مونولوگ

‌‌

داداداداممممم! بنده دینامیت پختم :)


زدم تو کار شیرینی. دیشب استارتش رو زدم، با شیرینی آلمانی/مشهدی/مربایی.
عارضم به خدمتتون که پنج دقیقه بعد اذان رسیدم خونه و جنگی افطار کردم و نماز خوندم و پریدم تو آشپزخونه. تا ساعت دوازده مشغول بودم (که البته شامل زمان استراحت خمیر هم میشه) و آخرش یه تعداد بیسکوییت قهوه‌ای به دست آوردم که کل آشپزخونه رو منفجر کرده و خودشون قراره برن تو کیسه‌ی نون‌خشکه :) من قدم به قدم طبق دستوری رفتم که بقیه اونقد به‌به و چه‌چه کرده بودن، اما شیرینی‌ها بیسکوییتی شدن. می‌دونین اگه دست من بود یه روز از صبح تا شب (شاید هم شب تا صبح) اونقدر یه رسپی رو بالا و پایین می‌کردم و اونقدر می‌پختم و دور می‌ریختم تا آخرش یه چیز قابل‌قبولی دربیاد، ولی افسووووس و صدافسووووس که مامان مثل شیر بالاسر آشپزخونه ایستادن و تهدید اساسی کردن که حق ندارم آت و آشغال درست کنم :( فک می‌کنین من ناراحت یا نگران شدم از این تهدید؟ ترسیدم که نتونم رو علاقه‌ام کار کنم؟ خییییر! یه چیزی خیلی جالبه، اینکه شیش هفت سال پیش که پخت کیک رو استارت زدم هم همین وضع بود. هی چپ و راست همه گفتن نکن می‌سوزه، نکن خراب میشه، نکن خمیر می‌مونه، نکن حیف مواد که دور بریزیم، نکن حیف آب و برق و گاز و زمان و انرژی و... البته از حق نگذریم وقتی خوب میشد تعریف می‌کردن، وگرنه با شکایت و نارضایتی دائم که هیچ کاری دوام نداره. الان که از اون مراحل سوخته و خام و خمیر و خراب دراومده میگن بپز، بپز! مامان میگن دیگه شیرینی نپزی ها، اینجوری خراب میشه، فقط کیک بپز! :))) من هم می‌خندم و چیزی نمیگم، چون هم من هم مامان می‌دونیم که اگه امروز شیرینی نپزم، پس‌فردا می‌پزم بالاخره :)
حالا منو بگو، پریروز فکر شیرینی پختن زده به سرم، گفتم تا جمعه اونقد می‌پزم که واسه عید فطر لازم نباشه شیرینی بخریم!!! یعنی با خودم چی فکر کرده بودم؟ که در عرض سه روز شیرینی‌پز حرفه‌ای میشم؟ 😂😂😂

+ ولی مارمالاد هلو که برای وسطش پخته بودم خوب شده بود 😊
+ فقط آقای از بیسکوییتام! امتحان کردن و گفتن "یه‌کم خشک (ترد) شده، وگرنه بقیه‌اش خوبه!" یعنی این خراب شده، بازم امتحان کنی بهتر میشه :) برای کیک هم آقای بودن که روحیه می‌دادن و می‌گفتن به مرور بهتر میشی :)

  • نظرات [ ۱۱ ]
مسعود اخوان
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۰:۴۵
سلام
خسته نباشید
تبادل لینک میکنی

پاسخ :

سلام
خیر
ار کیده
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۰:۴۶
آفرین دختر خوب. بیا یکم منم هول بده از این کارا کنم :|

پاسخ :

این خانمای خونه‌دار بی‌فرزندی رو که از موقعیت "صاحب‌اختیار آشپزخونه بودن"شون استفاده نمیکنن اصن درک نمیکنم :|||
ولی می‌دونم به اون موقعیت برسم قشنگ سطح درکم میره بالا 😂😂😂
^_^ khakestari
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۰۵
چه خوب که اعتماد بنفس داری...
من همیشه دوست داشتم شیرینی پزی و کیک پزی رو اما امتحانش نکردم هیچ وقت 

پاسخ :

شکر خدا تو آشپزی اعتماد به نفسم خوبه، خراب کنم بازم میرم سراغش، آقای هم نصف مواردی که خرابکاری میکنم روحیه میدن، باعث میشه نکشم عقب :)

ولی حتتتما امتحان کن، یکککک لذتی در آشپزی هست، یکککک لذتی در آشپزی هست که نگو و نپرس! لذت حلال رو چرا نچشیم؟ :)))
مسعود اخوان
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۰۹
باشه مشکلی نیست . هر جور راحتی :|

پاسخ :

موفق باشین :)
ار کیده
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۰۹
خونه دار بی فرزند صاحب اختیار آشپزخونه  :|
احساس کردم یه جور فوش میتونه باشه :))

پاسخ :

چه فوش خوبی هم هست پس :))
پیله سرخ
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۲۲
سلام
دمای فرت یا زمان پخت زیاد بوده. یه کاسه آبم کنار سینی فر بذار که خشک نشه.

پاسخ :

سلام
فر نیست، توستره. دماش هم یکنواخت نیست اذیت میکنه.
می‌خواستم کاسه آب بذارم، ولی چون برقیه ترسیدم بسوزه یا آتیش بگیره.
محبوبه شب
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۳۵
منم هر چی درست می کنم بابام بیشتر ازم تعریف می کنن تا مامانم :|

پاسخ :

مامانا واسه پسراشون ساخته شدن 😅😅 (شوخیه البته)
مریــــ ـــــم
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۱:۳۹
عاغا من یه بیسکوییت درست میکنم اینقددددد خوب میشه اینقددد خوب میشه
خیلی خوبه
دوس داشتی بگو دستورشو بگم
مطمعن باش از اوناست که همیشه خوشمزه از آب در میاد

پاسخ :

حتتتما دوست دارم، خیلی هم ممنون میشم :)
بهار :)
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۲:۰۸
اتفاقا دو روز پیش اولین کیکم رو پختم خوب دراومد تا نیم ساعت جیغ و داد و هورا بود و همش میگفتم من در ظاینده آدمه "کیک معروف" ی میشم:)))
درکت میکنم چون منم بخاطر پاره ای از مشکلات کیک و شیرینی پزی رو گذاشتم برا الان که یه آدمه متاهل بی فرزند آشپزخونه دارم:)))
جمله ت باحال بود:))) ان شاالله به زودی صاحب اختیار آشپزخونه ت بشی:)

پاسخ :

آره، انگار هر چیزی یه زمانی داره. تا زمانش نرسه نمیشه واردش شد.
خیلی خوبه که براش شوق و ذوق دارین :) ان‌شاءالله حتما آدم "کیک معروف"ی میشین :)))
serek Khatoon
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۲:۰۹
سلام 
آخ آخ تو که عین منی دختر... تو خونه بهم می‌گن دختر شیرینی فروش 😁😁😁😁
الان دیگه کیک تولدا رو هم خودم می‌پزم خیلی لذت بخش بعد از کلی آزمون و خطا استاد بشی... 
اولین باری که کوکی پختم زمان فر از دستم در رفت ده دقیقه بیشتر موندن انقدررررر سنگی شده بودن باید نیم ساعت تو چایی خیس‌شون می‌کردی تا قابل خوردن بشه 😂😂😂😂😂 یادمه نزدیک بود دندون دامادمون بشکنه 😁 اما انصافا همه با شوخی و سلام وصلوات تا ته‌شو خوردن به روم نیاوردن وگرنه با این روحیه ای که من دارم الان اثری از هنر پخیدن در من نبود 😁😁😁

پاسخ :

سلام دختر شیرینی‌فروشم :)
من هنوز تو خامه‌کشی استاد نشدم، ولی کیک‌هام خوب میشن اغلب.

شیرینی رو هم که تازه شروع کردم، کوکی و بیسکوییت فعلا موندن منتظر.

پس خیلی لی‌لی به لالات میذارن دیگه! حتما زیاد خراب نکردی، وگرنه بالاخره صداشون درمیومده!
مرتضا دِ
۲۲ خرداد ۹۷ , ۱۵:۵۴
چرا فوش دادی به دختر مردم؟
خب میخواد تحصیلشو ادامه بده چیکارش داری  :)

پاسخ :

من از دختر مردم عذر می‌خوام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan