مونولوگ

‌‌

ببخشید که تعارف نمی‌کنم!


یه قنادی هست یه‌کم دورتر از خونه‌مون. کارش خوبه و ما اگه گذرمون بیفته ازش شیرینی می‌خریم.
امروز به سفارش دایی، کیکِ بانانا (موز و گردو) پخته بودم. تا حالا درست نکرده بودم. خوردیم و همه به‌به و چه‌چه کردن. شب که شد مهمون اومده بود برامون و از کیک واسش برده بودن. گفته بود اینو از فلان جا گرفتین؟ فلان جا یعنی همون جایی که ما قبولش داریم و کاراش تمیز و با کیفیته! کیکی که به نظر خودم ایده آل نبود و ازش ناراضی بودم واقعا، به کیک‌های اونجا تشبیه شده بود! اون همه به‌به و چه‌چه عصر که تمام مدت فکر می‌کردم تعارف خانواده است، در مقابل این جمله هییییچ بود برام :)))



+ پایه‌ی خیلی خوبی هم برای کیک تولد می‌تونه باشه.

  • نظرات [ ۱۹ ]
بابای نرگس
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۲:۳۰
منم میخام

پاسخ :

شرمنده
البته شما ظاهرا کدبانو شدین، دست به کار کیک و اینام بشین.
خورشید ‌‌‌‌
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۲:۴۷
خواهش میکنیم :)))

نوش جان :)

پاسخ :

تشکر می‌کنیم :)))

جات خالی :)
برگ سبز
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۲:۵۵
هیجده آبان پس میام مشهد 
بپز واسم بیار 
😂😂😂😂😂😂😂

پاسخ :

اوووو تا هیجده آبان رسپیش یادم میره 😂😂😂 آخه تو رسپی اصلی تغییر زیاد ایجاد کردم.

آبان ماهی هستی؟
^_^ khakestari
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۰۷
تسنیم نکن این کارا رو
بذار بخاطر وجود خودت بیام مشهد و ببینمت :))

پاسخ :

آخه کیک از وجود خودم جدا نیست :)))
^_^ khakestari
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۱۷
خب در خلق کردنش دخیل هستی اما منظورم فقط برای دوستی و محبت بود نه خوشمزیجات :))

پاسخ :

پس بذار آب پاکی رو بریزم رو دستت! دستتو بیار جلو 🖐🖑
من واسه هیشکی کیک میک نمی‌پزم :)

حالا با خیال راحت واسه خودم بیا ^_^
برگ سبز
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۲۴
نگاه کن .
همین الان میری تو پنل وبلاگت تو قسمت برچسب زرد رسپیشو می نویسی! منم رنگ نکن عشقم! هیجده آبان کیک میخوام ازت! 

پاسخ :

نه آخه ببین، چون به خاکستری گفتم واسه هیشکی نمیپزم دیگه نمیشه کاریش کرد 😆

من اصلا برچسب زرد و قرمز و آبی بلاگ رو استفاده نمی‌کنم!
برگ سبز
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۲۸
من اسمم هیشکی نیست! 

پاسخ :

بعد بیست و شیش آذر واسم کیک میپزی؟ ^_-
دلا بانو
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۵
بابا کدبانو:)
میشه دستورش رو بدی لطفا؟
خیلییی وقته کیک نپختم، وسوسه م کرد دست به کار شم:)
فقط نمیشه گردوش رو حذف کرد؟ آخه من به گردو حساسم، سریع جوش و آفت میزنم.

پاسخ :

کدبانو که البته آواش به اسم شما نزدیکتره 😊

چشم، بفرمایید :)
آرد پنج پیمانه
شیر دو پیمانه
روغن + کره مجموعا دو پیمانه
شکر دو و نیم پیمانه
تخم‌مرغ هشت تا
بکینگ‌پودر چهار قاشق چایخوری
وانیل دو سوم قاشق چایخوری
گردو ریز خردشده یک پیمانه
موز یک کیلو

اگه حساسیت دارین که باید گردو رو حذف کنین، ولی موز و گردو با هم خیلی خوب میشه.

تخم‌مرغ و شکر و وانیل رو انقد با همزن برقی می‌زنیم تا یه کرم کرم‌رنگ! بشه. بعد روغن و بعد شیر رو اضافه می‌کنیم و همچنان هم می‌زنیم. آرد و بکینگ‌پودر و یه پینچ نمک رو با هم مخلوط و الک می‌کنیم. کم‌کم به مایعمون اضافه می‌کنیم و یک‌طرفه هم می‌زنیم. شبیه فولد کردن. و در آخر موز رنده یا له شده و گردو رو اضافه می‌کنیم. کف قالب کاغذ روغنی میندازیم و مواد رو می‌ریزیم. من تو توستر پختم، یک ساعت و ده دقیقه با دمای صد و چهل. ولی بعد گفتم کاش ده دقیقه بیشتر میذاشتم. اگه مواد نصف بودن و ارتفاعش کمتر بود شاید چهل دقیقه‌ای هم پخته میشد. این به وسیله‌ی شما و تنظیماتش هم برمی‌گرده که من خیلی وارد نیستم.
این مقدار برای چهارده نفر کاملا کافی بود، اگه فیلینگ و اینام داشته باشه که تعداد میره بالاتر.

دستورش خیلی ساده است و جدا کردن زرده و سفیده و اینا نمیخواد. ولی کم پف می‌کنه.

امیدوارم به‌دردتون بخوره :))
برگ سبز
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۳۹
مگه من بلدم؟ من؟ کیک؟ کیک ؟ من؟ 😂😂😂😂
من میتونم از کیفهای سنجاقک که فوق العاده خوشگلن واست بگیرم :) 

پاسخ :

کیف سنجاقک دیگه چیه؟؟؟
محمود بنائی
۰۲ شهریور ۹۷ , ۲۳:۵۷
ترکیب موز و گردو توی یک کیک خانگی خوشمزه، عالی میشه :) به به

پاسخ :

به‌به! بله، خوشمزه میشه.
شما هم بپزید و نوش جان کنید :)
برگ سبز
۰۳ شهریور ۹۷ , ۰۱:۳۱
۱. زن حسابی! چهارده نفر!!
۲. فیلینگ و فولد یعنی چی؟ 
۳. برو وب پلک شیشه ای می فهمی 

پاسخ :

۱. چه اشکالی داره؟ می‌تونی موادشو کم کنی تا تعداد کمتر بشه.
۲. فیلینگ یعنی پر کردن، خامه‌کشی، میوه‌ای چیزی بین لایه‌های کیک گذاشتن
فولد یعنی تا کردن، یه اصطلاحه در مورد نحوه‌ی هم زدن مواد. بیشتر در مورد کیک اسفنجی صادقه. این کیک مایع‌تره اولش، خیلی نمیشه فولد کرد، ولی اداشو درمیاریم. به این صورت که دورانی هم می‌زنیم و فقط مواد رو از عمق میاریم بالا روی سطح تا می‌کنیم.
۳. باشه، برم ببینم :) ولی من که آدرس ندارم :(
دلا بانو
۰۳ شهریور ۹۷ , ۰۱:۴۰
خیلی خیلی ممنونم:))
لطف کردی عزیزم:)

پاسخ :

خواهش می‌کنم :)
راستی یادم رفت بگم اگه گردو رو حذف کردین به جاش باید آرد بریزین.
آقای صاد
۰۳ شهریور ۹۷ , ۰۲:۳۷
من از بچگی از موز گردو و کیک خوشم میومده D:

پاسخ :

عجیبه! بچه‌ها معمولا از موز و گردو و کیک خوششون نمیاد! :D
برگ سبز
۰۳ شهریور ۹۷ , ۰۹:۱۹
دلم میخواد کیکش را امتحان کنم بپزم. 
تو عمرم کیک نپختم 
فکر می کنی میتونم؟ قلق دار نیست؟ 
آدرس پلک رو نداری؟ زیاد تو وبم کامنت میذاره مثل همین پست آخر 

پاسخ :

نمی‌دونم راستش، خودمم دفعه‌ی اول بود می‌پختم. خیلی به قلق‌هاش وارد نیستم. این بار احساس کردم باید میذاشتم بیشتر پخته میشد.
ولی کلا از چی میترسی؟ حالا یه بار خراب بشه، چی میشه؟ :) نمی‌دونی من چقد کیک خراب کردم 😅

اونجا اومدم نگاه کردم، آدرس نذاشتن.
مرتضا دِ
۰۳ شهریور ۹۷ , ۱۲:۲۷
شب که شد


منو یاد یه موزیک انداخت یه موزیک جلف




یه سؤال دارم. خاطرات شخصی من به چه دردت می‌خوره؟ واقعا

پاسخ :

اسمش شب که شد بود؟

😂😂😂 مچتونو گرفتم! پس اونی که هیییییی پست‌ها و حتی کامنت‌ها رو کپی می‌کنه شما بودین؟؟؟ :))))
+ گفتم اینجوری ازش بپرسم، از رو نرفته ولی! همچنان کپی می‌کنه بدون اینکه سوال منو جواب داده باشه ://
مرتضا دِ
۰۳ شهریور ۹۷ , ۱۳:۰۸
پست ها رو نه مگه اون جمله ای که بخوام کامنتش کنم :|

+ یه بار میتونی گوشش بدی
https://nex1music.ir/post/49687/

پاسخ :

می‌دونم، شما به زور میخونین، چه برسه کپی کنین!

+ خواهم گوش داد.
ار کیده
۰۳ شهریور ۹۷ , ۱۴:۲۷
ماشالا ماشالا

یه اسپند برا خودت دود کن :)*

پاسخ :

مرسی لطف دارین همه‌تون. ولی واقعا اونقدرها تعریفی نبود.

+ من از دود اسپند خوشم نمیاد :((
ار کیده
۰۳ شهریور ۹۷ , ۱۴:۵۶
پس صدقه بده :|

من باید خودم تست کنم تا مطمئن شم خوب نشده :دی
در غیر این صورت، خوب شده.
حرف دیگم نباشه :چشم غره :))

پاسخ :

😂😂😂 باشششش :)

🙁😵 بازم باششش :(
لوسی می
۰۴ شهریور ۹۷ , ۲۲:۱۹
خودت کیک بپز برای دکتر ببر ^_^

پاسخ :

باششش! همینم مونده :/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan