مونولوگ

‌‌

نصف شب شده


انقد "ابد" "ابد" کرده که یادم رفته اسم اصلیش چی بود! ابوالفضل؟ به اسمش آلرژی پیدا کردم، وقتی اسمشو میاره انگار می‌کنم هیچی نشنیدم! از روی اون حرفاش پرش می‌کنم. یه بار فقط نصیحتش کردم که با خانواده‌ش صحبت کنه زودتر کلک قضیه رو بکنن برن سر خونه زندگیشون. اینجوری معلق معلوم نیست چی بشه. عصبانی شد که من خودم بیشتر از همه می‌فهمم چی برام خوبه چی بد! دیگه چیزی نمیگم!

این روزها هدهد هم داره جهیزیه‌شو می‌خره، البته آق‌دوماد می‌خره. بهش میگم "چرا چرخ‌گوشت خریدی؟ مگه ما خودمون سالی چند بار از چرخ‌گوشتمون استفاده می‌کنیم که تو لازمت بشه؟ چرا توستر خریدی؟ تو که اصلا ازش استفاده نمی‌کنی! چرا سرویس چینیت رو هیجده نفره خریدی؟ سرویس چینی که اصلا استفاده نمیشه، مطمئنم فقط از آرکوپالت استفاده می‌کنی!" میگه "چیه؟ نکنه توقع داری برم دو تا بشقاب، دو تا قاشق، دو تا استکان بخرم، دو نفری بریم خوش و خرم زندگی کنیم؟ اینا وسایل زندگیه دیگه، یعنی سالی یک بار نمی‌خوام یه گوشت چرخ کنم؟ سالی یک بار هم نمی‌خوام پیتزا بپزم؟" چمدونم والا! ان‌شاءالله که خوشبخت بشن.

روپوشمو گذاشتم تو درمانگاه اون شهر دیگه، از اون هفته هم یادم رفته یکی برای اینجا بخرم. الان واسه فردا چیکار کنم من؟ :| دوستم میگه از روپوش‌های اضافه‌ی همونجا بردار بپوش. وسواس نیستم، ولی یه‌جورایی دلمم نمیاد. با خودم میگم یعنی کسی هم تا حالا روپوش منو پوشیده؟ فقط همینقد هست که روپوش من تن خیلی‌هاشون نمیشه! خدا کنه فردا دکتر نیاد اصلا. قرار بود بره تهران اعتراض، نمدونم قرارش اوکی شد بالاخره یا نه!

  • نظرات [ ۱۴ ]
س _ پور اسد
۱۰ تیر ۹۷ , ۲۳:۵۷
خوشبخت شوند . ان شاءالله 
پ ن :
_ آفتابه و لگن صد دست ؛ شام و نهار هیچی :)
 (ضرب المثل فارسی)

پاسخ :

ممنونم، ان‌شاءالله که بشوند.

به اون حد برسه که پول شام و نهارشونو بخوان خرج کنن خودم جلوشونو می‌گیرم 😆
کرفس
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۰:۲۷

سلام

من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم

با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه

ممنون

پاسخ :

سلام، خوش اومدین
بیاد چی رو ببینه؟ :)
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۰:۵۶
و این است فرهنگی که جا افتاده که در اوج گرانی هم باید غیرضرودی ترین ها را هم خرید وگرنه خانواده شوهر شاید به رویت نیاورند ولی 
جور دیگر با آدم حساب نکردنت حالیت می کنند! 

پاسخ :

و این است برگ سبزی که به همه چیز همینقد منفی نگاه می‌کند!
عزیزم خانواده‌ی شوهر باید خودشون جهاز رو بخرن، چرا باید نخریدنش رو به روش بیارن؟ از خداشونم هست کمتر بخره!
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۵:۰۱
نخیر تسنیم جان من منفی نگاه نمی کنم اتفاقا اگه میخوای بدکنی طرفدار پر و پا قرص جهیزیه معقول بودم خوشگل جان 
و همیشه با خودم می گفتم این همه همکارام می نالن از وسایلی که باز نمیشه و استفاده نمیشه پس اصلا نباید خریدشون 
تاااااا این خواهر خانم دبیر رسمی تهران درس خونده ام که خواستگار خیییییلی داشت و خیلی ده دختر خوبی بود مثلا ازدواج کرد (به همین غلظتی که نوشتم)
و جهیزیه شو بر مبنای سخنان رهبر گرفت (البته نه به اون غلظتااااا) 
و خوب برادر شوهرشم که یه هفت هشت سالی از این کوچکتر بود هم همزمام داماد شد و یه جاری دبیرستانی! خواهرم پیدا کرد که جهاااااز گذاشت و پوووولللللدار بود 
فوقع ماوقع! 
نگم برات که چی شد 
در حدی که خواهرم حتی در خرید اتومبیل در دوران عقد از جیب پول گذاشت اما چشم‌اونا را پر که نکرد بماند بقیه ش سانسور می گرد خخخخ 
خلاصه که امر جهاز امری است مهم در حد گربه را در حجله کشتن! 
حالا چه زن بخواد بخره چه مرد 
فرهنگ چشم پر کردن و چشم درآوردنش هر روز بیشتر از دیروز هست 
این بود انشای دم صبح من‌😉

پاسخ :

راس میگی، ممکنه این چشم و هم‌چشمی‌ها آرامش زوج‌های جوون رو بگیره. به‌نظرت راه‌حلی که ما تو این گرداب نیفتیم چیه؟
دایی حیدر
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۵:۳۶
ابد مخفف ابوالفضله یعنی؟! هرجوری حساب میکنم نمیشه آخه 

بعضی وقتها خود خدا هم آدم رو نصیحت کنه فایده نداره و اون وقتی هست که آدم گوش شنوا نداره.. آدم است دیگر... خیلی دیگه صادق باشه، یه روز برمیگرده میگه، آره وا!اون موقع تو راست میگفتیا من ِ چیز نمیفهمیدم....

پاسخ :

مسئله اینه که حساب‌کردنی نیست، بی‌حساب در نظرش گرفته گفته "ابد"!

نصیحت‌های منو که هیچ‌وقت هیچکی گوش نکرده! سلیقه‌ی همه‌شون تو اغلب موارد با من فرق داره :| اگه پس‌فردا روزی که یه سیب‌زمینی یا لپه تو خونه‌ش چرخ کرد، نیومد نگفت "ببین! دیدی استفاده شد؟ دیدی من حق داشتم؟" اونوقت هرکدومتون هرچی خواستین بگین :)))
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۸:۲۵
هیچ راهی وجود نداره عزیزم 

پاسخ :

ما می‌توانیم 💪
ما با هم فعل خواستن را صرف می‌کنیم 💪
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
"کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة! بإذن الله" :)))
دایی حیدر
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۸:۴۷
سخنان حضرت ستاره خانم رو میخوام به مثال نقضی تکذیب کنم! با اجازه ایشون البته ...
ارباب متولد 66 و خانمش متولد 73 ، هر دو عاقل و بالغ... هردو عاقل و همفکر، جهیزیه کاملا معقول و سر فرصت و بدون عجله توسط داماد( چهارماه بعد از شروع زندگیشون تازه تخت خواب و کمد خریدن!) و عروسی نگرفتن و مهریه معقول گذاشتن و طوری هم برخورد میکنن که همه بهشون میگن به به و احدی از خانواده طرفین جرات کمترین اعتراضی رو نداده به خودش! مشکل اصلی در انجام ندادن کارهای درست، آشفتگی همه ی رفتارهای منه که وقتی رفتار درستی انجام میدم خودم هم بهش ایمان ندارم و محیط به جای تاثیر مثبت گرفتن از رفتار من، تاثیر منفی خودشو میذاره... و السلام علیکم و الرحمه الله و برکاته!

پاسخ :

اینکه خود آدم به خودش و کارهاش باور داشته باشه واقعا مهمه، ولی احتمالا نه اونقدر که دیگه هیچ‌کسی نتونه هیچ مزاحمت و دخالتی داشته باشه. بالاخره عاقل‌ها هم در مسیرشون یه سختی‌هایی رو متقبل میشن.
به عاقل بودن خانواده‌ها هم بستگی داره. 

@ برگ‌سبز
** دلژین **
۱۱ تیر ۹۷ , ۰۹:۱۰
وای من فقط میرم با افغانی ها ازدواج میکنم 😍 چ رسم خوبی ک داماد جهاز میخره 😍😍
بعدشم 
کی گفته چرخ گوشت ب دردش نمیخوره ! 
گوشت میخره جا اینکه بده این قصابی ها کلی با ات و اشعال و چربی گوشت چرخ کنن ، خودش چرخ میکنه :/ میخواد شامی درست کنه ! لپه چرخ کنه ! مرغ چرخ کنه باهاش غذا جدید بپزه ، کوکو و خوراک و ... 
بعدشم مهمون میاد از ظرف چینی هاش استفاده کنه... 
الان که داره نخره ، ۵ سال دیگع باید ۱۰ برابر پول بده اینا رو بخره ! 
والا ! 
چیکارش داری هدهدم رو 

پاسخ :

من که فکر می‌کنم تو جامعه‌ی ما درستش همینه که مرد بخره، حداقل بخش اعظمش رو. بگردم دور و برم؟ ;))
حالا تو هی طرفداری کن، ببینم یه غذا با این چرخ‌گوشت به ما میده یا نه!
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۰:۲۳
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بِ خیال باو...
فکر کن من! من ** *** *** ******* **** *** ** *** *** ******** 
*** با اون تجربه خواهرم بیام دوباره چنین کاریو تکرار کنم 
عمرا! 
مگه **** 
** ** ** **** * ****** **** *** ** **** ** ********* **** ** ***  
** **** **** ***** ***** ** **** *** **** ****** ******** ** ********** **

پاسخ :

شما مختارید عزیزم :)
پیله سرخ
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۰:۲۳
سلام
مگه گوشت چرخکرده رو خودتون درست میکنید؟ من چرخگوشت نخریدم. گوشت چرخکرده رو آماده میخرم بسته بندی شده. چه لزومی داره؟
توستر میگیره یعنی گازش رو بدون فر میخره؟

پاسخ :

سلام
نه، فقط گاااهی! واسه همون میگم الکیه.
گاز رو نمیدونم، حتی اگه بدون فر بگیره، من که فک نمی‌کنم توستر چندان به کارش بیاد.
پیله سرخ
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۴۸
گاز فرداره ولی میدونی بیشتر از کیک یا پیتزا برای چی به دردم میخوره؟
وقتی مهمون دارم برنج رو برای دم کشیدم کشیارم توی فر. همون جور که توی قابلمه میذارم برای دم کشیدن توی قابلمه میریزم. بعد میذارمش توی فر. خیلی خوبه مخصوصا که مهمونیای من معمولا تعداد بالای هشت نه نفرن.
گازم خلوت میمونه راحت به کارای دیگه میرسم.
گفتم بگم شاید به دردتون بخوره.

پاسخ :

چه جالب! مرسی :) نمی‌دونستم برنج رو تو فر میشه دم کرد. اونوقت زمانش همونقده؟ دم‌کنی تو فر طوریش نمیشه؟ آتیش نمی‌گیره؟ 😁
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۵۲
😲 چه خبره؟ سانسور چرا؟ 

پاسخ :

یه اسم جونور توش بود 😅
بقیه‌شم من نمی‌پسندم در مورد خانم‌های مجرد سن‌بالا کسی اینجوری حرف بزنه! حتی کسی در مورد خودش! :) اونوقت ده سال دیگه خودمم میشم جزء همین تعاریفی که شما کردی :))
برگ سبز
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۲:۵۳
واقعا بدم اومد 
حرف سانسور داری نزده بودم :|

پاسخ :

توضیح در کامنت قبلی :)
پیله سرخ
۱۱ تیر ۹۷ , ۱۳:۲۳
زمانش چون حجم برنج زیاده زیاد میشه.
نه آتیش برای چی؟ من دمکنی پارچه ای هم میذارم. اتفاقی نمیفته نمیفته براش.
ببین برنج خودمونو بعد از بخار افتادن با شعله پخش کن زیرش روی گاز یکساعت میذارم تا کامل دم بکشه. این برنجو با حجم دو یا سه برابر  از وقتی داخل فر میذارم دو و نیم ساعت طول میکشه. یعنی به نسبت زیاد هم نیست. بعد ته دیگش عالییییی میشه!
مخصوصا اگه ته چین باشه که دیگه هیچی. فقط قبلش یگم روی گاز میذارم ته چینش ببنده.

پاسخ :

اوکی مرسی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan