مونولوگ

‌‌

خواهرم و دخترش

وروجک رو زدم، یه سیلی یواش. انقد گریه کرد که نفس‌نفس می‌زد.
لیوان آب دستش بود، یه کمش رو خورد، بعد به من نگاه کرد. گفتم "مواظب باش چپه نکنی" در حالی که تو چشمم نگاه می‌کرد لیوان رو کامل برگردوند رو فرش آشپزخونه. منم عصبانی شدم و یه سیلی زدمش. از اینکه دختر خیلی خوب و آرومی بود و چند وقته لووووس شده و هرکار دلش بخواد می‌کنه خیلی ناراحتم. در کمال بی‌رحمی از اینکه زدمش ناراحت نیستم. مامان و باباش اگر هم ناراحت شدن، چیزی نگفتن. مامان خودم داد و بیداد که چرا بچه رو زدی؟؟؟
نمی‌دونم کار درستی کردم یا اشتباه، وقتی مامان و باباش هیچ وقت همچین کاری نمی‌کنن، من چه حقی دارم بزنم؟ اصلا من حق دخالت تو تربیت بچه‌شونو دارم؟ اصلا یه همچین زدنی، یه سیلی یواش، تو تربیت جا داره یا نه؟ واکنش درست چی بوده؟ اصلا چرا هر روز اینا خونه‌ی ما هستن؟ بالاخره با اینقد همنشینی نمیشه ما واقعا هیچ دخالتی نداشته باشیم. سر همین موضوع هم تا حالا صد دفعه با خواهرم حرف زدم، بهش میگم انقد نیا، ناراحت میشه. هم برای خودشون سخته هم برای ما. اصلا چرا انقد زندگی سخت شده جدیدا؟ اصلا من دیگه هیچ حرفی با زندگی ندارم و به نشانه‌ی اعتراض سکوت می‌کنم. 🤐
  • نظرات [ ۱۱ ]
جناب قدح
۰۷ فروردين ۹۷ , ۱۴:۳۷
:)
از دست شما...
میزنی سکوت هم میکنی ؟

پاسخ :

خوب کردم زدم، دختر لوس :|
serek Khatoon
۰۷ فروردين ۹۷ , ۱۵:۱۶
امضا یک عدد خاله ی عذاب وجدان گرفته ای که می خواهد بگوید عذاب وجدان ندارم :)))
اخم نکن دلمان می‌گیرد : (

پاسخ :

:((( 😢😢😭😭😭
** دلژین **
۰۷ فروردين ۹۷ , ۱۶:۲۲
نه ابدا جا نداره...
اعمال کوچیک ما و همین سیلی به ظاهر یواش و ساده میتونه بعدها اثرات ناخوشآیندی داشته باشه... به علاوه همون لحظه استرس بالایی به بچه وارد میشه... 
ساده ترین راه تو ذهن ما آدم بزرگ ها زدن بچه هاس برای تربیت... 
و بر خلاف انتظار ما بچه با این روش عمرا روش صحیح رفتار رو یاد نمیگیره ! 
دفعه ی بعدی هم به جای یک لیوان آب یک پارچ اب رو رو به روت برمیگردونه :) 

پاسخ :

ولی بنظرم یه جاهایی جا داره (خنده‌ی پلیدانه!)
بروووو! اینجوری هم نیستم دیگه! که ساده‌ترین راه تربیت! بنظرم زدن باشه :) الان اینا چند سالشونه؟ مگه من یا ننه باباشون تا حالا زدنشون؟ تازه همچی میگیم زدن، انگار یه ترکه برداشتم فلکش کردم😅
بعدش هم که عرضم به حضورتون من به عنوان روش تربیتی نزدمش، به عنوان تنبیه هم نزدمش، به عنوان از کوره دررفتگی زدمش ^_^ بالاخره وقتی مهمون ناخونده سر ظهر پا میشه میاد، و خواهرت هم با خونواده‌ش به عنوان دومین مهمون ناخونده میان و تو باید بدوبدو نهار بپزی، و بچه‌ها نرسیده هی بپاشن و هی بپاشن و صبحش با مامانت بحثت شده باشه و یه وروجکی هم بیاد تو چشمت نگاه کنه و تو بگی نریز، لیوان آب رو رو فرش برعکس کنه، ممکنه ناخودآگاه دستت بخوره به صورتش :)))

دفعه‌ی بعد که بخواد پارچ رو خالی کنه، وقتی تو چشمام نگاه می‌کنه دیگه نمی‌تونه خالی کنه! آخه از چشم یه بچه منو ندیدی، برای بچه‌ها و ایضا خیلی از بزرگترا جذبه دارم :)
ار کیده
۰۷ فروردين ۹۷ , ۲۰:۰۴
خوب کردی. خنده پلیدانه تر :))

پاسخ :

ای وای ارکیده! از تو بعیده!
خوب کردم؟ :(
;)
ار کیده
۰۷ فروردين ۹۷ , ۲۰:۲۲
میتونم درک کنم شرایطو
شایدم منم بودم همین کارو میکردم... حداقل درسیه برای خواهرت...

پاسخ :

برای دخترش نه، ولی برای خواهرم عذاب وجدان دارم. کار امروزمو دقیقا گذاشت پای اینکه میگم انقد زیاد نیان. در حالی که به اون ربطی نداشت!

ولی جای من بودی این کارو نکن :(
ار کیده
۰۷ فروردين ۹۷ , ۲۱:۴۴
 من هیچ وقت جای تو نمیشم ... :(

پشیمون شدی؟

پاسخ :

خوب خدا رو شکر :)

بخاطر خواهرزاده‌م نه، بخاطر خواهرم آری!

+ عه‌وا! من تازه گرفتم چرا جای من نمیشی! شرمنده گفتم خدا رو شکر😓 البته در هر حال خدا رو شکر، ولی عب نداره، یه کاری کن بچه‌هات هم خاله بشن هم عمه/ هم دایی هم عمو!!! اینجوری حداقل چهارتا باید بیاری ;))))
زمستان ‌‌..
۰۷ فروردين ۹۷ , ۲۱:۵۶
لجم دراومد! خدا شاهده من یک همچین رفتاری(کمتر بیا خونه ما) از خواهر برادرام ببینم برای ۱۰۰۰ سال باهاشون قطع ارتباط مطلق میکنم! حالا مگه اینکه اون لحظه اعصاب معصابش خراب باشه و از سر عصبانیت یه چیزی بگه ... 

پاسخ :

من بخاطر خودشم میگم آخه! میاد اینجا بچه‌هاش دوتربیته که هیچ، ده‌تربیته میشن. خودش معترفه وقتی خونه‌ی خودشونن خیلی باادب و حرف‌گوش‌کن هستن، میان اینجا هم لوس میشن هم پرخاشگر هم سرخود!
بعد هم شما تصور کنین یه مهمون ثابت، از هفت روز هفته، هشت روزش خونه‌ی شماست، مهمونی که نظم هممممه چیزو بهم میزنه، تا وقتی هست امکان نداره بتونین به نصف برنامه‌ها و کارهای شخصیتون برسین، اونوقت چه حسی بهشون پیدا می‌کنین و چی بهشون میگین؟
قضاوت از بیرون واقعا راحته، ولی ما هم بالاخره می‌خوایم زندگی کنیم :/

لوسی می
۰۸ فروردين ۹۷ , ۰۰:۰۴
بزرگ میشه یادش میره. :)
همین که خواهرت چیزی بهت نگفته خیلی خوبه :)
ولی سعی کن خویشتندارتر باشی ^_^

پاسخ :

آخه من خیلی دوستشون دارم، و همیشه پشتشونم و خیلی خوبم براشون و خاله‌ی ممتازی هستم و و و... خخخخ حالا یه دفعه دعواشون کنم یا کتکشون! بزنم!! که به جایی برنمی‌خوره! اصلا چوب خاله گله، هرکی نخوره خله!

چشم، سعی می‌کنم در سال جدید خویشتنداری مشق کنم! ^_^
شاهین ام
۰۸ فروردين ۹۷ , ۰۰:۱۱
اشکال نداره سخت نگیر،من تا دلت بخواد کتک خوردم و هیچ اثر منفی روم نداشته.

پاسخ :

همینکه تشویق به کودک‌آزاری! می‌کنین نشون میده کتک‌های بچگیتون چقد اثر منفی نداشته! (مزاح)
شاهین ام
۰۸ فروردين ۹۷ , ۰۰:۳۴
راست میگیا؛منو بردین تو فکر:||

پاسخ :

: ]
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۸ فروردين ۹۷ , ۱۲:۲۵
اگه با حرف و رفتار بتونیم رفتار بچه ها رو اصلاح کنیم بهتره فکر کنم!
هر چند خودم تو این شرایط نبودم:|

پاسخ :

بله! درست می‌فرمایید :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan