مونولوگ

‌‌

وبلاگ

ظاهرا سوال پیش اومده که من چرا به وبلاگ‌نویسی به سبک سابق بازگشتم و هیچ توضیحی در مورد عوض شدن یا نشدن نظرم ندادم. گفتم بگم شاید برای شما هم سوال بوده باشه.


من پیش خودم اینطور استدلال کردم که اگه عمر وبلاگ‌نویسی سر اومده، پس سراومده دیگه. اولا من تو دوران اوجش، وبلاگ‌نویس نبودم که هجویات من باعث افولش شده باشه و رفتن من و حتی تمام وبلاگ‌نویس‌های مثل من هم باعث برگشت اون دوران نمیشه. پس منطقی نیست که از این فضا که می‌دونم یه سری فوایدی داره خودمو محروم کنم.
ثانیا چطور ما به تغییر نسل معتقدیم و روش‌های تربیتی والدینمون رو برای بچه‌هامون متناسب نمی‌دونیم، ولی توقع داریم فضای وبلاگ کما فی السابق ادامه داشته باشه؟ وقتی اون حرف‌ها، اون سبک‌ها، اون بلاگرها نتونستن مخاطبین رو حفظ کنن و اطرافشون خلوت شده، یعنی نتونستن با نسل جدید ارتباط بگیرن، یعنی کارآمد نبودن، یعنی بر اساس اصل بقای اصلح هم که شده باید حذف می‌شدن.
از طرفی شاید تو اون دورانی که با کلمه‌ی اوج ازش یاد می‌کنیم، زیادی بالا پریدیم! شاید این همه مشکلاتی که الان جامعه داره، دواش همین روزانه‌نویسی‌ها باشه. اینکه با مردم با زبان مردم حرف بزنیم، اینکه وقتی نود درصد مردم درد آشغال ریختن تو خیابون دارن ما نیایم در مورد دلایل حمله‌ی شوروی به ایران بنویسیم. اینکه ما فکر کنیم فقط حرف‌های گنده گنده زدن، سیاسی نوشتن، ادبی نوشتن، مذهبی نوشتن، حتی روزمره‌نویسی به شکل شکیل و خواندنی ارزشه و حرف رک و ساده و پوست‌کنده، حرف راحت الحلقوم ضدارزش، یه اشتباهه. از چاه دراومدن تو چاله افتادنه. می‌خوایم ابروی وبلاگ‌نویسی رو درست کنیم، می‌زنیم چشمشم کور می‌کنیم.


این‌ها بخشی از دلایلیه که ادامه‌ی وبلاگ‌نویسی رو برای من تسهیل کرد. در واقع الان دارم اون پست ویار تکلم که گفته بودم درست و منطقیه رو رد می‌کنم.


  • نظرات [ ۱۳ ]
برگ سبز
۲۷ مرداد ۹۷ , ۲۳:۵۸

پاسخ :

بخشی :)
بابای نرگس
۲۸ مرداد ۹۷ , ۰۰:۱۲
لایک

پاسخ :

:)
00:00 :.
۲۸ مرداد ۹۷ , ۰۸:۳۵
:)

پاسخ :

:)
دلژین
۲۸ مرداد ۹۷ , ۰۹:۱۵
اگه میفهمیدم به خاطر پست اون نمینویسی ، هیچی دیگه ...
فوش میخوردی شییییییییک :)) 

پاسخ :

😅😅 مثلا چه فحش‌هایی بلدی؟ :دی
دلژین
۲۸ مرداد ۹۷ , ۰۹:۱۹
الان من فقط از جناب ویار یک سوال دارم... 
تلگرام و کانال تلگرام خیلی فضای خفن و حرفه ای هست که دارن توش ادامه میدن ؟ 
اونجا که بدتره ! از تبلیغ شورت و لباس و ... بگیر تا جوک ها و کانال های مستهجن...
عجب...
باز تو وبلاگ ۴ نفر زرد بنویس و روزمره نویس و یکی دو تا تبلیغ چاه وا کن نهایت پیدا بشه... 
خدایی یه عده میان یه چیزی میگن در میرن ! 

پاسخ :

این قسمت مهاجرتش واقعا توجیه نداره. ضمن اینکه آدرس کانال رو واسه همین زردنویس‌ها گذاشته که اونجا به خوندنش ادامه بدن!!!
ار کیده
۲۸ مرداد ۹۷ , ۰۹:۳۸
من اصلا اون پست رو که خوندم، با اون حجم از توهین و خود برتر بینی و ... برام سوال بود، شما چرا قبولش کردی؟!
این پستت حیلی خوب بود، حتی از دلایل منم برای رد حرفهاش، خیلی بهتر بود.
آفرین :)

پاسخ :

من دو تا مسئله رو با هم قاطی کرده بودم :)

به نظرم هرکسی باید دلایل و انگیزه‌های شخصی خودشو داشته باشه، همونطور که تو داری :))
س _ پور اسد
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۲:۱۹
دلایل قوی باید و معنوی ؛ نه رگهای گردن به حجت قوی ... (سعدی)
:)
وفقکم

پاسخ :

نه جناب پوراسد، نه، من وبلاگ‌نویسی به این شکل رو تشویق نکردم، همون‌طور که به شکل مثلا حرفه‌ایش رو تشویق نمی‌کنم. فقط گفتم اگه اون اجازه داشته، پس این هم اجازه داره.
من از اجازه و مباح بودن حرف زدم، چون کسی حرامش نکرده. ولی از انگیزه حرف نزدم، زدم؟ :)
س _ پور اسد
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۳:۰۱
سلام .... کاملا موافقم ... :))
- نه نزدید :)
وفقکم

پاسخ :

سلام
وفقکم too :)
الف سین
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۵:۰۸
آخ جون
من دوباره به جاهای خوبش رسیدم :دی

+سلام و رحمت :) 

پاسخ :

علیکم السلام و رحمة الله و برکاته!

ای بابا، اتفاقا این مدل پست‌ها رو دوست دارم زودتر بین بقیه‌ی پست‌ها گم و گور بشن :)
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۸:۰۹
آدم آهسته و پیوسته بره جلو رو خط و مرز، دیگه حرف بقیه محلی از اعراب نیست. 
هدف هر کسی توی این فضا متفاوته از دیگری

پاسخ :

متوجه نشدم.
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۸:۴۰
:) بیخیال 
در تایید نوشتن دوباره و صحبت هاتون بود

پاسخ :

شرمنده به خاطر گیرایی پایینم! :)
حرف منم همین بود که انگیزه فرد به فرد متغیره.
آقای صاد
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۸:۴۹
زنده باد :)

پاسخ :

زنده باد زنده‌گی :)
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۸ مرداد ۹۷ , ۱۹:۰۹
نه عزیزم این چه حرفیه.

پاسخ :

حرف حساب :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan