی برای این سوال جواب داری؟" اینم سردرگمی داره اما پرسشگر رو هم به چالش میکشه که خودش قضاوت کنه و بپذیره که سوالش به جا نبود یا چرت بود یا بی جواب بود یا هرچی!
حال کردی توضیح رو؟ :دی

پاسخ :

خب شما وقتی میگی "والا چی باید بگم" دارین اون "نمی‌دونم" رو خودتون حذف می‌کنین کهههههه! من تا حالا نشنیدم بگن "والا چی باید بگم" میگن "والا نمدونم چی باید بگم!" :))) چون والا معنی نمی‌دونم نمیده، ولی جمله از بس گفته شده، شما نمی‌دونمشم نگی بقیه می‌فهمن و واسه همینه تا حالا کسی بهتون گیر نداده. یعنی والا تو این جمله همون معنی "به خدا قسم" رو داشته، شما تغییر کاربریش دادی! ولی خب همون‌طور که سر یه دونه "ه" کوچولو بحث می‌کنین، اینم جای بحث داره که چرا شما سرخود دست به چنین تغییری زدین! البته چون فعلا یک نفرین امید است این رسم تا حدود مثلا شصت هفتاد سال دیگه منقرض بشه :)))))))
بعد اونوقت "آره والا" هم میگین؟ این والا چه معنایی داره؟ :)

شما که تو توضیح درجه یکین اصن :) [این اصن هم با اصلا فرق داره کاربردش :)]

لوسی می
۱۲ شهریور ۹۷ , ۰۹:۵۳
نه نه نه! با جمله ی شما هم درسته. ولی اون یه جمله ی دیگه ست. اگر شما همین نمیدونم رو تو جمله ی خدایی دار هم بذاری معنیش عین والا میشه و اون ظرافت تفاوت معنایی از بین میره. در نتیجه به نظرم که این جمله اون نیست. و کی گفته که یه نمیدونم باید وسطش باشه؟ :/ جمله ی من سوالیه و جمله ی شما خبریه. و "نمیدونم" دقیقا پاسخ جمله ی پرسشی منه. شما پاسخ سوال رو داری میگی که"نمیدونم چی باید بگم" اما من دارم می پرسم که "چی باید بگم؟"
اگرم همون باشه(که من شک دارم که همونه) بازم حذف به قرینه ی معنویه و کاملا اصولی و درسته چون معنی رو منتقل میکنه. اما اون "ه" از بیخ و بن غلط بود. قیاس مع الفارق!

آره والا نمیگم اصلا.

پاسخ :

شوخی کردم 😂😂😂 من خودم از اون ه بیشتر از همه کفری‌ام و والای شما رو هم می‌دونم که معنیش والله نیست :)
ولی پابه‌پای شوخی میرین هاااا! مثلا اگه من تا دو روز دیگه همینطور این بحث رو ادامه می‌دادم، ادامه می‌دادین :)
لوسی می
۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۱:۴۱
والا (:دی) پاسخ دادن به سوالات رو نشانه ی احترام گذاشتن به مخاطبم میدونم و از کسانی که در پاسخت میگن حوصله ندارم یا ازش سرسری میگذرن خوشم نمیاد و اون رو نشونه ی بی احترامی میدونم و حتی وقتی که فرصت یا حوصله ندارم میگم بعدا ادامه میدیم و فقط وقتی بحث رو خودم تموم میکنم که متوجه بشم بحث فرسایشی و بی بار شده. وقتی تمام دانسته و حرفم رو منتقل کنم و حرف بیشتری نداشته باشم هی تکرارشون نمیکنم و گیر نمیدم و دیگه ادامه نمیدم. اینجا هم همین بود. من حرف بیشتری نداشتم و اگر ادامه می دادی احتمالا جوابی که دریافت می کردی این بود که "هر طور راحتی و همینی که هست!" :))
اما خب حتی اپسیلونی گمان نمی بردم که اینقدددر حوصله و وقت داشته باشی که بخوای به شوخی ایراد فنی بگیری به کامنتها. ولی از حالا حواسمو جمع میکنم و در پاسخت سکوت میکنم که سرکار نرم ^_^

پاسخ :

ظاهرا (ظاهرا) یه اپسیلون یا همین حدودا یا بیشتر از این حدودا بهتون برخورده! اگه درسته که ببخشید، اصصصلا قصد جسارت نداشتم، منظورم این بود که چه خوبه که اینقد با حوصله‌این! :) تازه همونجا می‌خواستم بگم خیلی سرزنده‌تر و کوچیکتر از سنتون رفتار می‌کنین! (کوچیکتر به معنای شادابیه هاااا! باز سوءتفاهم نشه!)
اگر هم برنخورده که الحمدلله! :)
منم از این به بعد پس شوخی نمی‌کنم. چون ظاهرا لحن شوخی و جدیم معلوم نیست، شوخی کنم جدی بگیرین میشه مثل الان، جدی بگم هم که گفتین دیگه جواب نمیدین، ضایع میشم! :)))
لوسی می
۱۳ شهریور ۹۷ , ۰۰:۰۳
الحمدلله :)

پاسخ :

در هر صورت الحمدلله :)
... به دنبال حقیقت ...
۱۳ شهریور ۹۷ , ۲۲:۳۹
سلام

اصلا نکته ی مهم اینه که بدونیم قرار نیست همیشه یک شعر رو تمام و کمال بفهمیم...

گل عذاری ز گلستان جهان ما را بس...!



پاسخ :

سلام
ولی من اگه بخشیش رو نفهمم، کاملا حس خنگی بهم دست میده!
... به دنبال حقیقت ...
۱۳ شهریور ۹۷ , ۲۲:۵۷
پس هیچ وقت از شعر شاعران بزرگی مثل بیدل و حافظو سعدی لذت نخواهید برد

پاسخ :

کلا زیاد اهل شعر خوندن نیستم، ولی چرا، از بعضیاشون لذت می‌برم. حالا منظورم این نبود که تا عمق عمقشو بفهمم! یه برداشت کلی که همه دارن رو من هم داشته باشم قانعم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan