مونولوگ

‌‌

پیچیدن نسخه برای روزه‌ی خود را به ما نسپارید!


میریم که داشته باشیم روزی هزار دفعه سؤالِ "من هفته‌ی فلان بارداری‌ام، می‌تونم روزه بگیرم یا نه؟"



  • نظرات [ ۱۶ ]
جناب دچار
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۱۲
یاد پست چرت رفیقمون افتادم
اسمش چی بود؟ویار تکلم

بعد از اون پست قطع دنبال زدم :)

پاسخ :

ویار تکلم؟ نخوندم. آدرس وبلاگ و عنوان پست مذکور رو لطف می‌کنید؟

الان این پست شبیه پست ایشونه؟
جناب دچار
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۲۳
خودت خواستی ها!

http://vrtakallllom.blog.ir/post/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B4%D8%BA%D9%88%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

پاسخ :

بله خودم خواستم، یعنی اگه بخوام توضیح بدین چرا قطع دنبال زدین هم اجابت می‌کنین؟
جناب دچار
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۲۹
سر خود را به نشانه ی حرص خوردن از دست پرسشگر تکان میدهد :|

پاسخ :

اگر زبان خود را هم بچرخاند خوب می‌شود :/
جناب دچار
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۳۲
:))) وقتی یکی [یه مردی] داره عصبانی میشه زود موضعت رو تغییر بده و یه فرصت دیگه ازش بپرس [شب به خیر :)]

پاسخ :

فعلا که ایشون داره میخنده :|||
ار کیده
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۰:۴۳
حالا جدی چجوریه وضعیت روزه خانمای باردار؟ 
اطلاعت خوبیه :)

پاسخ :

بسته به کیس فرق می‌کنه، ولی خیلی‌ها می‌تونن روزه بگیرن، بعضی‌هام اصلا نباید بگیرن.
مسئله اینجاست که بعضیا با اصرار می‌خوان مجوز روزه گرفتن بهشون داده بشه، بعضی‌هام با اصرار می‌خوان مجوز روزه نگرفتن بهشون داده بشه!
بذا تیتر رو هم اصلاح کنم که برداشت اشتباه نشه!
serek Khatoon
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۱:۱۰
ما که تو هیچ هفته ای نیستیم از این سوالام نداریم 😁

پاسخ :

پس بعدنام نپرسی هاااا! 😁
serek Khatoon
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۲:۰۶
خیالت تخت نمی‌رسه اون روزا 😁

پاسخ :

اوا خاک عالم! چراااا؟ میرسه، ان‌شاءالله خیلی هم زووود :))))
میم عین
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۲۸
انسان است دیگر

پاسخ :

انسانی که به هر حال می‌خواد به یه جایی تکیه کنه و مسئولیت خودش رو تقسیم کنه.
شاخه سیب
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۰۶
سلام
خب بگو به تشخیص خود روزه داره.
حکمش همینه دقیقا!حتی اگه دکتر بگه نگیر ولی خود مکل بگه میتونم باید روزه بگیره.

من اصلا نگرفتم توی بارداری. سر اولی خیلی حالم بود بود سر دومی آخراش بود نمیشد.
کلا مگه مریضم خودمو ناقص کنم! بچه م به انرژی من نیاز داره ولی خدا به روزهمن نیاز نداره. سطح انرژی بدن منم اینه که یکی از این دوتا رو باید انتخاب کنم. تا وقتی هم شیر بدم روزه نمیگیرم. کفاره شم گفتم همسرجان همسرجان به عوض پولی که برای شیردهی باید بده، میده.
تموم.
خدا راضی باشه ان شاء الله!

پاسخ :

همه‌شم البته به تشخیص خود روزه‌دار نیست، خیلی‌ها به اصرار میخوان بگیرن در حالی که نمی‌دونن اثر روزه فقط ضعف و بیحالی خودشون نیست، یکی دیگه‌ام هست اون وسط! و از اون طرف بعضی‌هام میان که فقط از زبون ما بشنون نگیر و خیال خودشون و خدا رو راحت کنن. مسئله‌ی نسبتا خطیریه که هم سلامت کسی به خطر نیفته و هم مسئولیت بیخودی رو تقبل نکنیم.

یعنی چی به عوض؟ چه زندگی حساب و کتاب‌داری! یه جوری شدم :|
ولی واقعا سخته یک سال بارداری، یک سال شیردهی، چطوری این همه روزه رو تنهایی می‌گیرن مامانا!
خدا راضی باشه ان‌شاءالله :)
شاخه سیب
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۴۹
ببین علم رو باید بهشون بدید یعنی این که بهشون بگید که اگه روزه بگیرن این خطرات رو داره یا نداره ولی تصمیم با خود مکلفه. کسی نمیتونه در امور دینی و عبادی کس دیگه اختیار رو ازش سلب کنه! چون اون آدم صاحب عقل و مکلفه!


در مورد کفاره روزه هامم هاید بگم که کفاره روزه باید پرداخت بشه منتها زن باید از مال خودش بده و نه مال شوهرش.کفاره روزه جزو نفقه نیست! یعنی باید یه پولی اول به مالکیت من در بیاد، بعد من میتونم کفاره بدم. خب من عوض این که شیری که به بچه میدم الکی هدیه کنم اومدم این جوری هم خودمو از زیر بار کفاره راحت کردم. 
اگه حساب و کتاب نباشه حق و حقوق قاطی میشه یه جایی که نباید آدم ناراضی میمونه.
معمولا زنا بیشتر از ظرفیت عاطفیشون میبخشن بعد طلبکار میشن در صورتی که حقی ندارن.چون بخشیدن. 

پاسخ :

بله تشخیص نهایی با خودشونه.

آره، می‌دونم کفاره جزء نفقه نیست. ولی خوب من این کارو می‌کنم تو اون کارو بکن برای زندگی زناشویی اصلا تو کت من نمیره! شاید لازم باشه ولی من اینجوری نمی‌تونم :)
شاخه سیب
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۵۰
راستی اصل روزه گردنمه ولی باید یه کفاره هم بدم.چون از این سال تا اون سال امکان گرفتن قضای روزه رو ندارم.

پاسخ :

اوهوم سخته یه کم با بچه‌ی شیرخوار یک ماه روزه رو تا سال بعد بگیرین :)
جناب دچار
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۸:۱۰
الان اومدم دیدم فضا علمی شده :)
فعلا میرم

پاسخ :

میرین قطع دنبال بزنین؟
جناب دچار
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۸:۳۷
نه میرم اونو دنبال کنم از نو :|

پاسخ :

به جای این همه کامنت یه جمله بگین مشکل اون پست و این پست چیه خودتونو خلاص کنین!
جناب دچار
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۰۸:۵۰
مشکلشون عینکه عینک...

پاسخ :

از شما حرف درنمیاد! [شب بخیر]
بلوط خانوم
۲۵ ارديبهشت ۹۷ , ۱۳:۲۳
عی خدا!! :(

چه روزه بگیرن و چه نگیرن همه اش استرس و عذاب وجدان و درگیری فکریه! :(

پاسخ :

چرا آخه؟ اگه تصمیم درست بگیرین، در صورت روزه نگرفتن نباید عذاب وجدان داشته باشین، در صورت گرفتن هم نباید استرس داشته باشین.
ولی شاید برای بعضیا حسرت داشته باشه :)
جناب دچار
۲۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۴۳
چراغ
داری میری چراغم پشت سرت خاموش کن!
 ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan