مونولوگ

‌‌

سخت


مدتیه که بهش فکر می‌کنم، فکر کنم حلقه‌ی مفقوده‌ی شخصیتم رو پیدا کردم. البته فعلا بیشتر از این به ذهنم نمیرسه.
چیزی که ندارم "اعتماد به نفس" نیست، که نشون دادم اگه بخوام به راحتی می‌تونم حتی از اون اعتماد به نفسایی که بقیه خرج می‌کنن بیشتر بروز بدم.
قطعه‌ی گمشده‌ی پازل من عزت نفسه، همون که کلش دست خداست* و من معلوم نیست تا حالا کجا/ناکجا دنبالش می‌گشتم.
و معلوم نیست از این به بعد چطوری و کجا باید دنبالش بگردم.
همون که همه فک می‌کنن خیلی دارم و من الان فقط صفر مطلق رو حس می‌کنم.


* من کان یرید العزة فلله العزة جمیعا... (۱۰ فاطر)

  • نظرات [ ۶ ]
س _ پور اسد
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۲۹
سلام (شایدمرتبط)
طبق روایت از امام علی علیه السلام؛ سه چیز است که برای مردان بد 
است اما برای زنان فضیلت می باشد. این سه چیز عبارتند از تکبر، ترس، بخل که هر سه از صفات رزیله است. شهید مطهری تحلیل این روایت را این طور بیان کرده است که صفات رزیله بد است ولی رفتار متکبرانه و رفتار ناشی از ترس و رفتار بخیلانه برای زنان فضیلت است.
رفتار متکبرانه یعنی رفتار با ابهت و رفتار ناشی از ترس یعنی احتیاط و رفتار بخیلانه یعنی احتیاط در خرج کردن و در برخورد با مسائل اجتماعی می باشد.
وفقکم و ایانا

پاسخ :

سلام
ممنونم ازتون بابت ذکر روایت. فک می‌کنم من این صفات رو به همون شکلی که منظور روایته دارم بجز آخری! یعنی فقط یه‌کم ولخرجم :)
اما اینا هیش‌کدوم برای من عزت‌نفس نیست، تا به مشکل می‌خورم درون پوچم کاملا برای خودم برملا میشه.
خیلی ممنونم دعا بفرمایید
برگ سبز
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۲۰
عزت نفس 
و ماادراک ما عزت نفس:/ چون منم ندارمش :| 

پاسخ :

متأسفانه یا خوشبختانه من خیلی بلدم حفظ ظاهر کنم!!! که کسی نفهمه من یه لا قبام، نفهمه مثل یه گیاه بی‌ریشه تو بادم که به هیچ منبع عزتی وصل نیست!
واقعا تازه فهمیدم که زجری که هر روز می‌کشم به خاطر همینه.
serek Khatoon
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۰۱:۵۴
چرا این روزا همه با این عزت نفسه مشکل دارن؟

پاسخ :

دیگه کی مشکل داره؟
می‌دونی فک می‌کنم عزت نفس رو اشتباه تعریف کردم واسه خودم. اینکه من سر جلوی بقیه خم نکنم، بله‌قربان‌گوی زورگوها نباشم، بخاطر پول و قدرت یا هرچیز دیگه‌ای تن به خفت و خواری ندم! تا حالا فک می‌کردم اینا یعنی عزت نفس! ولی من که همیشه اینا رو داشتم و حالم خوب نبود، واقعا حالم بده الان. احساس می‌کنم عزت رو باید از به جایی بگیرم. باید دلم خوش باشه که عزیز کسی هستم.
برگ سبز
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۰۸:۵۸
خوب ببین این که جلو دیگران نشون ندی یه نکته کلیدی هست اتفاقا

پاسخ :

بله شاید!
serek Khatoon
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۵:۰۴
خیلیا این روزا با هرکسی حرف می‌زنم میگه عزت نفس ندارم ، یا از دستش دادم...
نمی‌دونم شاید باید اول درست تعریفش کنیم بعد منبعش رو پیدا کنیم...

پاسخ :

خدا بهمون بده ان‌شاءالله...
serek Khatoon
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۸:۲۵
ان شالله 😊❤

پاسخ :

💚❤♥
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan