مونولوگ

‌‌

معما چو حل گشت آسان شود


این هم نتیجه‌ی اولین تمپرینگ نیمه‌موفق :)



+ عنوان: نوشتم که یه وقت تو دلتون نگین "پوووف! تمپرینگ مگه چه کاری داره که خوشحال شده؟" 😆 قلق هر چیزی باید بیاد دست آدم و تا نیومده حتی نیمرو هم نمی‌تونه بپزه!


  • نظرات [ ۱۱ ]
ار کیده
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۴۳
دهنم آب افتاد :پی

پاسخ :

البته شکلاتش مرغوب نیست، شیرین هم هست، پس چندان مالی نیست :)
گفتم که دهنت آب نیفته :))
برگ سبز
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۴۷
یعنی خرد و نابود شدم برای اون قسمت + 
چون من نمیتونم حتی تمپرینگ رو بخونم 
چه برسه بفهمم معنیش چیه 
چه برسه بفهمم چه جوریه 
:| 
الانم نمی دونم چی کار کردی 
فقط خوشگله :|  سمت راستی شکل گله و خوشگله 
همش همینقدر می فهمم :| 
سلام 

پاسخ :

سلام 😂😂
چقد تو رکی!
اون + واسه همه نیست خب! واسه اوناییه که تو کار پختن کیک و شیرینی هستن. اونا که تعدادشون کم هم نیست، ممکنه تو ذهنشون بگن خب که چی؟ جزء کارهای پایه‌ی قنادیه، همینم نمیخواستی یاد داشته باشی؟ :)))

تِمپِرینگ، یه فرآیندی که طی اون شکلات ماهیتش جوری تغییر میکنه که میشه ازش تو تزئین استفاده کرد یا قالب زد که بعد از خنک شدن سفت و براق بشه یا میشه به شکل خاصی فرمش داد. لازم نیست همه یادش داشته باشن :)
آقای صاد
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۴۸
ظاهرش که حسابی خوشمزس P: 
دستور پختشو بذارین با قلقش! D:

پاسخ :

آخه پختنی نیست، در اصل یه‌جور آماده کردن شکلاته برای تزئین و فرم دادن. گاهی هم همین شکلات تمپرشده که آماده‌ی استفاده است رو میشه ریخت تو قالب و شکلات قالبی درست کرد، مثل کاری که الان من کردم.
یه مقدار شکلات رو ذوب می‌کنیم، بعد اینقد هم می‌زنیم تا تمپر بشه! اینم دستورش :)
^_^ khakestari
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۳:۲۸
تسنیم داریم چه تسنیمی 
از هر انگشتش ی هنر می ریزه :)

پاسخ :

نه، مجرای هنری انگشت سبابه‌ی دست چپم مسدود شده! از اون فعلا نمی‌ریزه 😂😂
پیله سرخ
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۴:۱۵
جوابت به کامنت خاکستری!😂😂😂😂😂

سلام
مبارکه.

پاسخ :

سلام
ممنون
^_^ khakestari
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۴:۴۲
:))) 
کلی خندیدم از جوابت
مرسی :)

پاسخ :

مرسی از تعریف شما ^_^
برگ سبز
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۴:۵۱
:| 
به رک بودن چه ربطی داشت؟ 
داری کلاس میری یعنی؟ فکر می کردم خودت همینجوری از تو کانلها و این چیزا داری در میاری 
کوفت! :) غیر مریم دلژین کی تو کار شیرینیه تو این بیان آخه؟ 

پاسخ :

خیلی هم ربط داشت :)

کلاس؟؟؟ نچ، تو خونه، ولی نه از تلگرام، بلکه از گوگل و پاپیون.

سه‌رک خاتون و همین پیله‌ی خودمون و خیلی دیگه از خانم‌های خانه‌دار :) بالاخره یه کیکی واسه بچه‌شون میپزن دیگه :)
آقای صاد
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۵:۱۳
هوممم 
زنده باد P:

پاسخ :

ممنونم
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۵:۳۸
منم یه بار ژله رو درست از قالبش تونستم دربیارم بدون تلفات! اصلا دلم نمیومد بخورمش!

پاسخ :

ولی من کلا دلم نمیاد ژله بخورم، چون اصلا ژله درست نمی‌کنم، چون اصلا ژله دوست ندارم :)
ولی پوووف! درآوردن ژله از قالب که کاری نداره :| 😆😆😆
پیله سرخ
۳۱ تیر ۹۷ , ۱۶:۴۵
من چیز زیادی بلد نیستم. فقط زیاد حرف میزنم...

پاسخ :

آدمی که بلد نیست حرفم نمیزنه، حداقل شما :)
س _ پور اسد
۰۱ مرداد ۹۷ , ۰۱:۲۱
هنیئا" مریعا" لک :-)

پاسخ :

ممنونم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan