مونولوگ

‌‌

یک کلمه به وُکبیولِریتون اضافه کنین، لازم میشه!


دایی فیلم عروسیشونو نشون مامان می‌دادن.

مامان: "کاش من تو عروسیت می‌بودم"

من: "دایی یه بار دیگه عروسی بگیرین، این بار تو ایران"

دایی: "اگه عروسی بگیرم باید بیاین ناج کنین هااا!"

من: "باشه! شما بگیرین، ناج هم می‌کنیم :)"

مهندس: "ناج چیه؟"

من: "ناج یعنی دانس، یعنی بازی، یعنی رقص!"



+ حدودا یک سالی میشه ازدواج کردن. دایی چهار پنج سال از من بزرگتره، زن‌دایی چهار پنج سال از من کوچیکتره! و الان پاکستان زندگی می‌کنه. ان‌شاءالله تا چند وقت دیگه میره پیش دایی :)

+ دایی الان به چهار زبان می‌تونه صحبت کنه، من چی؟ :( کاش عربی می‌دونستم حداقل.

+ نمی‌دونم ناج به چه زبانیه، فک کنم اردو باشه.


  • نظرات [ ۷ ]
serek Khatoon
۰۳ فروردين ۹۷ , ۰۱:۵۹
قصد جسارت به دایی بزرگوار ندارم اما هیییش وقت دو نکته در ازدواج توی کتم نرفته یکی فاصله ی سنی بیشتر از شش سال یکی فاصله سنی معکوس( زن بزرگتر از مرد)
ان شاالله خوشبخت باشن ^__^
ناج!چه واژه ی با نمکی آدم یاد نانای می‌افته :)))))

پاسخ :

بعضی روانشناسا تا ده سال رو هم اوکی دادن فک کنم😅
به نظرم در مورد فاصله سنی باید موردی نظر داد. بعلاوه تو بعضی مناطق دخترا خیلی زود برای زندگی آماده میشن. اما مثلا تو ایران یه دختر هجده ساله‌ی شهری اغلب برنمیاد از پس زندگی.
و دیگه اینکه خانم‌های افغان غیر ساکن در ایران، مطیع‌ترن نسبت به همسراشون و این باعث میشه چه بزرگتر باشن چه کوچیکتر، زندگی راحت‌تر بگذره! کما اینکه ما تو فامیل، فاصله‌ی معکوسِ فک کنم ده ساله هم داریم که الان چند تا بچه دارن و مشکلی هم با هم ندارن :)))

آره، بامزه‌س ;)
مستر صفری
۰۳ فروردين ۹۷ , ۰۷:۴۵
سلام.
ان شا الله داییتون کنار همسرشون خوشبخت بشن:)

من راجع به این فاصله ازدواج یه مطلب خوندم که اینه:
میگن دختر خانم ها 9 سالگی به سن تکلیف میرسن و اقا پسرها 15 سالگی به سن تکلیف میرسن یعنی بین سن تکلیف دختر و پسر یه 6 سالی فاصلست که اقا پسره وقتی 15سالشه سن ازدواجش با دختر خانمی که 9 سالشه یکیه و فاصله 6 سال برای ازدواج خیلی خوبه و این بهترین سنه:)

پاسخ :

سلام
ممنونم.

متشکر از نقل قولتون، به نظر من، بهترین فاصله‌ی سنی به طور مطلق وجود نداره.
** دلژین **
۰۳ فروردين ۹۷ , ۰۸:۰۱
اقو اگر دوباره عروسی گرفتن منم دعوت کن منم میام ناج میکنم 😅

پاسخ :

تو رو عروسی خودم دعوت می‌کنم، به شرط ممنوعیت ناج :))))
** دلژین **
۰۳ فروردين ۹۷ , ۰۸:۱۰
حالا عروسیت میام ناج علنی نمیکنم :)) سر جام قر ریز میدم 

پاسخ :

😅😅 فک کنم تو کلا تو خونه راه میری و قر میدی ;)
serek Khatoon
۰۳ فروردين ۹۷ , ۱۲:۳۶
راست می‌گی من نمونه ی این مطیع بودن و سازگاری رو توی شهرستان های کوچکتر و و روستا زیاد دیدم...ببشتر منظورم همون دخترای سوسول شهری مثل خودم بود نه شیرزنا :)

پاسخ :

البته من منظورم این بود که چون مطیعن، شاید سن خیلی پررنگ نشه. ربطی به شیرزن بودن نداره! کلا فارغ از قضاوتِ خوب و بد بودن قضیه، از بیرون گود قضایا رو تعریف کردم :)))
شاید هم خوب نباشه اینطوری، خودم حتی نمی‌تونم تصور کنم با یه مرد سی و چهار پنج ساله ازدباج کنم!!! :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۳ فروردين ۹۷ , ۱۶:۳۰
اصلا خوش به حال اونا که چندجارو تو دنیا بیشتر از ما دیدند!

پاسخ :

گرچه بسیار سفر دوووست :)
ولی قرار نیست همه یه جور باشن، بعضیا قراره ساکن باشن بعضیا خانه به دوش، بعضیام خانه‌به‌دوشانِ‌دنبالِ‌سکون :)
لوسی می
۰۳ فروردين ۹۷ , ۱۹:۳۴
واو! امروز دقیقا صحبت بر سر کسی از اقوام بود که با عروس یازده سال اختلاف سنی داره! و ما مونده بودیم که آنها را چه می شود! :)
ان شالله که  همه خوشبخت و سعادتمند بشن.
برای پست قبلی هم خوبی الان آیا ان شالله؟
حوصله ندارم برم تو کامنتهای اون یکی پست همینجا همه رو میگم دیگه!
گفتم سال نو مبارک؟! :)

پاسخ :

آخه اینجا رسم نیست، منم بشنوم تعجب می‌کنم و همینو میگم :)
ان‌شاءالله
مرض! داره نفس‌های آخرشو می‌کشه خدا رو شکر. تشکر برای احوالپرسی :)

سال نوتون مبااارک😊💚💛💙❤
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan