مونولوگ

‌‌

کولر


ما هفت نفر موافقیم، شما دو نفر مخالف.
بیاین یه کاری کنیم، هفت ساعت روشن باشه، دو ساعت خاموش :))


* قال آقای!

  • نظرات [ ۲۹ ]
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۲۲
گرمه مگه مشهد؟

پاسخ :

از هفته‌ی پیش به اینور گرمه، قبلش کووووره بود!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۲۵
پس مادر بنده خالی بندی میکنه که همراهش برم مشهد :))

پاسخ :

استغفرالله :))
البته هوا بهتر شده به نسبت دو هفته قبل به اونور! ولی شب بدون کولر سخته! و همینطور عصر.
شاید هم خانواده‌ی ما فقط گرمشون باشه!
خلاصه حرف مادرتونو گوش بدین، امام رضا طلبیده!
برگ سبز
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۲
من حساسیت پاییزی و فیش فیشم شروع شده! تهش ته تهش پنکه ایم! 

پاسخ :

نیشابور فک کنم بهتره هوا، نه؟
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۳
 به خودم قول دادم تا وقتی که حرم امام  با طلا یا هرچیز خیلی قیمتی دیگه ای زیباسازی شده باشه پام رو مشهد نذارم. 
یخچال هم که بود نمیرفتم. به راه درستی متوسل نمیشن واسه کشوندنم به انحراف. :))

پاسخ :

چه قول بدی! مثل کسی که برای زیارت گنبد و بارگاه میاد.
اون واسه ظاهر میاد، شما واسه ظاهر نمیاین!

ببخشید، احساساتم غلیان کرد، اینجوری گفتم.
برگ سبز
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۴
شب بدون کولر سخته؟ 😲
بهارخواب ندارین؟ پوشت بوم چی؟ 
پننننجرههههه چی؟ در؟ بازشون کنید خوب! 
چی میگی تو؟ 
من خودم قال مشهد گرمتر از اینجایم ولی! مشهد همونجاست که بارون یا برف بیاد ما یه روز اینور یا اونورشیم! 
الله اکبر
 دارم شاخ درنیارم به قرآن 😮

پاسخ :

عزیزم :)
پشت بوم سه طبقه بالاس!
بهارخواب چیست؟ 🤔
حیاط دید داره از خونه‌ی همسایه.
در بازه، پنجره بسته! چون مادربزرگم سردش میشه.

الله اکبر به دشت کربلا/آمده خواهر از شام بلا :)
برگ سبز
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۵
ناصر خسرو می بود میگفت صبح نیشابور نه کل روز نیشابور 
خیلی خوب شده خیییییییلیییییییی زیاد 
فردا عصر میتونی حرم باشی؟ 🤔 همینجوری یهویی به سرم زد 

پاسخ :

من که نفهمیدم ناصرخسرو چی گفته :)))

اینجام به نسبت قبل خییلی بهتره، ولی اگه کولر بود محشر بود :)

نمی‌دونم، تا عصر که مشهد نیستم، بعد همون دور و بر حرم شاید گذرم بیفته! شااید البته :)
بعد هم من ازت می‌ترسم 🙈
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۰
نه قضیه این نیست. از اینکه برای امام کوخ نشین ها کاخ بسازن بیزارم. واسه زیارتی که از هرجای عالم باشه فرقی نمیکنه، حاضر نیستم پا رو تفکری که امام و پدران و فرزندانش سعی بر نهادینه شدنش داشتن بذارم.

پاسخ :

حتما خیلی فکر کردید بهش رسیدید، چیزی نمی‌تونم بگم.
یعنی امام زمان هم وارد حرم ائمه نمیشن؟ 🤔
ار کیده
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۱
خیلی دقیق گفتن! 
موافقم :))

پاسخ :

بالاخره مردها دودوتا چهارتا رو بیشتر سرشون میشه، سریع حساب کتاب میکنن :))
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۵ شهریور ۹۷ , ۲۳:۵۶
یعنی امام معصوم وارد حرمی میشه که از جنس طلاست؛ ولی، پیروان مذهبی که اولیاء ش  عدالت رو جزو اصول دین میدونن، سال‌ها در فقر و نداری و نا امنی زندگی کردن؟

پاسخ :

پس یعنی میگید امام زمان وارد حرم ائمه نمیشن دیگه؟ :)

ما پیروانی که در فقر و ناامنی زندگی می‌کنیم و بزرگترمون مستقیم رو سرمون نیست، سرخود شدیم! بی‌عقل و ببخشید بیشعور شدیم. حساب سر سال نداریم، بعد میریم تو ضریح امام حسین و امام رضا پول میندازیم. خمس و زکاتمون رو نمیدیم، بعد مرگ مال و اموالمون رو وقف حرم می‌کنیم. نمیریم چند تا مستحق پیدا کنیم، می‌بریم میدیم به آستااانه! حرم و نه امام پولدار میشه و همسایه‌مون که نون شب نداره دیگه حرم هم نمیره! چون امامِ! به اون پولداری یه وعده غذا هم برای بچه‌ی گرسنه‌ش نمی‌فرسته!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۰:۱۰
من در مورد ظهور خبر ندارم مثل همه ی آدمای دیگه. فقط تا اونجایی که عقلم میگه، پسر امیرالمومنین، کاخ نشین نیست.
خب پس شما میتونید تایید کنید صحبت بنده رو.
شما روندی که آستان های مشهد، قم و شیراز، سال هاست که طی میکنن رو کافیه ببینید. در مورد حرم رضوی، امکانات رفاهی مثل سرویس بهداشتی رو به تازگی به ذهنشون رسید کمی گسترش بدن که هنوز هم کافی نیست. امکانات فرهنگیش که دیگه رسما صفره، چندتا کتابفروشی گذاشتن اونجا بدون هیچ متخصصی که بتونه کتاب هارو معرفی کنه و از محصولاتشون حرف بزنه. متصدی های کتابفروشی ها هم اکثرا احترامی که شایسته ی زائر که هیچ، شایسته ی مشتری هست رو نمیذارن. کاخ درست کردن و هر سال هم دارن بی جهت گسترش میدن بدون هیچ برنامه ای. زمین میگیرن، سرامیک سفید میکنن و هیچ. الی ماشاءالله میشه نکات منفی تو فضای فرهنگیش پیدا کرد.
همون همسایه ای که نون شب نداره، چرا باید بره حرم، یا اصلا چرا باید اعتقادی براش بمونه، وقتی میبینه حرم یکی از اولیاء دینش رو با طلا ساختن، ولی اون هرچقدر کار میکنه از پس قوت روزانه‌ش برنمیاد؟

پاسخ :

منم همه‌ی اینایی که گفتید رو دیدم، به خصوص در مورد متصدی‌های کتابفروشی! بی‌احترامی نکردن، ولی اغلب بی‌حوصله بودن :)

ولی بابا! من نمیگم آستانه خوب، اصلا آستانه بد! من میگم من دادم به آستانه، خودم دادم! الان شاکی هم هستم، همسایه‌مم شاکیه، شمام شاکی‌ای :) از کجا آوردن؟ من پول و امکانات فراهم کردم واسه کسانی که شاید تقوای کافی برای خرج کردنش نداشتن.


+ البته شخص بنده هیچ‌وقت پول به حرم ندادم!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۰:۲۳
اون برخورد بی حوصله، بی احترامیه. حتی تو معرفی اجمالی کتاب های معروف هم بی سواد و ناتوانن. 
به نظرتون همه ی اونا با پولیه که مردم به عنوان نذورات دادن به آستان؟ یعنی مردم اون ده هزار تومنه رو ندن، اینا هیچ پولی برای خرج کردن ندارن؟ 

پاسخ :

از زمان‌های خیلی قدیم دادن و اتفاقا کم هم ندادن، خییییلی بیشتر از تصور شماست این اعداد و ارقام. اون‌هام بی‌عقل که نیستن، سرمایه‌گذاری کردن و پول روی پول اومده! بودجه هم می‌گیرن، ولی مثل بقیه‌ی پروژه‌های عام المنفعه باید برای رفاه مردم خرج کنن و تازه اگر گرفتن بودجه هم اشتباه باشه، اعتراضش جداست. مردم اگه مینالن چرا خودشون هنوز همون رویه‌ی سابق رو دارن؟ شاید به نظرتون خیییلی مسخره، ساده و پیش پا افتاده بیاد قضیه، مسئله یه دونه ده هزار تومنی باشه، ولی شما تصور کنین اییین همه پولی که داره تو ضریح‌های مختلف ریخته میشه چقدر می‌تونه گره باز کنه! اصلا اون شخصی که داره اون پول رو میده یا اون زمین، اون گوسفند، اون باغ رو وقف می‌کنه، به چی فکر کرده که این کارو میکنه؟ داره میده به شخص امام؟ هه! میده به تولیت که بده به مردم فقیر؟؟؟ خب خودت بده مسلمون!
الان هررررجای اطراف مشهد برین رو در و دیوارها نوشته "موقوفه‌ی حضرت رضا می‌باشد!" اومدن به خونه‌ی خواهرم که چند ساله خریده نامه دادن که اینجا زمین وقفی آستانه است! وقف که دیگه کار دولت نیست، کار خودمونه!
برگ سبز
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۰:۲۸
خوب استرس دیدار اول فرق داره 
من ذوق دارم 
اما تو گفتی ترس 
حس کردم از خودم میترسی 
یعنی من ترسناکم 
یا خوب نیستم 
این چیزا

پاسخ :

خب از خودت که می‌ترسم! هیووولاااایییی! یوهاهاهاها :))))))))

یعنی واقعا تو استرس نمی‌گیری؟ فقط ذوق؟ :/
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۰:۴۶
متوجه اعداد و ارقام هستم. تحصیل و کار من همین اعداد و ارقامن. به شما میگم که اونچه که غیر مستقیم از مال مردم خرج میشه بسیار بیشتر از اون چیزیه که مستقیما به دست میاد. قابل مقایسه نیستن باهم. به هیچکس جز رهبر مملکت هم پاسخگو نیستن این سه تا آستان مشهد و قم و شیراز. 
خب منم که همینارو میگم، مسئله کجاست؟ چرا به اینجا کشیده شد؟ 

پاسخ :

نه، شما همینا رو نمیگید! میگید ولی ازش نتیجه می‌گیرید که پس حرم نریم!
من میگم خودمون هم شاکی هم متشاکی؟
با مادر برید مشهد غائله رو ختم بدید :)
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۰:۵۹
موافق نبودم با این ایده. در مورد خطوط قرمز به هیچ وجه نباید مذاکره کرد! کولر سهم پدره  :((

پاسخ :

وقتی طرف مقابل بی‌بی باشن... :))

#نه_به_مرد_سالاری_و_خوانندگان_مرد_سالار_ترسناک!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۰۰
اینارو گفتم؟ شما شکایت کردید از وضعیت و من فقط تکمیل کردم.
گفتم اونجا کاخه، امام کوخ نشین ها کاخ نشین نمیشه. من هم آدم پا گذاشتن رو عقیده م نیستم و در پی اون آدم رونق بخشیدن به کاخ هم نیستم. فرمودید امام زمان چی؟ عرض کردم ولی عصر هم اهل کاخ نیست همونطور که امیرالمونین نبود. بقیه نقد فضای آستان ها بود.

پاسخ :

بله، بحث یه‌کم حاشیه رفت. واقعا نمی‌خوام بحث رو کش بدم، ولی سر همون مسئله‌ی اول به توافق نخواهیم رسید.
شاید حق داشته باشید، اما من، حداقل فعلا، فکر نمی‌کنم ترددم تو حرم رونق بخشیدن به کاخ‌نشینی باشه.

+ ولی خوب از وضعیت فعلی حرم خبر دارین، نتیجه اینکه اخیرا مشهد بودین، نتیجه‌ی نتیجه اینکه جدیدا به این تئوری رسیدین :)
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۱۸
بله آخرین بار بهمن ماه سال قبل (٩٦) حرم بودم. اگر هشت حرفی رو برگردید عقب، پستش هست. هر سال دوبار رفتم اونجا. هر بار هم که اومدم تمام اون محدوده رو متر کردم و با آدمای مختلف برخورد کردم و باهاشون وارد گفت و گو شدم. یادتونه یه بار داشتم آدرسی رو بهتون میدادم که شما رفتید از روی نقشه پیداش کنید؟ هر وقت هم اومدم اونجا اعتقاد داشتم زیارت همراه سیاحت نیست. جز اون محدوده ی حرم و اطرافش هیچ جای دیگه ی مشهد رو هیچوقت حاضر نشدم برم ببینم. این تفکری که الان مطرحش کردم سه چهارسالی هست به وجود اومده؛ اما، قانعم نمیکرد تا همین اخیرا که شما فرمودید. به همون اندازه که قبلا محکم بودم رو جدایی زیارت از سیاحت، رو این یکی هم می ایستم. 
اما در مورد شما حق رو بهتون میدم. سخته مشهد زندگی کنی و نری طرف حرم. 
اما سخت تر میشه واسه من که دلم میخواد برم و نمیخوام.

پاسخ :

زائرها وقت و فراغت و انگیزه‌ی بیشتری دارن که حرم و اطرافش رو وجب به وجب بگردن! واسه همین شما آدرس اون مکان مذکور رو به تعداد قدم بلد بودید و من فقط یه بار سال‌ها پیش اجبارا رفته بودم! (البته خودم می‌دونم که بهانه است!)

جدایی زیارت از سیاحت، چه جالب! بعد ما هر وقت که میریم حرم، باید آبمیوه‌ای، بستنی‌ای، غذایی بخوریم حتما! :)))

ان‌شاءالله به زودی میزنن کل طلاکاری‌های حرم رو خراب می‌کنن، صحن‌ها و رواق‌ها و همه‌ی زمین‌ها رو می‌فروشن، یه ضریح چوبی و یه گنبد خشتی دور مرقد میذارن، بعد شما هم میرید حرم اون موقع! فقط التماس دعای منو فراموش نکنید :)
س _ پور اسد
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۳۱
سلام ... صرفنظر از نتیجه ! موضوع بحث؛ با @ اینتِرنال‌ْ آدِر ؛ جالب و قابل تامل است ... وفقکم
پ ن:
یاد داستان "شاهزدهء خوشبخت" (اثر اسکار وایلد) افتادم
:)

پاسخ :

سلام :)

همون که پرنده از لباس طلای مجسمه‌ی شاهزاده میکند و برای فقرا می‌برد؟ :) چه تمثیل جالبی!
اینتِرنال‌ْ آدِر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۳۲
کافیه طلاکاری ها و تزئینات گرون قیمت رو از بین ببرن و خرج رفاه و فضای فرهنگیش کنن. 
تبدیل نکنن حرم امام معصوم رو به کاخ و بنگاه اقتصادی، کافیه.

پاسخ :

ان‌شاءالله که بشه! :)
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۳۷
پدر میتونه به نفع بی‌بی از حق انحصاری، آشکار و مسلم و خدادادی خودش بگذره،این از مردانگیش هست،از بزرگیش هست، ولی حتی فکر رای گیری هم غیر قابل تصوره :( 

#نه_به_کمپین_نه_به_مرد_سالاری_و خوانندگان_مرد_سالار_ترسناک! 

پاسخ :

خوب نخوندینا! آقای نگفتن رای بگیریم، آقای گفتن سهم هرکس یک ساعت! تقسیم کردن :)) البته از بی‌بی خواهش کردن که تقسیم بشه 😂

اگه پدرها از حق انحصاری و خدادادیشون استفاده کنن خانم‌ها هم چاره‌ای ندارن جز اینکه آشپزخونه که تحت سلطه‌ی اوناست رو هرطور خواستن بگردونن و چه بسا اصلا نگردونن! واضحه که غذا نقطه ضعف آقایونه!
س _ پور اسد
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۳۸
بله ؛ دقیقا" همان ؛ مجسمه مرصع شاهزاده و پرستوی مهربان و  .... :)
یاحق

پاسخ :

:))
حق نگهدارتون
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۱:۵۷
رای گیری یا دموکراسی یا هرچی، حالا پدر از سر سخاوت یک تعارفی زده در مورد حق طبیعی خودش، یک بفرمایی گفته، شما نباید قبول میکردید! 

پاسخ :

:|||
حاضرم به بت‌های بامیان قسم بخورم، که مردها هرررچقدر هم روشنفکر و تحصیل‌کرده و فلان و بهمان و حتی فمنیست! باشن، باز هم در اعماق وجودشون می‌تونیم احساس برتر بودن نسبت به خانم‌ها رو پیدا کنیم! شما که با این اعترافات، ولو طنز باشه جای خود دارین.
البته اگه اینطور باشه خرده رو باید به خدا گرفت که چون نمیشه، اصلا اون اعماق رو دیگه نمی‌گردیم!
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۲:۰۵
مضافا اینکه آشپزخانه و  کل مایتعلق به هم جزو مایملک پدر محسوب میشود. بنازم بهت شیر نر ، خدا چی ساخته :))) 



پاسخ :

:///////////
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۲:۳۸
تکذیب که نمیکنم! ولی سوال میپرسم اگر شما مرد آفریده شده بودید احتمالا طور دیگه ای فکر میکردید؟ کلا انسان در رنج آفریده شده است. چه مردسالاری چه زن سالاری چه پدر و مادر سالاری چه فرزند سالاری...همش موجبات رنجش خاطر آدمیزاد رو فراهم میکنه... اما بت های بامیان رو دیدم و خیلی خوشحال شدم که تو ایران نیستن.. اگر بود الان بهانه ریشه کن کردن بت پرستی، با خاک یکسان شده بودن...! 

پاسخ :

گفتم که اگه اون احساس در تمام آقایون باشه، باید با خدا صحبت کرد!
بعد هم آیه‌ی قرآن رو به نفع خودتون تفسیر نکنین!

و بودا:
به تاریخ بیست و شش فبروری سال 2001 میلادی شورای رهبری، شورای علما و ستره محکمهء طالبان، دستور تخریب آثار تاریخی افغانستان را که به عقیده آن ها «غیر اسلامی» تعبیر شده بود، صادر کردند.

این دستور بر اساس یک فرمان رهبر طالبان ملا محمدعمر صادر شده بود.
با آن که همهء رهبران طالبان در مورد تخریب آثار تاریخی به شمول بت های بودا، هم نظر نبودند، به تاریخ نهم مارچ سال 2001 میلادی، تخریب مجسمه های بودا در بامیان آغاز شد و بعد دو شبانه روز باروت و انفجار به تاریخ یازدهم مارچ پایان یافت.
مرتضا دِ
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۹:۲۷
:))))))))


پاسخ :

:))
مردی بنام شقایق ...
۰۶ شهریور ۹۷ , ۰۹:۲۸
سلام

اگه درباره کولره کاملا تصمیم اشتباهیه :)
اینجا نظر خود کولر از همه مهم تره که داره التماس میکنه بذارین روشن باشم کلن ^_^

پاسخ :

سلام

تا حالا نمی‌دونستم انقد کولر خوش‌فهمیه :)))
دایی حیدر
۰۶ شهریور ۹۷ , ۱۱:۰۰
به نظرم هست،حداقل از نظر فیزیک بدنی قوی تر این حس برتری در همه آقایون هست ولو از ترس کتمانش کنن. البته همه غیر از انسانهای وارسته...!  
+ تو عمرم برای شکستن شدن چندتا بت اینقدر گریه زیرپوستی نکرده بودم... نمیدونم اگر حضرت پیامبر زنده بود و در این زمان،آیا بت شکنی میکرد؟ نمیدونم ... شاید آره. 

پاسخ :

من اهل نگه داشتن یادگاری نیستم، حتی عکس‌های گوشیمم هر چند وقت یه بار خودبخود از دست میرن یا خودخواسته. بودن یا نبودن اون بت‌ها، هرچند نشانه‌ی تمدن، صنعت، هنر و... گذشتگان باشه برام فرقی نداره.
به گوساله‌ی سامری فکر می‌کنم که بعد از خراب کردنش، حضرت موسی طلاهاشو ریختن تو رودخونه و حتی به مصرف دیگه‌ای هم نرسوندن! برخورد قهری در این حد شدید!
باران ...
۰۶ شهریور ۹۷ , ۱۲:۲۴
باشد که رستگار شوید :))))

سلام 

پاسخ :

و علیکم :)

لعلکم تفلحون :))))
پیـــچـ ـک
۰۶ شهریور ۹۷ , ۲۳:۴۵
لام
چه قدر نظرات بی ربط داشتی.
به پدر عزیز بگو توی یه اتاقی بخوابن که دریچه کولر بسته ست.

پاسخ :

سلام :)
ولی جالب بودن!

پدر عزیز که مایله کولر روشن باشه، چرا دریچه بسته؟
بعد هم پدر عزیز چند وقته که میرن تو حیاط می‌خوابن، خنک‌تره :)
خوش‌به‌حالشون :(
پیـــچـ ـک
۰۷ شهریور ۹۷ , ۰۰:۴۸
راست میگی! اینقدر این پدرای طفلک مخالف کولر بودن، امر بهم مشتبه شد. اصلا تقصیر نظرات بی ربطم هست! حواسمو پرت کردن.خخخخ
هرکی مخالفه دیگه...

پاسخ :

خخخخ باشه پس از این به بعد میگم کسی نظر نامرتبط نده! حواس پیچک خانوم پرت میشه :))
می‌نشود...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan