مونولوگ

‌‌

اعصاب فولادین


دو هفته مقاومت کردم در برابر ویروسی که یکی از علائمش ضعف عمومی و بی‌اشتهائیه و نفر یکی مونده به آخر خانواده‌ام که مبتلا میشم! فک می‌کنم هر لحظه است که وسط کلینیک غش کنم. باحال میشه نه؟ :)

هیچ‌وقت بابت چیزی که تقصیر من نیست عذرخواهی نمی‌کنم. دیگه شورش رو درآورده، هر روز یه بساطی داریم اینجا. هی نازش رو کشیدن واسه هر چیزی، هی تقصیر همه چیز رو انداخته گردن یکی دیگه، الان شده این، که خودش رو همه‌کاره می‌بینه. ورودی سرویس بهداشتی کلینیک دمپایی گذاشته و میگه باید کفشاتون رو دربیارین و دمپایی بپوشین برین داخل!!! حتی برای شستن دست، حتی برای نگاه کردن تو آینه! یعنی چی واقعا؟ من جلو مریض و همکار کفشمو دربیارم و دمپایی بپوشم و برم سرویس؟ کفشمم اون بیرون بمونه که همه خبردار بشن الان دقیقا کی داخله؟ صد سال سیاه دمپایی نمی‌پوشم. میگه "کاشی‌ها رو عوض کردن و سفید گذاشتن، کفشاتون کثیفش می‌کنه و من نمی‌تونم هی بشورم و تمیز کنم." من فقط برای شستن دستم میرم اونجا و تحت هیچ شرایطی زیر بار عوض کردن کفشم نمیرم. اصلا من مطمئنم کفش من ذره‌ای در کثیف کردن اونجا نقشی نداره، بهش هم گفتم. ولی مثل بچه‌ها راه میره تو کلینیک و تیکه‌های کنایه‌دار پرت می‌کنه! یعنی مشکل از این بچگانه‌تر؟ یعنی آدم‌بزرگ از این بچه‌تر؟ فعلا که دکتر اینجا رو کنترات داده دست ایشون، منشی و آبدارچی و دکتر و پرستار و روانشناس و مددکار و همه‌چیِ اینجاست! ولی این دفعه حتی برای از سرگیری ارتباط هم پیش‌قدم نمیشم، این خط، اینم نشون +

  • نظرات [ ۱۳ ]
** دلژین **
۱۲ تیر ۹۷ , ۱۸:۱۲
یعنی چی ! 
اومدیم و دمپایی رو یکی نجس کردد ! مگه میشع ! 
خوب میکنی ! والاااا

پاسخ :

همینو بگو، نجس هم نه، یکی خیس کرد اصلا!
خدایا، به چه امتحاناتی ما را می‌آزمایی! واقعا واسه آدم به این سن و سال، همچین مسأله‌ی بچگانه‌ای خنده‌داره واقعا :|
لوسی می
۱۲ تیر ۹۷ , ۱۸:۱۵
البته خب علت و هدفی که مطرح میکنه غلط به نظر نمیرسه! :|
ولی روشی که مدنظرشه هم درست به نظر نمیرسه!

پاسخ :

بابا جان! من میگم میرم فقط قسمت آینه و شیر آب! کف اونجام خشکه، یعنی چی واقعا؟
الان من رو این مساله همونقد حساسم که شما رو "هاه" کردن تو صورتت حساسی :|
لوسی می
۱۲ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۲
نه نه نه نه نه نه نه ! اصلا از اون مایه نذار که هیچی به اون اندازه برات مهم نیست! کفش در آوردن کجا هاه شدن کجا! :|
خوبه گفتم روشی که برای نیل هدفش پیشنهاد داده درست نیست! :|
اصلا دیگه جواب نمیدم! :|

پاسخ :

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

منم گفتم که باید خیییییییییییییییلی خوشبووووووووووووو باشه :))))))

ولی برای همچین روش ناپسندی "درست به نظر نمیرسه" کافی نیست به نظرم! باید بگیم یا مرگ یا کفش خودم! ✌
لوسی می
۱۲ تیر ۹۷ , ۱۸:۲۸
اصلا هرچی بگی دیگه توجیه نمیشه! دلم یه جوری شد اصلا.
ایشالا که مجبورت کنه کفشاتو دراری بری دسشویی! ایشالا ایشالا! :)))
من دیگه نمیام تا فضای دلم و احوالم عوض بشه :|

پاسخ :

منم تا اطلاع ثانوی کامنت‌هایی که اسم نویسنده‌شون با لام شروع میشه رو نمی‌خونم، بلکم خاطره‌ی اینکه بهم گفتین ایشالا با دمپایی بری دسشویی از ذهنم بره بیرون :)))) والا :)))
بالاخره هرکی رو یه چی حساسه :|
دایی حیدر
۱۲ تیر ۹۷ , ۱۹:۱۵
دقیقا اینقدر زورم میگیره که با مسائل بچگانه و البته آزار دهنده سروکارم بیوفته ، ولی فکر کنم تا آخر عمر از این مسائل پیش میاد و راه گریزی نیست... 

من برای این مواقع یه راهکار نه چندان جوانمردانه دارم که اعصابم آروم میشه. طالب بودید پروپوزالم رو ارائه بدم :)

پاسخ :

من تا حد ممکن رفتارش رو به روی خودم نمیارم، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده یا کسی به من کنایه زده. چون فک می‌کنم اگه منم اون سر ماجرا رو بگیرم که بدترم! ولی امروز بعد از نوشتن پست و بعد از حرکت بچگانه و لجبازانه‌ی بعدیش، رفتم بهش گفتم اتفاقی افتاده که دو هفته است رفتارتون عوض شده؟ با خنده و اینا گفت نه، هوا گرمه!!!

حالا شما اگه لطف کنین راهکارتونو بگین شاید (شاید) دفعه‌ی بعد ازش استفاده کنم :)
پیله سرخ
۱۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۱۵
سلام
از این ژل دستا بگیر اگه مجبور شدی راحت با اونا دستتو ضد عفونی کن. مگه نجس بشه دستت که به آب نیاز باشه. راحتتتت...طرفم محل نده دیگه.

پاسخ :

فکر خوبیه، ولی مشکل من الان اینه که ایشون منو زیردست خودش فرض کرده و فک می‌کنه باید گوش به فرمان ایشون باشم! من نمیخوام این روند ادامه داشته باشه.
خاتون ..
۱۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۱۸
خوب میکنى که زیر بار نمیرى
این دیگه ازون حرف ها بود. یعنى همه جا میخوان حداقل اختیارات آدم رو ازش صلب کنن!

پاسخ :

فک می‌کنم خودم اوایل خیلی شل گرفتم و کارهایی که وظیفه‌ی ایشون بود رو خودم داوطلبانه انجام دادم و به خاطر سن بالاترشون خیلی از حقوقم رو مطالبه نکردم که الان به این مشکل گرفتار شدم! خودم اختیاراتمو به دست خودم تفویض کردم و حالا اعتراض دارم و باید با اعصاب‌خوردی پسشون بگیرم :// باید از اول جنبه‌ی خودمو در نظر می‌گرفتم!
پیله سرخ
۱۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۴۰
حالا فکر کنه...مگه تو گوش به فرمانشی؟
انرژی اضافه داری میخوای چیزی رو به همچین آدمی ثابت کنی؟ به وقتش ثابت میشه.
اون سلسله مراتب میفهمید که خودش فهمیده بود. 
خواستی هم کل کل کنی بذار اول حالت خوب بشه بعد.

پاسخ :

خب اگه من به خاطر حرف اون برم ژل بخرم و دیگه نرم سرویس یعنی گوش به فرمانشم دیگه، یعنی حرف شده حرف اون! دفعه‌ی بعد به یه حوزه‌ی حساس‌تر ورود میکنه.
فعلا تا جایی که ضرورت داره فقط میرم سرویس ولی به روش خودم!
دایی حیدر
۱۲ تیر ۹۷ , ۲۱:۵۰
بهههههههههله ریشه همینجاست... جوابتون به "خاتون .. " 

از ماست که برماست!

به این جمله فکر کنید (نه رد کنید، نه بپذیرید) در تعاملات با آدمهای زندگیتون گاهی لازمه یه کم بی منطق باشید و اذیتشون کنید. منطقی بودن خوبه ولی وقتی در ازای یه رفتار منطقی پاسخ غیرمنطقی میگیرید، بی منطق بودن اگاهانه درمان موقته. 

پاسخ :

فکر می‌کنم تا ببینم شکل عملی این جمله در مناسبات بین من و ایشون چیه و آیا می‌تونم پیاده‌ش کنم یا نه.
پیله سرخ
۱۲ تیر ۹۷ , ۲۲:۱۱
نه یعنی دوری کردن از درد و مشاجره تا حد ممکن.
حالا خود دانی. فقط صبر کن حالت خوب بشه بعد تصمیم بگیر.

پاسخ :

من خودم آدم خیلی صلح‌طلبی‌ام. اکثر مواقع سعی می‌کنم مشاجره پیش نیاد یا کش نیاد. ولی گاهی اگه ببینم سوءتفاهمی پیش میاد، صحبت ولو بحث و مشاجره لازمه به نظرم.
چشم :) از توصیه‌ی مادرانه‌تون ممنونم :*
ن. .ا
۱۳ تیر ۹۷ , ۱۰:۰۱
در مسئله ها کردن توی صورت دیگری به نظرم روایت داشته باشیم که مکروهه...
اصلا هم ربطی به خوشبو بودن یا نبودن نداره...
باید دلیل علمی اش بررسی بشه ولی الان یادمه که یکی از اثرات فوت کردن توی صورت دیگران ایجاد تنفر هست...
یعنی اون شخصی که توی صورتش فوت میکنید از شما تنفر پیدا میکنه...
کلا اثر خوبی نداره...
مزاجی که اعتدالی نسبی داشته باشه طبیعتا باید از این کار بدش بیاد...
و موضع خانم لوسی می در این مورد موضع خیلی ها هست و حتی میخوام بگم فطری هم هست...
بحث سلیقه نیست...
اون حرف نظافتچی هم حرف درستی نیست
بهش بگید اگر واقعا فکر میکنه این کارش موجب نظافت میشه پس دمپایی رو داخل سرویس بذاره تا هر کی داخل میره همون داخل کفش هاش رو عوض کنه...
کاریه که ما هم اینجا انجام میدیم..
بعدش هم به نظافتچی گفتم تا کاریت نباشه کی کثیف میکنه یا کی نظیفه... حتما هفته ای یه بار داخل سرویس رو تمیز کن...

پاسخ :

راستش یه کوچولو سربه‌سر خانم لوسی‌می گذاشتم! واکنششون اینقد شدید بود که جا خوردم، آخه اینجا فقط نوشتمش، کسی تو صورتشون که هاه نکرده :))) البته فک می‌کنم متوجه جنبه‌ی شوخی حرفام هم شدن. وگرنه منم واقعا خوشم نمیاد از این کار.

خب ایشون نظافتچی نیستن همه‌کاره هستن! جدی میگم. در اصل اصل منشی هستن، ولی به‌جای دکتر و پرستار و همه‌ی وظایف فعالیت می‌کنن. طوریه که کسی نمی‌تونه بهش بگه چیکار بکن چیکار نکن. من ولی راه خودم رو میرم و تا مستقیم به شخص من چیزی نگفته در این مورد باهاش صحبت نمی‌کنم.

از توضیحات و توصیه‌تون ممنونم.
مرتضا دِ
۱۳ تیر ۹۷ , ۱۳:۰۲
دیگه انصافا این غر زدن نداره! :)
دسشویه دیگه !

پاسخ :

انصافا داره!
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۱۳ تیر ۹۷ , ۱۵:۳۲
یه بودجه ای هم بگیره و یه جاکفشی بخره واسه دستشوییD:

پاسخ :

مرسی خلاقیت :D
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan