مونولوگ

‌‌

. .. . .. . .. . .. . ..


. نماز، روزه، حج، امر به معروف، نهی از منکر و... هر کدوم یکی از فروع دین هستن و مستقلا می‌تونن انجام بشن. یعنی اگه کسی روزه نگیره نمی‌تونه بگه چون روزه نمی‌گیرم پس نماز هم نمی‌خونم. به همین شکل کسی که روزه نمی‌گیره دلیل نمیشه که امر به معروف و نهی از منکر نکنه! یعنی می‌تونه روزه نگیره ولی به بقیه بگه روزه بگیر!!!

.. یعنی چی؟ من نماز نخونم و به بقیه بگم بخون؟ بعد اگه پس‌فردا فهمید اون همه موعظه‌ای که کردم جلوه‌های پوچ بر محراب و منبر بوده و گند زده شد به اعتماد و اعمال اون فرد کی جوابگوئه؟

. مشکل ما همینه که دین و ایمانمونو وصل کردیم به بقیه آدما. این اتفاق از صفویه به اینور تو اسلام افتاده و بدترین ضربه‌ها رو بهش زده. اینکه تو هر دوره یه 'آقا' درست کردیم و میگیم هرچی آقا بگه و لاغیر. اینطوری اگه آقا بلغزه، کل اونایی که بهش متکی بودن میلغزن. تا قبل از اون دوره تو شیعه رسم بوده که هرکی هرچی گفت بگن از کجا میگی؟ دلیلت؟ مدرکت؟ فرقی هم نمی‌کرده آخوند تو مسجد بوده یا سبزی‌فروش محل. دلیل اینکه مرجع تقلید رو هم قبول ندارم همینه! دلیل اینکه امامزاده‌ها رو هم قبول ندارم همینه. هر امامی شیش هفت تا بچه داشته، یکیشون امام بعدی شده، اون پنج شیش تای دیگه شدن مخالفش! اون وقت الان همه‌ی اونا واسه ما امامزاده‌ان. بماند که خیلی از امامزاده‌ها هم جعلی‌ان. الان مردم ائمه رو هم تا حد الوهیت بالا بردن و از ائمه حاجت می‌خوان. خدا خودش گفته که من ذا الذی یشفع عنده الا باذنه. هیچ‌کس بدون اذن خدا نمی‌تونه شفاعت کنه. پس چرا مردم میرن حرم امام رضا حاجت بگیرن؟

.. این آیه میگه هیچ‌کس بدون اذن خدا نمی‌تونه شفاعت کنه، پس یعنی با اذن خدا می‌تونه. در واقع آیه در رد وجود شفیع که نیست، الان یعنی شما حرم نمیرین؟

. چرا میرم، ولی نه به خاطر امام رضا، میرم چون اونجا مسجده و انسان تو مسجد به خدا نزدیکتره.

.. طبق ادعای خودتون هیچ دلیلی وجود نداره که اونجا به خدا نزدیکتر باشین. چون اون محل به میمنت شخص مدفون که رجحانی نداره، مسجد هم نیست چون صیغه‌ی مسجد بَرِش جاری نشده.

. من اصلا این صیغه خوندن و اینا رو قبول ندارم، تو هرجا رو بخوای می‌تونی برای خودت مسجد قرار بدی، حتی یه تیکه‌ی یک متری جلوی در خونه‌ت.

.. پس همون جلوی خونه‌تون یه تیکه رو مسجد در نظر بگیرین و نماز بخونین. چرا دیگه میرین حرم؟

. خدا گفته که شفیعانی هستن تو این دنیا، ولی نگفته کی! اون پیرزنی که دستشو می‌گیری از خیابون رد می‌کنی و دعات می‌کنه که الهی عاقبت بخیر بشی هم می‌تونه شفیع باشه، دوست، رفیق، پدر، مادر و هرکس دیگه‌ای می‌تونه شفیعت باشه. از کجا می‌تونی اثبات کنی که منظور خدا از شفیع امام رضا بوده؟

.. اگه اینایی که میگین می‌تونن شفیع باشن، چرا نباید برای شفاعت امیدمون به آدم خوبای دنیا باشه؟ به شاگرد زرنگای دنیا؟

. من این حرفو قبول ندارم، تو نمی‌تونی بگی منظور از شفیع ائمه هستن. از نظر من حتی یه سنگ هم می‌تونه آدمو شفاعت کنه، اگه خدا اجازه بده!

.. به کسی که همچین حرفی بزنه باید گفت برو امیدوار باش همون سنگ شفاعتتو بکنه.

جمله‌ی آخر رو با کمی عصبانیت گفتم، توضیحات بعدش رو هم گوش ندادم و خداحافظی کردم اومدم بیرون. پوووف!

  • نظرات [ ۹ ]
لوسی می
۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۲۷
البته مسجد گوهرشاد در حرم یه مسجد واقعیه! 😎

پاسخ :

😂😂😂 
آره، به ذهن خودمم رسید ولی اون نگفت، چون جواب اونم همینه که چرا بری تا اونجا!
serek Khatoon
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۰۵
کی بود این؟! عجب عتیقه‌ای!!! نگو که از سخنران های حلقه معرفت بوده -_-
اول پست متوجه مکالمه ای بودنش نشدم فکر کردم نظرات خودته گفتم وااااا اینا چیه تسنیم داره می‌گه؟
فقط اونجای نظرش که می گفت فقط یه بچه امام شده بقیه دشمن و مخالفش شدن!!!دقیقا منبع این حرفشو دوست دارم بدونم :/

پاسخ :

نهههه! مگه همچین کسی رو میذارن استاد حلقه‌ی معرفت؟

گفتی لابد تسنیم خل رِفته :))))

منبع ذهن خودش! و دو جمله که پراکنده از تاریخ خونده.

هَشْتْ حَرْفى
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۲۳
پر از مغلطه ست و فرار رو به جلو و تحریف تاریخ.
شاخه سیب
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۴۳
واقعا قبل از صفویه مردم همه تا حرف میشنیدن منبع میخواستن؟ چه مردم عقل مداری بودن! چه رشد فکری ای! چرا امام زمان اون موقع ظهور نکرد.مگه قرار نیست با مردم صحبت کنن امام و مردم رو به حق دعوت کنن؟! 
بیخیااااللل!! 
اینقدر چرت گفته رد صحبتاش از حوصله من یکی خارجه! بهش میگفتی خاک تو سر بیسوادت و ولش میکردی...خخخخخخ(شوخی کردماا)
سلام

پاسخ :

نمیشد بگم! همینقدم که گفتم منتظر باش سنگ شفاعتت کنه زیاده‌روی کردم :))
بعدشم من خودم از اون بیسوادترم! اون هی فرت و فرت مثال و آیه از قرآن می‌آورد، اون وقت من همین تیکه از آیةالکرسی رو هم که خودش مثال زد می‌خواستم تکرار کنم ولی فراموش کرده بودم :|| آیه‌ی دیگه که اصلا یادم نمیومد! اصلا یه وضعی!
هَشْتْ حَرْفى
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۰:۴۷
همین جمله های انتهایی. این:  «من این حرفو قبول ندارم، تو نمی‌تونی بگی منظور از شفیع ائمه هستن. از نظر من حتی یه سنگ هم می‌تونه آدمو شفاعت کنه، اگه خدا اجازه بده!شفاعتتو بکنه.»
آیه ی 18 سوره ی یونس رو ملاحظه بفرمایید: وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ ما لایَضُرُّهُمْ وَ لایَنْفَعُهُمْ وَ یَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللّهِ قُلْ أَ تُنَبِّئُونَ اللّهَ بِما لایَعْلَمُ فِی السَّماواتِ وَ لا فِی الأَرْضِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا یُشْرِکُونَ ترجمه: 18 ـ آنها غیر از خدا، چیزهائى را مى پرستند که نه به آنان زیان مى رساند، و نه سودى مى بخشد; و مى گویند: «اینها شفیعان ما نزد خدا هستند»! بگو: «آیا خدا را به چیزى خبر مى دهید که در آسمان ها و زمین سراغ ندارد»؟! منزّه است او، و برتر است از آن همتایانى که قرار مى دهند!
شفاعت بتان پذیرفته شده نیست و تفسیر المیزان برای این آیه مینویسه که: «این معبودها اصلا صاحب شعور و اراده نیستند که بخواهند نزد خدا شفاعت کنند.»
مهم ترین شرط شفاعت اذن خداست و اینجور که تفسیر نوشته یکی دیگه از شروط هم صاحب شعور و اراده بودن هست. 
به علاوه بحار الانوار، جلد هشت، صفحه ی سی و چهار یه حدیث نبوی داره که از این قراره:« سه گروهند که نزد خدا برای گناهکاران شفاعت میکنند و شفاعتشان مورد قبول واقع میشود: پیامبران، علمای دین و شهدا». ائمه هم جزو علمای دین هستن و هم شهدا. 
اصلا از قبل شفاعت کننده ها مشخص هستن و معلومه که چه کسانی میتونن شفاعت کنن. دم بزنگاه نمیان اذن بدن!!

پاسخ :

اتفاقا می‌خواستم شرط ذی‌شعور بودن رو بگم، ولی خوب نخواستم این بحث الکی ادامه پیدا کنه، چون به قول شما زیادی مغلطه می‌کنه و حتما یه چیزی هم برای این می‌گفت. و تازه میگه الان تنها چیزی که برامون مونده و تحریف نشده قرآنه. اونم که براش هزار مدل تفسیر نوشتن و معلوم نیست کدوم درسته! هیچ تفسیری رو قبول نداره و میگه که برای کمال و اینا فقط باید با قرآن انس بگیریم!
پرهـ امـ
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۱:۲۳
سوالی که وجود داره اینه: من خوبم که اینارو به صورت سوم شخص خوندم یا شما خوبی با نظریات خودتون یا ایشون با نظریاتش یا دوستانی که کامنت دادن؟
منظورم هم از خوب بودن یعنی که کدوم یکی از ما بخدا نزدیکتره الان؟ کدوم عزیزتره!

پاسخ :

فک نکنم جمع کثیری رو خوب بودن هیچ کدوم از ما اتفاق نظر داشته باشن، اما رو خوب بودن اون آدم خوبایی که من گفتم حتی مخالفانشون هم صحه میذارن. همین جناب که به خاطر امام رضا نمیره حرم هم امام رضا رو امام و پیشوای خودش می‌دونه و فقط برای جلوگیری از شرک! میگه حرم رفتنم به امام رضا ربطی نداره.
برگ سبز
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۰۷:۵۸
از سخنران ها که نبوده 
سخنران اونم تو حرم نمیاد امام رضا رو تخریب کنه که 

پاسخ :

نه بابا! اینجوری باشه که راهش نمیدن تو حرم!
جناب دچار
۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۱۶:۳۴
مونولوگه؟

پاسخ :

O_o o_O O_o o_O

یک مسلمان
۲۴ ارديبهشت ۹۷ , ۰۲:۰۲
اصلا اون طرف به کنار...قشنگ ترین قسمت داستان جواب های دقیق و تیزبینانه ی شماست
خدا حفظتان کناد

پاسخ :

شما لطف دارید،  ولی فک می‌کنم کاش جواب‌های محکم‌تر و بهتری بلد بودم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan