مونولوگ

‌‌

عیدتون مبارک :)


دومین شیرینی؛ دانمارکی!
از قبل برنامه داشتم که امروز بپزمش، ولی صبح که بلند شدم هی گفتم "بپزم؟ نپزم؟ بپزم؟ نپزم؟" یا می‌گفتم "مطمئنم اینم خراب میشه، امروز حوصله‌ی غرغر شنیدن ندارم!" بعد می‌گفتم "اصلا من خوااابم میاد، یه پنجشنبه خونه‌ای ها! بگیر بخواب بینیم باآآآ!" بعد همون‌جور درازکش، مدام بین پاپیون و آپارات و یوتیوپ در گردش بودم و دستورهای مختلف رو می‌خوندم و تماشا می‌کردم. آخرش هم که به مامان گفتم بین خریدهاشون فلان و فلان و فلان رو هم بخرن، گفتن "لازم نکرده شیرینی بپزی، خودم نون می‌پزم امروز" ^_^ رفتن خرید و اومدن و گفتن که "امروز حال ندارم و خودت یه چیزی بپز!" سفارشات منم نخریده بودن :| دیگه رگ غیرتم زد بالا و چادر سر کردم و رفتم محله رو زیر پا گذاشتم و چیزهایی که لازم بود و لازم نبود رو با کارت خودم خریدم و آوردم و از قضا بیشتر لازم‌نداشتنی‌ها رو خریدم! جالبه که یکی از لوازم‌قنادی‌ها نمی‌دونست مارگارین چیه! اون یکی هم گفت نمی‌فروشم :| مجبور شدم کره خریدم. وقتی برگشتم به نظرتون مامانِ حال‌ندارِ من داشتن چیکار می‌کردن؟ راهرو و حیاط رو می‌شستن و طی می‌کشیدن :)
خلاصه وقت بسیار تنگ بود و سریع دست به کار شدم. خمیر نسبتا پرکاری داره، مثل خمیر هزارلاست. پنج شش بار باید بره تو یخچال استراحت کنه، دوباره دربیاریم باز کنیم. البته این مدت استراحت خمیر، فک می‌کنم کم و بیش به نفع آشپزه. مثلا من تو استراحت اول کرم وسطش رو درست کردم، استراحت دوم آشپزخونه رو مرتب کردم و ظرف‌ها رو شستم، استراحت سوم نماز خوندم، استراحت چهارم دوش گرفتم، استراحت پنجم مخلوط زرده و زعفرون رو درست کردم، استراحت ششم هم سینی و کاغذ روغنی و رولت و مخلفات نهایی رو آماده کردم. ناگفته نماند در اکثر مراحل مامان خانوم در سمت ناظر کیفی حضور داشتن و نظرات ارزشمندشون رو از من دریغ نمی‌کردن! مثلا اگه نبودن، من نمی‌تونستم اونقد خوب خمیر رو ورز بدم و جمع کنم. معلوم بود خودشون هم خوششون اومده و علاقمند شدن :) نهایتا شش دقیقه دیرتر از معمول، خودمو از خونه پرت کردم بیرون و اومدم سر کار. نتیجه هم شد این.


خیلی خیلی خیلی هول‌هولکی عکس گرفتم، چیدمان هم که مستحضر هستید، ریختم رو هم :)) هنوز عسل نزدم روش، کنجد هم نداشتم بریزم! ظاهرا خیلی بد نشده، ولی تا افطار باید صبر کنیم ببینیم مزه‌اش چطور شده.

اگه فردا عید بود، تشریف بیارین منزل ما، از شیرینی خونگی‌های ما میل کنین :)

  • نظرات [ ۱۱ ]
جناب قدح
۲۴ خرداد ۹۷ , ۱۹:۳۳
سلام :)

مبارکه :))

پاسخ :

سلام

ممنون، همچنین :)
پیله سرخ
۲۴ خرداد ۹۷ , ۱۹:۳۶
سلام
قشنگ شده.با همون تسترتون پختی؟
تو اگه فر حسابی داشتی چی میشد! قنادی بزن بیشتر پیشرفت میکنی...

پاسخ :

آره با توستره. همینم یه هفته میشه گرفتم بابا، فر که فک نکنم به این زودیا بگیریم.
فقط همین دو بار رو باهاش کار کردم، هنوز دما و زمانش دستم نیومده! بیاد خوب میشم ان‌شاءالله :)
مررسی از تعریفتون *_*
گاهی فک میکنم برم تو یه قنادی پادویی کنم بیشتر لذت میبرم تا کار الانم 😂😂😂
محبوبه شب
۲۴ خرداد ۹۷ , ۱۹:۳۷
ایول بابا
تو چقدر هنرمندی یره!

هوس کردم خو :|

پاسخ :

ممنون از تعریف، ولی خیلی هم تعریفی نشده :)

یه توک پا تا سر کوچه برین، یه کیلو بگیرین، از پوکر هم درمیاین شب عیدی :))
ار کیده
۲۴ خرداد ۹۷ , ۱۹:۴۶
وای وای..
تسنیم! سیل تبریکات و تحسینات منو پذیرا باش!
آفرین به اون حال داشتنت
آفرین به شیرینی های خوشمزه :))

بعدا مزه شونم بگو :)

پاسخ :

مرسی مرسی الهه عزیزم :)
چقد به من روحیه میدین همگی :))) ممنونم

میدونی چه خوشمزه چه بدمزه من خیلی دانمارکی دوست ندارم. چون با زحمت درست کردم به نظر خودم ارزشمند میاد، ولی اگه برم شیرینی‌فروشی عمممرا دانمارکی نمیخرم 😂😂😂
س _ پور اسد
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۰:۰۳
سلام و خسته نباشید... عید شما مبارک ... 
هنیئا" لکم

پاسخ :

سلام و سلامت باشید
ممنونم، همچنین برای شما :)
پیله سرخ
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۰:۰۵
دانمارکی نه! گل محمدی! 

پاسخ :

نمی‌دونم، ما دانمارکی میگیم :)
برگ سبز
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۰:۱۷
به شیرینی دانمارکی شیرینی گل محمدی هم میگن 

ولی من فکر می کردم فقط همون مربعی ها اسمش دانمارکیه مال تو بعضیاش گل مگولیه :) 
قبول باشه
درمانگاه شبکاری داره مگه؟ 

پاسخ :

آره انگار، پیله سرخ هم گفتن، نمیدونستم.

خمیرش و بافتش و اینا یکیه، میشه به هر طریقی خواستیم شکلش بدیم :)
چی قبول باشه؟ شیرینی‌پزی؟ 😅😅

نه، اینو خیلی ساعت پیش نوشتم، وقت نکردم منتشر کنم. عصر بودم.
برگ سبز
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۰:۵۸
منم عصر بودم 
نماز روزه ها رو گفتم :) 

پاسخ :

قبول حق :)
♫ شباهنگ
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۱:۰۹
تو شهر ما اذانو نگفتن هنوز
گشنمه و گشنه‌تر شدم با این عکس :))

پاسخ :

یا خدااااا 😨😨😨😦😦😦
من یک ساعته لم دادم تو خونه! 😓😓

قبول باشه :))
پیله سرخ
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۳:۴۰
می دونی چرا اسمش شده گل محمدی؟
اومدن توی دانمارک کاریکاتور توهین آمیز در مورد پیامبر کشیدن وقتی بهشون اعتراض کردن گفتن کشور ما آزادی بیانه. بعد از اون قنادیا توی اعتراض به این کار کشور آلمان همچین حرکتی کردن. اسم دانمارکو از روی محصولشون برداشتن. حرکتای مختلفی انجام شد اینم یکیش بود.

پاسخ :

چه جالب! پس بگیم گل‌محمدی! :))
پیله سرخ
۲۴ خرداد ۹۷ , ۲۳:۴۸
ببخشید اشتباه نوشتم آلمان. دانمارک

پاسخ :

مهم اینه که فهمیدم :)
ممنون از اطلاعات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan