مونولوگ

‌‌

حمایت از کالای ملی


"کینوی پاکستانی، سیب ایرانی، کیله هندی، ناک چینایی، مالته مصری، شلیل ترکی...
گاهی از خودتان پرسیده‌اید این میوه‌ها چه قسم وارد بازار می‌شود؟ در حالی که بیشتر این میوه‌ها با بهترین کیفیت در افغانستان تولید می‌شود چرا باید از خارج وارد کنیم؟"


همه‌ی دنیا همینه، هر کشوری تأکید به مصرف تولیدات داخلی داره.


+ اون اسمای عجیب غریب به کدوم میوه‌ها می‌خورن به نظرتون؟ 🤔 سرچ کنم معادلشونو می‌نویسم.

+ بی‌ربط نوشت: امروز صبح در حالی که خیلی خوابم میومد، به سختی از جام بلند شدم، ظرف‌های دیشب رو که از خستگی نشسته بودم شستم، آشپزخونه رو مرتب کردم و جارو زدم، صبحانه رو آماده کردم و با عجله زودتر از بابام از خونه اومدم بیرون :|| گاهی از بدو بدو خسته میشم.

+ به مامان گفتم یه ساندویچ برام درست می‌کنین؟ گفتن ببینم حالا. گفتم توش پنیر بزنین با خرما!


بعدا نوشت:

کینوی رو نفهمیدم چیه! سرچ هم نتیجه‌ای نداشت. شاید همون کینوا باشه.

کیله موزه!

ناک گلابیه!!!

مالته هم پرتقاله!


  • نظرات [ ۱۰ ]
برگ سبز
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۰۹:۰۴
۱. هیچ ظرفی برا صبح نمی مونه چون کسی نشوره مامان میشوره (خیلی وقتها) 
۲. پنیر و خرما رو متفاوت نوشتی چرا؟ 

پاسخ :

۱. مامان به ندرت پیش میاد که ظرف بشورن.
۲. می‌خواستم فونت پنیر رو کوچیک بنویسم خرما رو بزرگ که لحن صحبتم منتقل بشه! منظورم این بود که پنیر کم بزنن خرما زیاااااد. فونت کوچیکتر نمیشد کمرنگش کردم 😊😊😊
جناب دچار
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۰:۵۷
قسمت بالا فیش بود؟

پاسخ :

آره، باید یه جوری معلوم می‌کردم!
بهار :)
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۰۷
منم دقیقا نمیدونم چرا تولید ملی و خودی فروش نداره، حتی من در ابعاد کوچک هم امتحانش کردم:)) مثلا وقتی کارهای خودم و تولیدیه کارگاه کوچیک خودمو میفروشم اگه بگم کاره خودمه فک و فامیل و دوست و آشنا هی دنبال ایرادشن و آخرشم یا نمیخرن یا پول درست حسابی نمیدن. ولی اگه بگم این ماله فلان کارگاه بزرگ تو فلان شهره که صاحباش به تمام کشور صادرت دارن حتی بیشتر از قیمت اصلی هم با منت و التماس میخرن
واقعا هنوز نمیدونم چرا:)

پنیر مربا هم خوبه امتحان کن:)

پاسخ :

اکثرا با پیش‌فرض‌هامون زندگی می‌کنیم متأسفانه!
ان‌شاءالله که فروش خوبی داشته باشین :)
حالا چی تولید می‌کنین؟

پنیر مربا (هویج و آلبالو) خوراک خیلی روتین صبحانه‌های خونه‌ی ماست 😊
بهار :)
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۲:۴۵
ممنون عزیزم:)

میوه خشک و
کارهای دستیه کاموایی و تریکو و مگنت یخچال و همه چی داریم:))

پاسخ :

چه هنرمند :)))
محمود بنائی
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۷:۴۷
:)  بله کشورهایی که دلال دارن و دلال های عوضی، اینجورین، به جای فکر صادرات بودن به فکر وارداتن. 

پاسخ :

تو افغانستان که این چیزا خیلی زیاده، عمدتا هم از دست جنس‌های پاکستانی شاکین!
serek Khatoon
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۲۹
ناک...کیله...مالته...
عاشق این کلمه ها شدم 😍

پاسخ :

عزیزم 😘
خودمم خوشم اومد، نمی‌دونمم به چه زبانی هستن!
زمستان ‌‌..
۲۷ ارديبهشت ۹۷ , ۰۱:۳۵
کینو که نارنگیه :)) نارنگی پاکستانی،بعید میدونم به گوشتون نخورده باشه

+کچالو هم اسم خیلی باحالیه برای سیب زمینی :)))))) 

پاسخ :

واقعا؟ چه جالب! نخورده بود به گوشم :)
فک می‌کردم اون ی مال اسمشه، کینوی! سرچ می‌کردم :)
می‌دونستم متخصص میوه‌هایین، ولی نه دیگه در حد کینو و کچالو!!!
یک مسلمان
۲۷ ارديبهشت ۹۷ , ۲۲:۵۱
روزه خوری در ملا عام عایا؟!!!‌‌‌

پاسخ :

دیروز بود کهههه! سحر بیدار شدم اتفاقا، اما تنبلی کردم دوباره خوابیدم، بدون سحری هم نمی‌تونستم، روزم شلوغ بود :)

برای فرار از جاری شدن حد این همه توضیح میدما، آخه فک کنم شما حقوقدانین! شاید هم قاضی!
یک مسلمان
۲۷ ارديبهشت ۹۷ , ۲۲:۵۸
ما خیلی باشیم حقوق خوان هستیم!
به حقوق دان ها توهین نفرمایید :)

ولی اینا هیچ کدوم دلیل موجهی نبود

پاسخ :

تازه اگه اونجور که اونجا گفتین از نوع بین‌المللش باشه که دیگه هیچی! یعنی مثلا شعاع صدور حکمتون به منم میرسه حتی! :)


چشم، از این به بعد روز آخر شعبان رو هم واجب قربة الی الله روزه می‌گیریم :|
یک مسلمان
۲۷ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۱۳
نه دیگه ظاهرا باید یه تماس دیپلماتیک برقرار کنم...


الان پیام دادم به بچه های دیوان کیفری بین المللی...گفتن درگیر پرونده ی عمر البشیر هستن،بعدش میان سراغ شما :)

رمضان مبارک

پاسخ :

:))

رمضان مبارک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan