مونولوگ

‌‌

زندگی چیزی نیست که لب طاقچه‌ی عادت از یاد من یکی برود 😊


این همکار شخصی که تعریف می‌کنه خیلی برام آشناس! یعنی کجا دیدمش؟ 🤔


شخصی تعریف می‌کرد:
یه همکار داشتم سر برج که حقوق می‌گرفت تا 15 روز ماه سیگار برگ می‌کشید و بهترین غذای بیرون رو می‌خورد و نیمه‌ی بعدی ماه رو غذای ساده از خونه می‌آورد. موقعی که خواستم انتقالی بگیرم کنارش نشستم و گفتم تا کی به این وضع ادامه میدی؟
با تعجب گفت کدوم وضع؟
گفتم زندگی نیمی اشرافی نیمی گدایی...!!
به چشمام خیره شد و گفت:
تا حالا سیگار برگ کشیدی؟ گفتم نه!
تا حالا تاکسی دربست گرفتی؟ گفتم نه!
تا حالا به یک کنسرت عالی رفته‌ای؟ گفتم نه!
تا حالا غذای فرانسوی خورده‌ای؟ گفتم نه!
تا حالا تمام پولتو برای کسی که دوستش داری هدیه خریدی تا خوشحالش کنی؟ گفتم نه!
اصلا عاشق بوده‌ای؟ گفتم نه!
تاحالا یک هفته از شهر بیرون رفته‌ای؟ گفتم نه!
گفت اصلا زندگی کرده‌ای؟ با درماندگی گفتم اره... نه... نمی‌دونم...!!
همین‌طور نگاهم می‌کرد، نگاهی تحقیرآمیز...!!
اما من حالا که نگاهش می‌کردم برایم جذاب بود...
موقع خداحافظی تکه‌ای کیک خامه‌ای در دست داشت، تعارفم کرد و یک جمله به من گفت که مسیر زندگیم رو عوض کرد...
پرسید می‌دونی تا کی زنده‌ای؟ گفتم نه!
گفت: پس سعی کن دست‌کم نیمی از ماه رو زندگی کنی..!!

چارلز لمبرت


  • نظرات [ ۴ ]
دایی حیدر
۱۰ مرداد ۹۷ , ۱۸:۵۳
صحیح ! آدم باید نیمی از ماه رو زندگی کنه
حالا یکی با خوردن غذای فرانسوی از بهترین رستوران شهر
یکی هم پختن غذا واسه خودش!
مهم اینه که آدمی از کار خودش لذت ببره ...
مثال بارزش هم چاق هایی هستن که آزادانه همه چیز میخورن و میگن هیچ مشکلی با چاقیشون ندارن....اینا خوشبختن به نظرم.

پاسخ :

بله، مثلا من جزء اون یکی دومی‌هاییم که شما میگین، مواد اولیه می‌خرم و یه غذای جدید می‌پزم! لذتش صدها بار بیشتره واقعا.

اما حرف من چیزی جز این بود که هرکی با هرچی راحت‌تره! حرف من کشف تجربه‌های جدیده. مطمئنم کشف همیشه و برای همه‌ی آدم‌ها جالبه و کشف چیزیه که هیچ‌گاه تکراری و کهنه نخواهد شد و کشف چیزیه که من بهش میگم زندگی و یکنواختی چیزیه که من بهش میگم مرگ! حالا یکی از کشف طبیعت و سفر لذت می‌بره، یکی از کشف طعم‌های جدید، یکی از کشف دنیاهای آدم‌ها و کتاب خوندن و... از اون طرف هم مطمئنم که کشف هزینه‌بره مگر کشف درون اونم در بعضی موارد و نه همیشه. پس آدم به جای اینکه پولشو خرج زندگی روزمره‌ش کنه بره یه کشف جدید بکنه و بعد چند صباحی رو با قناعت بگذرونه خیلی خیلی بیشتر زندگی خواهد کرد به نظرم.
دایی حیدر
۱۰ مرداد ۹۷ , ۱۹:۲۰
ُسرم رو به نشانه تایید مرتب تکون میدم!
من یک الگوی حی و حاضر از چنین رفتاری دارم در زندگیم ولی هیچوقت قصد نداشتم ازش یاد بگیرم... 

پاسخ :

من خودم یک الگوی حی و حاضر برای اطرافیانم هستم، متأسفانه اون‌ها هم نه‌تنها هیچوقت قصد نداشتن ازم یاد بگیرن که منو هم بدجوری تو تنگنا قرار میدن و فرصت تجربه کردن رو ازم می‌گیرن.
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۰ مرداد ۹۷ , ۱۹:۴۷
ما هم یه استادی داشتیم، می‌گفت من پولدار نیستم ولی همه پولم رو میگذارم واسه سفر دور دنیا. تا قطب هم رفته بودD:

پاسخ :

:))
وای، میشه یه روزی سفر منو ببره به سرزمین‌های استوایی و قطبی؟😍😍
مرتضا دِ
۱۱ مرداد ۹۷ , ۰۸:۵۷
توجیه نیار :)

پاسخ :

باشه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan