مونولوگ

‌‌

غزنی


با نگاه کردن عکس‌های حمله‌ی پریروز به غزنی، احساس خائن بودن بهم دست میده.

  • نظرات [ ۱۱ ]
پیـــچـ ـک
۲۳ مرداد ۹۷ , ۰۲:۲۴
سلام
بعضی وقتا فقط دعا از دستمون بر میاد...

پاسخ :

سلام
بله
یک مسلمان
۲۳ مرداد ۹۷ , ۰۶:۰۵
چرا؟

پاسخ :

چون من اینجا در امنیتم و برنگشتم بین اون مردم.
ار کیده
۲۳ مرداد ۹۷ , ۱۰:۳۷
سلام عزیزم
چه تقصیری تو داری آخه... برگشتنت چیزی‌ رو حل میکرد؟

پاسخ :

سلام الهه جانم
تقصیر ندارم، شاید وظیفه دارم. من اینجا چیکار می‌کنم؟
اینتِرنال‌ْ آدِر
۲۳ مرداد ۹۷ , ۱۱:۱۲
باید آماده ی بیشتر از این ها بشید.

پاسخ :

چطور؟ تحلیل خاصی در مورد افغانستان دارین؟
اینتِرنال‌ْ آدِر
۲۳ مرداد ۹۷ , ۱۲:۰۳
متاسفانه داعش تو موقعیت های جغرافیایی مختلفی تو خاورمیانه و آسیا داره مستقر میشه. مثلث آمریکا-عربستان- اسرائیل برای نا امن کردن خاورمیانه و به خصوص ایرانی که به کمک روسیه تونست داعش رو در عراق و سوریه شکست بده، هرکاری میکنن. امروز داعش، تو پاکستان، افغانستان و بلوچستان داره بازسازی و تقویت میشه. اگر تاحالا درگیر غربمون بودیم به نظر میرسه از این به بعد شرق دچار تحولاتی بشه. 

پاسخ :

و چه‌کار باید کرد به نظرتون؟
اینتِرنال‌ْ آدِر
۲۳ مرداد ۹۷ , ۱۲:۲۷
خب من اونقدر تجربه ندارم که بتونم بگم چکار باید کرد ولی در همین حد میتونم بگم که نقشه ای که کشیدن همون نقشه ایه که برای سرنگونی صدام حسین کشیدن. با این تفاوت که عراق تک صدایی بود و ایران چند صداییه و به این راحتی ها موفق نمیشن. اما اینکه بخوام در مورد افعانستان همین رو هم بگم نمیتونم چون وضعیت سیاسی مشخصی ندارن.

پاسخ :

من از سیاست واقعا بی‌اطلاعم!
serek Khatoon
۲۳ مرداد ۹۷ , ۱۸:۳۴
سلام
ناراحت شدم ☹😔
الهی به حق حضرت ولیعصر (عج) خدا فرجی تو کار جهان ایجاد کنه 🙁

پاسخ :

سلام
آیا بشود روزی صلح در کل جهان برقرار باشد و ما ببینیم؟
serek Khatoon
۲۳ مرداد ۹۷ , ۲۰:۰۸
آیا بشود؟😔

پاسخ :

ان‌شاءالله که بشود :)
یک مسلمان
۲۳ مرداد ۹۷ , ۲۳:۳۲
ای کاش فاطمیونی که در سوریه ایجاد شد در خود افغانستان شکل بگیره...
انقلابی نیاز هست...نیست به نظرتون؟

پاسخ :

نظر من؟ من از وقتی معنی ایرانی و افغانی رو فهمیدم آرزو داشتم یکی بود که پرچم بلند میکرد و من زیر پرچمش هر کاری لازم بود می‌کردم، می‌جنگیدم. ولی الان میگم با کی؟ با مردم خودم؟ مشکل افغانستان، درگیری‌های داخلی و بین قومیه.

فاطمیون انگیزه‌ی مذهبی دارن، مردم ما هنوز با انگیزه‌ی مذهبی تشجیع میشن. ولی درد اینجاست که همدیگه رو برنمیتابن. شیعه و سنی با هم کنار نمیان. فعلا که اکثریتش هم اهل تسننه، قدرت حکومتی دست اهل تسننه، طالبان اهل تسننن، داعش اهل تسننن، این دو تا از اینور شیعه میکُشن، حکومت از اونور سرپوش میذاره و با "برادران ناراضی"! مذاکره میکنه. انقلاب چطور شکل بگیره؟ کی انقلاب کنه؟
یک مسلمان
۲۴ مرداد ۹۷ , ۲۲:۴۹
درست می گین...خیلی سخته...خیلی کار مبنایی نیاز داره
اما در مورد خودتون...
مرحوم علی صفایی رو محکوم می کردن به این که توی راهپیمایی ها شرکت نمی کنه پس ضد ولایته
جواب نمی داد
اما یه بار گفته بودن مگه وقتی ولی فرمان جهاد می ده همه یه تکلیف دارن؟
من وقتی می بینم اگه بشینم این جا می تونم ده ها نفر رو تربیت کنم که بیان راهپیمایی اگه خودم تنهایی بیام راه پیمایی خیانت کردم!

حالا شما هم تنهایی راه نیفتادید برید....اما می تونید جریان ساز باشید
با مطالعه ی زیاد و همراه کردن جماعت زیادی در رشته های مختلف از سیاست گرفته تا پزشکی و حقوق

پاسخ :

من هنوز خیلی کار دارم تا برسم اونجایی که شما میگید. اطلاعاتم از سیاست در حد صفره، از کشور خودم هم.
ولی درست همینه که شما میگید. من کاری در حد برداشتن یه سنگریزه از سر راه رو در نظر داشتم، ولی اصل اینه که قلوه‌سنگ‌ها رو بلند کنیم و نذاریم سنگ جدیدی بیفته تو مسیر. این از حد نگاه من خیلی فراتر بود، ولی میشه از حالا بهش فکر کرد.
ممنونم
... به دنبال حقیقت ...
۲۵ مرداد ۹۷ , ۰۰:۰۷
الحمدلله

پس شروع کنید...طرحش رو بریزید از همین حالا

به قول سعدیِ جان:

نصیب از عمر دنیا نقدِ وقت است
مباش ای هوشمند از بی نصیبان

روی کمک ما هم شدیدا حساب کنید ان شاءالله


پاسخ :

راستش نمیدونم شروع کنید دقیقا یعنی چی! 😁
فعلا میخوام فقط اطلاعاتم رو زیاد کنم.

از پیشنهاد کمکتون هم سپاسگزارم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan