مونولوگ

‌‌

و بالاخره پای فوتبال به وبلاگ من هم باز شد :)


دیروز بردیم، از ایران!

جام جهانی نبود، فوتسال بود. اصلا نمی‌دونم مسابقات در چه سطحی بود، فقط می‌دونم صد و بیست تومن جایزه‌ی سه تا تیم اوله. مهاجرین افغان رفتن فینال، مهندس میگه به احتمال نود درصد میبرن!


دیشب که مراکش گل خورد، حقیقتش نفهمیدم کی به کی گل زد! ولی فقط من تو خانواده داد زدم گگگگللللل! فهمیدم خیلی جوگیرم که با اولین تماشای فوتبال و اولین تماشای گل، اونم همچین گلی، هیجانم زده بالا!!! فوتبال تو خونه‌ی ما تقریبا تحریمه، داداش‌هام خاطراتی از جام‌های جهانی پیش تعریف می‌کنن که چطور به سختی موفق به دیدن بازی‌ها میشدن که دل آدم براشون کباب میشه!! واسه همین کسی تو خونه‌ی ما عادت به داد زدن واسه گل نداره. همینقد که اجازه‌ی دیدن دو سه تا بازی براشون صادر شده از سرشونم زیاده 😅😅😅


برای مراکش خیلی متاسف شدم، برای اون بازیکن هم دلم سوخت :( گرچه برای برنده شدن ایران خوشحال شدم!


بیاین روراست باشیم، برد دیشب خوشحالی داره ولی افتخار نه! صعود به جام جهانی به اندازه‌ی کافی افتخارآمیز هست، حتی اگه بعدش هیچ بردی نباشه. "با وجود اسپانیا با اون ستاره‌هاش، پرتغال با رونالدو، مراکش با مربیش که از یوونتوسه، ما با افتخار صدرنشینیم و می‌درخشیم!" همچین جمله‌ای از درک من خارجه واقعا.


موقع بازی پرتغال اسپانیا خونه‌ی دایی بودیم، دقیقه‌ی چهل از خونه‌شون اومدیم بیرون. خونه‌هامون به هم چسبیده است. مهندس می‌گفت "اگه تا برسیم خونه‌ی خودمون رونالدو گل بزنه چی؟؟؟" به دایی گفتم "اگه گل زد شما بلننند داد بزنین تا تو مسیر ما متوجه بشیم." پامونو گذاشتیم تو کوچه که داااد و بیداااد بلند شد! واقعا فک نمی کردم تو مسیر سی ثانیه‌ای ما گلی زده بشه.


فوتبال برام خیلی بی‌معنیه، بجز وقتی که یکی از طرفین مسابقه رو بشناسم! اونوقت یه‌کم معنی پیدا می‌کنه.


  • نظرات [ ۹ ]
برگ سبز
۲۶ خرداد ۹۷ , ۱۵:۱۷
بله افتخار اصصصصلا نداره 
یکی اینو به اون عادل بگه! 

پاسخ :

من برم بگم؟
برگ سبز
۲۶ خرداد ۹۷ , ۱۵:۳۴
خخخخخ
ولی انصافا حالم داشت به هم می خورد از حرفاش 
اون سال هم که گند زده بودن تو جام اینا هی الکی حرف میزدن که از ارزشهامون کم نشد و فلان و بیسار! 

پاسخ :

البته این جمله رو از ایشون نشنیدم، یه مجری دیگه بود.

به نظرم برد حریف رو باید با متانت قبول کرد، اینجوری چیزی از ارزش‌های هیشکی کم نمیشه :)
برگ سبز
۲۶ خرداد ۹۷ , ۱۵:۵۲
این جمله را که از ارزشهامون کم نشده رو نمی دونم کی گفته 
اما دیشب را بگو که هی می گفت در تاریخ و اذهان ثبت شد و فلان!
یا زیرنویس تلویزیون که از قدرتمندترین تیم آفریقا بردیم و...
بابا مشک آن است که خود ببوید 
نه آنکه پسر مراکشی بزند و زیرنویس بگوید!

پاسخ :

:)
س _ پور اسد
۲۷ خرداد ۹۷ , ۱۰:۵۹

سلام و تهنیت ایام الله فطر ....

با اجازه :)

فوتبال برام خیلی بی‌معنیه، حتی وقتی که یکی از طرفین مسابقه رو هم بشناسم! باز هم معنی پیدا نمی‌کنه.

وفقکم


پاسخ :

سلام و ایام بر شما هم مبارک :)

وقتی حداقل یکی از طرفین رو بشناسم خود فوتبال معنادار نمیشه، اون رقابت، فارغ از اینکه جنسش چیه برام بولد میشه. چه مسابقات خروس‌جنگی باشه، چه فوتبال، چه پرتاب دیسک!
زمستان ..
۲۷ خرداد ۹۷ , ۲۱:۰۰
منفی نگری میباره از این پست و کامنت هاش... 

 بعضی آدمها اگه تو یک مسابقه با 100 بازیکن نفر شصتم هم بشن به خودشون افتخار میکنن و میگن دمم گرم..دیدی چیکار کردم... با چه امکاناتی شصتم شدم! من باید آخر میشدم... تلاش کردم و شصتم شدم..ولی وقتی صحبت تیم ملیه، انتظار دارن با قدرت بریم و حریفو بچلونیم...به نظرم یه گل به خودی تحت فشار تیم حریف که هیچ ، خداوکیلی اینکه 5 تا نخوردیم هم افتخار داره.. اف...تـــــ....خار ...افتخار...یعنی احساس فخر و غرور ... اونها ولی نه، رنار گفته بود ما باختیم،اگر مساوی هم میشدیم شرمنده بودیم و ناراحت... 
اینکه حضرت آرتمیس یا دیگران قدرت درک افتخارش رو ندارن، این است که افتخار ندارد!جای افسوس دارد! 
+سلام عرض میکنم که زیاد هم عصبانیتم رو نشون ندم:)

پاسخ :

وااای بر من! اُف بر من! تو متن هم خدمتتون عرض کردم که متاسفانه این مدل جملات از قدرت درک من خارجه.

منم علیک سلام عرض می‌کنم :) ولی من همچنان کامنت‌هاتونو با چاشنی طنز می‌خونم! در واقع خوشحال میشم کامنت میذارین، چون از خوندن متن طنز خوشم میاد :)))
زمستان ..
۲۷ خرداد ۹۷ , ۲۱:۲۷
در ادامه شیطنتی هم بخوام بکنم (چون هنوز عصبانیتم فروکش نکرده) باید بگم شما لطفا همون به کیک و کلوچه ها و آشپزیتون برسید! اصلا هرکسی را بحر کاری ساختند...شما کلا بی خیال فوتبال بشید!چه کاریه ... شیرینی دانمارکی به اون خوبی، فوتبال به این خُنکی! یعنی چه جوری بگم؛یعنی اگه همین یه بارم پاش به وبلاگتون باز نمیشد خیلی بهتر بود...یعنی فوتبال از اینکه وارد وبلاگ شما شده الان ناراحته و داره غصه میخوره!!! از فوتبال معذرت خواهی کنید! 

پاسخ :

ای بابا! ای بابا! چقد شما متعصبین! ببینین من تازه وارد این حوزه شدم، طبیعیه که یه مدت طول میکشه تا مثل شما طرفدار پنج آتیشه بشم! حیف من واقعا! برای فوتبال متاسفم که شخص شخیص با استدادی مثل منو از دست داد! شما همین الان منو از این دنیا متواری کردین! رفتم که رفتم! الی الابد!
و اما عذرخواهی، هرگز!
فوتبال باید از من عذرخواهی کنه، من بیننده‌ی نوعی رو چی میبینن که هرچی تو مغز سبکشون میگذره به اسم افتخار به خورد من میدن؟ چرا باید ذهن من با ارزش‌های شخصی اونا راه بیاد؟؟؟
زمستان ..
۲۷ خرداد ۹۷ , ۲۲:۳۰
درسته که تقریبا هیچ وقت جدی نبودم متاسفانه، ولی دلیل نمیشه عصبانی نباشم! عصبانی میشم وقتی با قصاوت پست فوتبالی رو میذارن کنار شیرنی دانمارکی! القصه ..
میون این حرص و جوش و عصبانیت و طنز و جدی اینقدر خوشحال شدم که از بحر کاری ایراد نگرفتید در صورتی که بهر کاری بوده! خوشحالم انصافا :)))) خوشحالم 
دارم تلاش میکنم یه پست از شباهت فوتبال و شطرنج بنویسم، احتمالا به درد شما و افراد با استعدادی که فوتبال دوست نیستن میخوره...!

پاسخ :

سوگند می‌خورم جلوی خودمو گرفتم تا در مورد بهر چیزی نگم! ولی قبل از اینکه به قسمت خوشحالی دروکردن شما برسم با خودم عهد کردم که "قساوت" رو تذکر بدم =))))

پستتون نوش جون خواننده‌هاتون!
زمستان ..
۲۷ خرداد ۹۷ , ۲۲:۴۹
در متن به متاسفانه اشاره نکردید! گفتید واقعا! گفتید همچین جمله ای از درک منه خارجه واقعا! این لحن طلبکارانه اس نه افسوس خورانه! تکذیب مکذیب هم نکنید...اصلا بدون شک نخونده تکذیب میکنید... 
+ من در طرفداری از فوتبال ملی، پنج آتیشه که هیج، سوسوی یک ته سیگار له شده زیر پوتین یک سرباز مرزبانی در یک پاسگاه مرزی در یک شب تاریک که از فرسنگ ها دورتر، با قوی ترین چشمها  هم به زور دیده میشه نیستم، اما احساس کردم در حق تیممون اجحاف شده و بیشتر از کامنت ها ناراحت شدم و این منو به حرف آورده..حالا اینکه ایران تیم شما نیست و با اینکه 99 درصد ایرانی هستید و یک درصد افغان و با این حال ایران رو تیم خودتون نمیدونیدش، تنها فوتکی بر آتش عصبانیت ما افزود.Anyway چند جمله کمی جدی هم بگم. 
در چیزهایی که درک نمیکنیم و ازشون بی اطلاعیم، هرگونه جهت گیری کار غلطیه. چون خانمهای زیادی هستن که از هر مردی بیشتر عاشق فوتبالن و اینکه من نوعی ارزش فوتبال رو درک نمیکنم، دلیل بر این نیست که من میفهمم و اونها نمیفهمن...هر نتیجه گیری ای این وسط اشتباهه. بحث علاقه اسو عدم علاقه اس، نه حق و باطل! مخاطب این جمله شما نیستید. کلی گفتم و بیشتر برای تذکر به خودم... 

پاسخ :

نه، تکذیب نمی‌کنم. اینجوری که نیستم دیگه!

بین ایران و افغانستان، خب تیم من میشه افغانستان. ولی بین ایران و هرجای دیگه‌ای تیمم میشه ایران دیگه! الان خدافظی کردین ولی میشه بگین شما جای من بودین بین ایران و افغانستان کدومو تیم خودتون می‌دونستین؟؟؟

در مورد پندتون و اینکه آیا مصداق درستی براش آوردین یا نه فکر می‌کنم :)
زمستان ..
۲۷ خرداد ۹۷ , ۲۲:۵۵
عجب! هر ایراد املایی که تا الان داشتم در واقع ایراد املایی و از کم دانشیم  نبوده، بیشتر حواس پرتی و اشتباه لپی بوده، اما این قصاوت رو واقعا فکر میکردم قصاوته ...  چرا واقعا؟ 
اینبار واقعا و براستی خوشحالم که ایراد گرفتید! من همیشه بیست بودم املا رو، الان شدم  19 ... وا ؟ 
پستم انگلیسیه و بدون خواننده ولی فکر کنم باید بذارمش کنار برم تمرین زبان فارسی بکنم. 

+ امیدوارم فوتبالی بشید هرچه زودتر... بدرود. 

پاسخ :

من همینم فک می‌کردم که حواس‌پرتی بوده، ولی خوب تذکر میدم که حواسا جمع بشه!
منم هنوز یادمه که "لب مطلب" رو اشتباه می‌نوشتم، فک کنم شما الان همونقد خوشحالین که من اونجا بودم :)

+ نه، فک نکنم که بشم، رفتم الی الابد!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan